کد خبر: ۴۵۹۰۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

همه چیز در مورد بمب افکن فوق سری بی -۱ لنسر امریکایی/تصاویر

در واکنش به آزمایش اخیر موشکی کره شمالی بمب افکن های امریکایی بی -۱ لنسر بر فراز شبه جزیره کره برای نمایش قدرت واشنگتن و واکنش نسبت به اقدام پیونگ یانگ به پرواز درآمدند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل-شبکه خبری سی ان ان با اشاره به این که این بمب افکن ها ماموریتی ده ساعت بر فرار شبه جزیره کره داشته اند اشاره کرده است که دو بار ظرف مدت دو روز بمب افکن های امریکایی به شرق اسیا اعزام شده اند. طبق گزارش نیروی هوایی امریکا در اقیانوس ارام بمب افکن های بی -۱ لنسر از جزیره گوام در روز جمعه عازم شبه جزیره کره شده اند و این واکنشی از سوی امریکا به افزایش ازمایش موشک های بالستیک کره شمالی و تهدیدات هسته ای متوجه از جانب پیونگ یانگ بوده است. 


به گزارش آفتاب‌نیوز؛ کره شمالی با ازمایش موشک بالستیک بین قاره ای خود اعلام کرده که این موشک جدید است و تا پیش از این دیده نشده است و گامی بزرگ در راستای تلاش پیونگ یانگ برای ساخت یک موشک هسته ای است که قادر به به حمل کلاهک هسته ای به سوی ایالات متحده امریکا  باشد. 

بمب افکن بی وان لنسر چه ویژگی هایی دارد؟ 
بی-۱ لنسر یک بمب افکن راهبردی و چهار موتوره‌ مافوق صوت نیروی هوایی آمریکا است که از بال متحرک بهره میبرد.

 این بمب افکن توسط شرکت راکول ( اکنون بخشی از شرکت بوئینگ) ساخته شده است. بی-۱ محصول نیاز نیروی هوایی آمریکا به یک بمب افکن مافوق صوت و دوربرد است که باید جایگزین بی-۵۲ استراتوفورترس میشد. نخستین مدل های این بمب افکن با نام بی-۱ ای در اوایل دهه هفتاد تولید شد اما ساخت آنها لغو و فقط چهار فروند از آنها ساخته شد. در اوایل دهه هشتاد مجدداً این بمب افکن با نام بی-۱ بی با تاکید بر سطح مقطع راداری کم مورد بازنگری قرار گرفته و در سال ۱۹۸۶ به عنوان یک بمب افکن اتمی وارد خدمت در نیروی هوایی آمریکا شد. این بمب افکن در دهه نود به بمب افکن متعارف تغییر کاربری داده و در سال ۱۹۹۱ در عملیات روباه صحرا در بمباران عراق شرکت کرد. در سال بعد در عملیات ناتو در کوزوو شرکت کرد و پس از آن به همراه نیروهای ناتو در افغانستان و عراق وارد عملیات نظامی گردید. با بازنشسته شدن ای اف-۱۱۱ راون در سال ۱۹۹۸ و بازنشسته شدن اف-۱۴ تام‌کت در سال ۲۰۰۶ در حال حاضر بی-۱ تنها هواپیمای در خدمت بال متحرک نیروی هوایی آمریکا است. در آخرین برآورد ارزش ۱۰۰ فروند از این بمب افکن به همراه تجهیزات آن حدود ۲۰/۵ میلیارد دلار تخمین زده شد.

بی-۱ لنسر از سال ۱۹۸۵ تا سال ۱۹۹۷ در نقش بمب افکن اتمی به ایفای نقش میپرداخت. با پایان یافتن جنگ سرد نقش لنسر به عنوان بمب افکن اتمی نیز پایان یافت و در سال ۱۹۹۰ با دو مورد آتش سوزی در موتور این بمب افکن کلیه پرواز های آنها در نقش بمب افکن اتمی لغو شد و با تعمیر و بازگشت مجدد به نیروی هوایی نقش بسزایی در جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ ایفا کردند. سپس از این بمب افکن در گارد هوایی ملی آمریکا استفاده شد. عملیات نظامی بعدی در سال ۱۹۹۸ و حمله به زیرساخت های عراق توسط آمریکا و انگلیس بود و پس از آن در سال ۱۹۹۹ به همراه نیروهای متحد در بالکان حضور فعال داشت. در جنگ افغانستان در سال ۲۰۰۱ و سپس اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ این بمب افکن حضوری پر رنگ داشته و بسیاری از نقش های بمب افکن قدیمی بی-۵۲ را بر عهده گرفت. آخرین مورد عملیات نظامی بمب افکن بی-۱ لنسر به سال ۲۰۱۱ و حمله به لیبی و سرنگونی رژیم معمر قذافی برمیگردد.

تا به حال ۹ بی-۱ لنسر در سانحه هوایی از بین رفته‌اند که در این بین ۱۷ نفر از خدمه این بمب افکن کشته شده‌اند. آخرین مورد حادثه مربوط به سال ۲۰۰۸ و در پایگاه هوایی العدید قطر بود که طی آن به علت نقص در سیستم هیدرولیک یک فروند بی-۱ بی به مانع بتونی برخورد و دچار آتش سوزی شد. در این سانحه سرنشینان هواپیما نجات پیدا کردند اما به علت انفجار تسلیحات، بمب افکن به طور کامل نابود شد.

این بمب افکن دارای ۴ خدمه است. طول آن ۴۴.۵ متر است و پهنای بال آن ۴۱.۸ متر و ارتفاع اش ۱۰.۴ متر است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
حق بین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
19
یا! قمر بنی هاشم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
1
12
یا ابرفرض !!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین