کد خبر: ۴۵۹۰۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
ادعاهای تازه رهبر دروزی‌های لبنان در گفت و گو با روزنامه عربی «الحیات»:

اهداف ایران و روسیه درسوریه متفاوت از یکدیگر است / ایران و ترکیه به دنبال اهداف جاه طلبانه در سوریه هستند

با احترام به سخنان سید حسن نصرالله باید بگویم که لبنان اکنون در ارتباط با سورهی و در گذشته در ارتباط با فلسطینی ها هزینه زیادی داده است. ضروری است که به طرح های دفاعی بازگردیم و حزب الله لبنان نیز تسلیحات اش تحت فرمان دولت و در خدمت دولت لبنان باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی-ولید جنبلاط رهبر حزب سوسیالیست مترقی لبنان و فرقه دروزی های آن کشور در گفت و گو با «الحیات» پرتیراژترین روزنامه عرب زبان گفته است:وحدت دیدگاه درباره سوریه مهم ترین عامل برای ادامه همکاری میان امریکا و روسیه خواهد بود پس از آن به کشورهایی چون ایران و ترکیه می رسیم که برنامه های مختلفی دارند و اهداف جاه طلبانه ای را در منطقه دنبال می کنند. هیچ کس موضع واقعی امریکا در قبال سوریه را نمی داند من نمی دانم ایا امریکا هنوز به بیانیه ژنو پایبند است یا خیر». 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ او در ادامه مصاحبه درباره اظهارات اخیر سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان که گفته بود اعزام جنگجویان ان گروه به سوریه برای مقابله با هرگونه تجاوز از سوی اسرائیل علیه لبنان بوده است گفت:«با احترام به سخنان سید حسن نصرالله باید بگویم که لبنان اکنون در ارتباط با سورهی و در گذشته در ارتباط با فلسطینی ها هزینه زیادی داده است. ضروری است که به طرح های دفاعی بازگردیم و حزب الله لبنان نیز تسلیحات اش تحت فرمان دولت و در خدمت دولت لبنان باشد». 

جنبلاط در ادامه با اشاره به نگرانی هایش درباره وضعیت اقتصاد داخلی لبنان گفت که دولت باید برای بهبود شرایط و کنترل کسری بودحه و نرخ بالای تورم کاری کند چرا که ممکن است با روند کنونی میزان تورم و کسری بودجه از کشور یونان هم فراتر رود. جنبلاط گفت که در آن صورت لبنان به وضعیتی انفجاری خواهد رسید. 

او درباره وضعیت منطقه ای و آینده سوریه گفت که حضور روسیه و ایران به دولت اسد و بقای آن کمک زیادی کرده است با این حال، او معتقد است که ایران دستور کار جداگانه ای از روسیه دارد. 

او در انتقاد از ترکیه نیز می گوید:«خطای بزرگ ترکیه اجازه دادن به هزاران جهادی برای عبور از مرزها بوده است.  من در طول سفرم به مسکو گفتم که نگران تجزیه سوریه هستم». او گفت که لاوروف اطمینان داده که حفظ ثبات در منطقه برای روسیه مهم است با این حال، از دیدجنبلاط لبنانی ها باید خود را تقویت کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
امیدواریم این انشقاقات پیش آمده سبب خیر شود و دست از شراکت استراتژیک با روسهای همیشه خائن به ایران بکشند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
1
روسیه به خاطر تضاد سیاسی با آمریکا واروپا با ما رفیقه کی هست که روس را نشناسه چین هم که قربونش تمام بازار ایران را از بونجول به رکود برده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین