کد خبر: ۴۵۹۱۰۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
کلید حل بحران سوریه در دستان چه کسی است؟

روسیه بر ادامه مشارکت با ایران تاکید دارد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با تاکید بر ادامه همکاری این کشور، ایران و ترکیه به عنوان بانیان مذاکرات سوری-سوری در آستانه پایتخت قزاقستان، گفت: مسکو، تهران و آنکارا با ادامه مشارکت سه جانبه خود، گام های بعدی حل بحران سوریه را بر می دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
پوتین در گفت وگو با خبرنگاران در باره دیدارهای خود در حاشیه اجلاس سران بیست کشور صنعتی در هامبورگ آلمان که دیروز (شنبه) پایان یافت، گفت: با تکیه و کاربرد تجربه مثبت به دست آمده و اتکا بر حسن نیت ایران و ترکیه و البته دولت بشار اسد در سوریه می توانیم گام های بعدی را برای حل مسائل این کشور برداریم. 

به گزارش آفتاب نیوز، پایگاه اینترنتی دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه امروز به نقل از سخنان پوتین نوشت: روسیه بر ادامه مشارکت با ایران و ترکیه در حل و فصل بحران سوریه تاکید دارد. 

رئیس جمهوری روسیه گفت: در شرایط کنونی باید در مورد مرزهای مشخص مناطق امن در سوریه و مساله تامین امنیت این مناطق به توافق برسیم. 

وی ادامه داد: این کار پرزحمتی و حتی در نگاه نخست کسل کننده ای است، اما اقدام بسیار مهم و پرمسئولیتی محسوب می شود. 

پوتین گفت: تمامیت ارضی و یکپارچگی سوریه مهم ترین نکته این طرح محسوب می شود که در اسناد مربوط به تشکیل منطقه امن در جنوب این کشور تا مرز اردن و بلندی های جولان هم قید شده است، تا این محدوده الگویی برای مناطق کاهش تنش شود و با یکدیگر و دولت مرکزی در دمشق همکاری کنند.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم به این هدف دست یابیم، بدون شک زمینه خوبی برای حل مسائل سوریه از راههای سیاسی ایجاد می شود. 

پوتین گفت: به موفقیت هایی در این رابطه دست یافته ایم و توقف اقدام های جنگی در بسیاری از مناطق سوریه کاملا مشهود است.

ایران، روسیه و ترکیه در پنج دور نشست های سوری آستانه در پایتخت قزاقستان، برای حل مسائل سوریه از راههای سیاسی با مشارکت نمایندگان دولت این کشور و گروه های مسلح مخالف آن تلاش و مذاکره کرده و در نشست اخیر به موفقیت هایی دست یافتند.

هیات های نمایندگی ایران روسیه و ترکیه در دور پنجم نشست سوری آستانه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته برای تشکیل کمیته ویژه تعیین شاخص های مناطق کاهش تنش در سوریه به توافق رسیدند. 

 ایران، روسیه و ترکیه به کمیته ویژه مشترک اختیار دادند تا شاخص های فنی چهار محدوده کاهش تنش در سوریه را تعیین کند. 

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد: غیرت عبدالرحمانف وزیر امور خارجه قزاقستان سند نهایی نشست آستانه را اعلام کرد که در آن به توافق برای تشکیل این کمیته مشترک اشاره شده است.

رسانه روسی گفت: بیانیه مشترک سه کشور بانی مذاکرات آستانه حاکی از پیشرفت قابل توجه در این دور از مذاکرات است.

آلکساندر لاورنتیف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه نیز پس از پایان نشست سوری آستانه به خبرنگاران گفت: پلیس نظامی روسیه مجهز به سلاح سبک در محدوده های کاهش تنش مستقر خواهد شد.

وی افزود: این گروه از واحدهای نظامی ارتش روسیه نخواهد بود، بلکه ماموران پلیس با وظایف معین غیرجنگی هستند. 

لاورنتیف همچنین گفت: نمایندگان گروههای مسلح مخالف دولت سوریه نیز در جریان مذاکرات آستانه با ایجاد محدوده های کاهش تنش موافقت کردند.

وی ادامه داد: گروههای مسلح مخالف دولت سوریه از تلاش های روسیه استقبال کرده و برای ارائه هر گونه کمک لازم در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

اجلاس آستانه پس از چند دور نشست های تخصصی دو و چند جانبه میان هیات های ایران، ترکیه، روسیه و سوریه و اعضای ناظر کنفرانس، عصر امروز در پایتخت قزاقستان برگزار شد. 

در این نشست هیات های نمایندگی سه کشور ایران به سرپرستی حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه، روسیه به ریاست الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهوری این کشور در امور سوریه و ترکیه به سرپرستی سدات اونال معاون منطقه ای وزارت خارجه این کشور شرکت داشتند.

 برپایه توافق این نشست، اجلاس آتی کارشناسی اول و دوم آگوست (10 و 11 مرداد) و دور ششم کنفرانس آستانه در هفته آخر آگوست 2017 (هفته اول شهریور 96) درپایتخت قزاقستان برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
3
کلید بحران سوریه در دست بحران افرینان سوریه به همین سادگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
ساده و شگفت انگیز گفتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
2
روسیه برخلاف ترکیه و ایران منافع ملی اش را ذره ای غافل نمی شود .
جواد
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
1
سیاست روسیه مشخص است که به فرهنگشان بر میگردد( در راه رسیدن به منافع مادی از همه چیز میگذرند حتی ازش های خودشان ) تاریخ این را نشان میدهد.
و مسئولان ما نیز آگاه هستند و تاریخ را فراموش نمیکنند.
الان هم که با آنها همکاری میکنیم بالاجبار است، این را مطمئن باشید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین