کد خبر: ۴۵۹۱۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵

تولید بنزین یورو 5 در دستور کار پالایشگاه های کشور

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند، از بررسی طرح ارتقای کیفیت فرآورده های تولیدی این پالایشگاه از یورو 4 به یورو 5 خبرداد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا به نقل از مشعل، علی جمشیدی، بیان داشت: در دوران تحریم کاتالیست ها چند برابر قیمت واقعی تهیه می شدند؛ اما با اجرای برجام، کاتالیست ها و سایر تجهیزات را از سازندگان معتبر با دوسوم قیمت دوران تحریم و کیفیت بسیار بالا وارد کشور کردیم.
وی افزود:براساس طرح های مطالعاتی و مذاکرات صورت گرفته، شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند بدون احداث واحد جدید و تنها از طریق تغییر فرآیندی و تعویض نوع کاتالیست طرح تولید بنزین یورو 5 را در دستور کار دارد و در این خصوص با چند شرکت سازنده کاتالیست وارد مذاکره شده است.

وی در ادامه به اقدام های این پالایشگاه در سال گذشته و ابتدای سال جاری اشاره کرد و افزود: سال گذشته و امسال تعمیرات اساسی واحدهای آیزوماکس، هیدروژن و واحدهای تصفیه آمین،آب ترش و گوگرد انجام شد و در حال حاضر تعویض کاتالیست های واحد RCD در حال انجام است.
جمشیدی ادامه داد: با توجه به بروز برخی حوادث در سال های گذشته، امسال به دنبال پیمانکار باتجربه و متخصص رفتیم و زمان تعمیرات اساسی را از چهار ماه و نیم به 50 روز رساندیم و در راستای اقتصاد مقاومتی، برنامه ریزی برای بومی سازی این کار انجام شده است.
به گفته وی، تعمیرات اساسی پنج راکتور خط اول واحد آر.سی.دی قرار است در 25 روز انجام شود و پس از راه اندازی این خط، بعد از ماه مبارک رمضان تعویض کاتالیست خط دوم این واحد نیز، انجام می شود.

همچنین برنامه ریزی تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر و بنزینسازی در شهریورماه امسال به مدت 45 روز انجام شده که در حال انتخاب پیمانکار هستیم.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند، با اشاره به این که پالایشگاه، از برنامه تولید سالانه پیشی گرفته است، گفت: کوتاه کردن برنامه زمان بندی تعمیرات اساسی، افزایش ظرفیت ها بدون اضافه کردن تجهیزات و بهینه شـــدن فـعــــالــیت پالایشگاه از جمله عوامل رشد اجرای برنامه های این پالایشگاه است.

وی افزود: در حال حاضر شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند 15 درصد از برنامه تولید تعریف شده جلوتر است که این نشان از روند مستمر توسعه و پیشرفت این پالایشگاه دارد.
جمشیدی درباره تولید مستمر بنزین در داخل کشور گفت: با راه اندازی فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس و اجرای طرح تثبیت و بهبود کیفیت پالایشگاه های بندرعباس و لاوان، کشور به یک قدمی خودکفایی بنزین رسیده است که امیدواریم با تکمیل تمامی فازهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس، شاهد خودکفایی و صادرات این فرآورده راهبردی باشیم.
وی ادامه داد: با توجه به این که کشور از واردات بنزین بی نیاز می شود، بنابراین تمامی طرح ها باید در جهت ارتقای کیفیت فرآورده تعریف شود تا کیفیت فرآورده های نفتی به یورو 5 و استاندارد روز دنیا برسد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند، با اشاره به اثرات برجام در این پالایشگاه اعلام کرد: با توجه به این که یکی از تجهیزات مورد نیاز و راهبردی پالایشگاه ها کاتالیست است، در دوران تحریم کاتالیست ها چندبرابر قیمت واقعی تهیه می شدند؛ اما از سال گذشته با اجرای برجام، کاتالیست ها و سایر تجهیزات را از سازندگان معتبر با دوسوم قیمت دوران تحریم و کیفیت بسیار بالا وارد کشور کردیم.
به گفته وی، با دستاوردهای ناشی از تحریم و توانمند شدن سازندگان داخل و مدنظر قرار دادن اقتصاد مقاومتی در پسابرجام، به دنبال انتقال فناوری و دانش جدید به کشور هستیم و کارشناسان خارجی منعی برای مشاوره و نظارت ندارند.

جمشیدی افزود: در دوران تحریم عملکرد سه دستگاه ژنراتور شرکت زیمنس به دلیل نبود قطعات با مشکل مواجه شده بود که در پایان سال گذشته با اجرای برجام، با زیمنس وارد مذاکره شدیم. خرید قطعات نیز انجام و تعمیرات از طریق نمایندگی شرکت در حال انجام است که تا 20 روز آینده در سرویس قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه با اشاره به اثرات اقتصاد مقاومتی گفت: در حال حاضر بسیاری از سازندگان داخلی به توانمندی رسیدهاند، به طوری که حدود 60 درصد تجهیزات پالایشگاهی در داخل تولید می شود و تولید داخل با کیفیت بالا و رقابتی عینیت یافته و شاهد کاهش هزینه ها در راستای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی در کشور هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
0
فقط مثل خودکفاییمون در بنزین نباشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین