کد خبر: ۴۵۹۱۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
تمرکز رسانه های بین المللی بر روی اختلافات بر سر مسائل اقلیمی

اختلاف نظر مرکل با ترامپ بر سر مسایل اقلیمی/شکاف عمیق کشورهای جهان با آمریکا جدی شد

خبرگزاری ها و رسانه های مهم بین المللی در زمینه نشست گروه جی -۲۰ که به تازگی در هامبورگ برگزار شده بود و با موج تظاهرات اعتراضی معترضان همراه بود بر روی یک موضوع تمرکز کرده اند: عدم دیدگاه مشترک تارمگ با سایر اعضا به خصوص انگلا مرکل صدراعظم المان بر سر تغییرات اقلیمی و تجارت آزاد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- خبرگزاری «دویچه وله» آلمان در این باره می نویسد:«در زمینه حفاظت از محیط زیست و تغییرات اقلیمی اختلاف نظر میان طرفین وجود داشت. تمام طرفین با موضوع نیاز به مبارزه با تروریسم و مقابله با فرار از پرداخت مالیات و تنظیم بازارهای مالی موافق بودند نگرانی اصلی درباره پیامدهای بحران مالی ی بود که از سال ۲۰۰۸ میلادی اغاز شد. با این حال، در مورد مبارزه با گرمایش جهانی یکپارچگی ای در میان اعضا دیده نمی شد برخلاف نشست های پیشین در سال های گذشته جی-۲۰ که اکثر اعضا بر روی این موضوع اتفاق نظر داشتند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این موضوع امسال بدان خاطر است که امریکا از توافق پاریس درباره تغییرات اقلیمی کناره گیری کرد. ترامپ رییس جمهوری امریکا در هامبورگ از پذیرش کاهش گازهای گلخانه ای طبق توافق پاریس خودداری کرد. انگلا مرکل از اختلاف نظر امریکا با سایر اعضای جی -۲۰ درباره تغییرات اقلیمی ابراز تاسف کرد. 

اختلاف نظر مرکل با ترامپ بر سر مسایل اقلیمی/شکاف عمیق کشورهای جهان با آمریکا جدی شد

روزنامه «نیویورک تایمز» ار نشریات منتقد دولت ترامپ نیز در تیتری با کنایه نوشت که رهبران جهان بدون ایالات متحده به موضوع تغییرات اقلیمی توجه خواهند کرد. این روزنامه نوشت:«رهبران جهان روز شنبه برای کسب اجماع درباره توافق پاریس و تغییرات اب و هوایی جلسه ای را تشکیل دادند و اشاره کردند که این توافق غیر قابل بازگشت است این در حالیست که ترامپ خواستار خروج امریکا از آن شده است. 

ترامپ خواستار توقف فوری تعهدات اوباما در زمینه محدود کردن گازهای گلخانه ای به میزان ۲۶ تا ۲۸ درصد کمتر از سال ۲۰۰۵ میلادی تا سال ۲۰۲۵ میلادی شده است. 

نیویورک تایمز اشاره می کند این موضوعات نشان می دهد که امریکای دوران ترامپ تا چه اندازه دچار شکاف با سایر کشورهای جهان شده است.

اختلاف نظر مرکل با ترامپ بر سر مسایل اقلیمی/شکاف عمیق کشورهای جهان با آمریکا جدی شد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
3
تو رو خدا همه بیایم نه برای طبیعت که در اصل برای بقای نسل خودمون با محیط زیست مهربون باشیم! از اون بنده خدایی که پای درختای باغ صد ساله نفت میریزه تا خشک بشه و بتونه مجوز ساخت برج بگیره تا کسی که هر روز عصر با آب تصفیه شده کوچه و پارکینگ رو شست و شو میده و... همگی در نابودی محیط زیست به نحوی مقصریم و نتیجه این تخریب رو داریم با تحمل خشکسالی نگران کننده و گرمای وحشتناک تابستون امسال می بینیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین