کد خبر: ۴۵۹۳۰۲
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸

نیکی هیلی به چین هشدار داد

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: نیاز است که چین اقدامات بیشتری در خصوص کره شمالی انجام دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش رسانه های آمریکایی، نیکی هیلی روز یکشنبه به وقت محلی در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی سی ان ان، در خصوص روابط چین با کره شمالی اظهاراتی انجام داد.

وی عنوان داشت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا این موضوع را روشن کرده است که اگر چین در خصوص کمک به دفع رفتار تهاجمی کره شمالی کمک نکند درباره روابط تجاری با این کشور نگاهی دوباره خواهد داشت.
هیلی در ادامه افزود که اگر چین به هر گونه تحریمی علیه کره شمالی رای مثبت دهد و یا در مقابل آن بایستد پاسخی (از جانب آمریکا) دریافت خواهد کرد.

نیکی هیلی که اولین آمریکایی-هندی تاریخ آمریکا شناخته می شود که در سطوح بالای دولتی مشغول به کار است و هم اکنون سفیر این کشور در سازمان ملل متحد محسوب می شود در ادامه این مصاحبه تلویزیونی گفت که برای ارتباط با چین گزینه های زیادی وجود دارد و آلان توپ در زمین آن ها قرار دارد.
هیلی در ادامه افزود: چین می تواند با ما و با تمام جامعه بین الملل باشد و یا اینکار را نکند.

وی همچنین در خلال صحبت هایش عنوان داشت که ما فکر می کنیم که آنچه که کره شمالی انجام داد، اشتباه بود.

در همین راستا؛ اشتون کارتر وزیر دفاع سابق آمریکا نیز در مصاحبه خود با سی ان ان گفت که الان زمانی است که چین و کره شمالی را به حاشیه برانیم. وی در خلال صحبت هایش اقدام نظامی را در شبه جزیره کره مناسب ندانست و آن را راهی برای به حاشیه رانده شدن این دو کشور به جای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین