کد خبر: ۴۵۹۳۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
معاون وزیر نفت مطرح کرد:

قرارداد با کره تا پایان امسال/ افزایش سودآوری پالایشگاه ها / تولید محصولات با ارزش تر

معاون وزیر نفت گفت: در حال حاضر توجیه اقتصادی پالایشگاه ها پایین است، اما با امضای قراردادهای جدید نوسازی، سودآوری این پالایشگاه ها افزایش می یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
عباس کاظمی معاون وزیر نفت  ، درباره امضای قراردادهای جدید در بخش بالادست و پایین دست صنعت نفت، تاکید کرد: این قراردادها باعث توسعه بازار کسب و کار در کشور می شود.

به گزارش آفتاب نیوز، معاون وزیر نفت درباره امضای قرارداد با شرکت های بین المللی در بخش پالایشگاهی، گفت: قرارداد سه میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان در اسفند ماه سال گذشته با شرکت های چینی امضا شد.

کاظمی ادامه داد: پالایشگاه اصفهان نیز قرارداد تجاری به ارزش 2 میلیارد دلار با دایلم کره جنوبی امضا کرده که البته هنوز نهایی نشده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی درباره تعداد نهایی امضای قرارداد در بخش پالایشی تا پایان امسال گفت: جدی ترین مورد، قرارداد پالایشگاه اصفهان به ارزش2.2 میلیارد دلار است و بقیه آنها در مرحله مذاکره قرار دارند.

ایران در بخش پالایشگاهی نیز به 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد که قرار است در بخش نوسازی و بهسازی پالایشگاه صرف شود.

تولید محصولات با کیفیت پایین مانند نفت کوره از مشکلات پالایشگاه های کشور است که تلاش می شود با انتقال فناوری های جدید، با محصولات با ارزش تر مانند بنزین جایگزین شود.

دوازدهم تیرماه جاری نخستین قرارداد جدید نفتی در پساتحریم بین شرکت ملی نفت و کنسرسیوم بین المللی به رهبری شرکت نفتی توتال فرانسه برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی امضا شد.

ارزش قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی چهار میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار است که با به ثمر رسیدن آن، روزانه 56 میلیون مترمکعب (معادل 2 میلیارد فوت مکعب) به ظرفیت برداشت ایران از میدان گازی پارس جنوبی مشترک با قطر افزوده می‌شود.

این قرارداد، نخستین قرارداد در قالب مدل جدید قرادادهای نفتی است که پس از لغو تحریم ها امضا شد.
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین