کد خبر: ۴۵۹۳۷۴
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

آیا ژاپن رویای رقابت خودروهای هوایی را به واقعیت تبدیل خواهد کرد؟/تصاویر

در حالی که تا پیش از این رویای پرواز خودرو در اسمان در فیلم های علمی – تخیلی به تصویر کشیده می شد بزودی می تواند به واقعیت تبدیل شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس علم و فن آوری-شبکه خبری «سی ان ان» در گزارشی اشاره کرده که گروهی از مخترعان ژاپنی در حال برنامه ریزی بلندپروازانه ای برای راه اندازی یک خودروی پرنده به نام «اسکای درایو» تا المپیک تابستانی ۲۰۲۰ میلادی در توکیو هستند.

به گزارش آفتاب نیوز،  این پروژه ابتکاری از سوی کارتیویتر (Cartivator) یک شرکت غیر انتفاعی در توکیو حمایت می شود. «ریوتارو موری» مدیر بازرگانی این شرکت به سی انان می گوید:«ای اولین ماموریت پروازی ماست. هدف آن است که از این خودرو برای حمل و نقل فردی که  شعله المپیک را روشن می کند استفاده شود». 

سی ان ان با اشاره به جزئیات بیش تری درباره این خودروی پرونده می نویسد:«اسکای درایو دارای سه چرخ، چهار روتور و با فناوری پهپادی است و در ارتفاع ۳۳ فوتی یا ۱۰ متری پرواز می کند و به سرعت هوایی بالای ۶۲ مایل یا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت هم می تواند برسد و قابلیت بزرگنمایی تصویر آن ۹۳ مایل یا ۱۵۰ کیلومتر در ساعت بر روی زمین است. این شرکت مدعی است که خودرویی که خواهد ساخت کوچکترین خودروی پرنده در جهان است و مطمئنا می توان با ان سواری ای راحت داشت. 

طول ان ۹.۵ فوت یا ۱۱۰ سانتی متر، عرض آن ۴.۲ فوت یا ۱۳۰ سانتی متر و ارتفاعش ۳.۶ فوت یا ۱۱۰ سانتی متر است و ظرفیت حمل یک نفر را دارد. ژانی ها می گویند در حال حاضر شرکت هایی از امریکا، امارات، آلمان، هلند و چین نیز در حال سعی برای ساخت یک خوردوی پرنده هستند در نتیجه در حال رقابت با این کشورها هستند. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین