کد خبر: ۴۵۹۴۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱
"جهان تصور نمی‌کرد به این سرعت بر داعش غلبه کنیم"

اظهارات العبادی درباره آزادی موصل/ شادی عراقی‌ها+فیلم و تصاویر

حیدر العبادی امروز دوشنبه گفت: به دنبال بازگرداندن آوارگان به ویژه مسیحیان به منازل‌شان در موصل است. نخست وزیر عراق پیشتر تاکید کرده بود، جهان تصور نمی‌کرد نیروهای عراقی با این سرعت بر داعش غلبه کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
حیدر العبادی امروز دوشنبه گفت: به دنبال بازگرداندن آوارگان به ویژه مسیحیان به منازل‌شان در موصل است. در حالی که بر لزوم همزیستی بین ساکنان نینوا تاکید کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ نخست وزیر عراق در مقر فرماندهی عملیات نینوا با هیئتی از مسیحیان ساکن موصل در حضور فرماندهان امنیتی دیدار کرد.


اظهارات العبادی درباره آزادی موصل/ شادی عراقی‌ها+تصاویر

وی افزود: هدف ما این است که تمامی آوارگان و افراد با هر قومیت و دینی به طور خاص به منازل‌شان بازگردند و واکنش طبیعی به داعش همین همزیستی است.

نخست وزیر عراق ادامه داد:‌ این تنوع قومیتی افتخار ماست و باید آن را حفظ کرد و طرح‌های داعش را که می‌خواهد یک رنگ خاص به روی مردم عراق بپاشد و وحدت‌شان را از بین ببرد در هم شکست. وظیفه ما حمایت از شهروندان و ارائه خدمات به آنها صرف نظر از وابستگی‌شان است. تعامل یکسان با تمامی عراقی‌ها وظیفه من است.

اظهارات العبادی درباره آزادی موصل/ شادی عراقی‌ها+تصاویر

العبادی تاکید کرد، همه باید این پیروزی را که نیروهای شجاع ما رقم زده‌اند، حفظ کنند.

پیشتر دفتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق اعلام کرده بود، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق عصر یکشنبه نشستی با فرماندهان و تشکیلات نظامی در مقر فرماندهی عملیات نینوا در داخل موصل داشت. او همچنین با استاندار نینوا نیز دیداری داشت و به گشت‌زنی در خیابان‌های موصل پرداخت.

حیدر العبادی تاکید کرد: پیروزی قطعی شده و بقایای داعش در آخرین مخفیگاه‌های خود محاصره هستند.

وی از نقش نیروهای غیور عراقی که عملیات پاکسازی را ادامه می‌دهند تقدیر و بر لزوم حمایت بیشتر از این نیروها برای پایان دادن به دروغ و خرافه داعش برای همیشه و نابودی آخرین تروریست در خاک موصل تاکید کرد.

اظهارات العبادی درباره آزادی موصل/ شادی عراقی‌ها+تصاویر

نخست‌وزیر عراق اعلام کرد: جهان تصور نمی‌کرد نیروهای ما به این سرعت بر داعش غلبه کنند و آن را شکست دهند.

العبادی ادامه داد: ما امروز به موصل آمدیم تا به لحاظ میدانی از اوضاع باخبر شویم و بر درگیری‌ها نظارت داشته باشیم. تنها یک یا دو کانون برای بقایای داعش در موصل مانده است. داعش راهی جز تسلیم یا مرگ ندارد و جنگ قطعی است و این پیروزی بزرگ محقق شده است. 

نخست وزیر عراق تاکید کرد:‌ طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد زیادی داعشی کشته شده‌اند و نیروهای ما قهرمانانه برای آزادی غیرنظامیان که داعش آنها را در حدود ۵۰ تا ۱۰۰ خانه سپر انسانی کرده بود، جنگیدند.

وی همچنان غیرنظامیان تحت محاصره را دعوت کرد از فرصت پیشروی نیروها استفاده کرده و از چنگال داعش فرار کنند.

اظهارات العبادی درباره آزادی موصل/ شادی عراقی‌ها+تصاویر

العبادی روحیه بالای نیروهای نظامی عراقی، همکاری ساکنان موصل و جشن آنها را ستود و وعده بازگشت اوضاع به روال عادی، فعالیت تجاری و بازگشایی مدارس و بیمارستان‌ها را داد.

العبادی از تمامی شهروندان موصل خواست به کار خود بازگردند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، او افزود:‌ احیای موصل همزمان با عملیات آزادسازی در جریان است و مرحله آینده مرحله تقویت امنیت و تلاش مدنی در سایه همکاری گسترده شهروندان با نیروهای امنیتی است.

این در حالی است که رسانه‌های عراقی تصاویری از جشن و شادی مردم عراق را در شهرهای مختلف عراق از جمله در خیابان‌های اصلی بغداد به خاطر آزادسازی موصل به تصویر کشیدند. 

مردم عراق که در این مراسم‌های شادی شرکت داشتند در شعارهایی از فداکاری‌های نیروهای عراقی برای آزادسازی موصل تقدیر و تشکر کردند.

اظهارات العبادی درباره آزادی موصل/ شادی عراقی‌ها+تصاویر


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
1
0
تبریک به عراقی ها فقط مواظب باشند قضیه اون طرف که خونه اش پر موش شده بود رفت چند تا گربه آورد موش ها رو خوردند بعد تعداد گربه ها زیاد شد مجبور شد بره سگ بیاره تا گربه ها را بخورند و .... براشون پیبش نیاد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین