کد خبر: ۴۵۹۵۵۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
افشاگری شبکه سی‌ان‌ان آمریکا درباره توافق قطر و کشورهای عربی

انتشار اسناد توافق محرمانه قطر با کشورهای شورای همکاری/واکنش عربستان، بحرین، امارات و مصر

شبکه سی‌ان‌ان آمریکا اسنادی را که می گوید توافق محرمانه بین قطر و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است، منتشر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
شبکه سی‌ان‌ان آمریکا اسنادی را که می گوید توافق محرمانه بین قطر و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است و دوحه به مفاد آن پایبند نبوده است، منتشر کرد.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از اسکای نیوز، بر اساس اسناد دست نویسی که این شبکه درباره توافق ریاض در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ منتشر کرده است، قطر به همراه سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس توافق کردند که از اخوان المسلمین یا هرگونه سازمان ها یا افرادی که از طریق اقدامات امنیتی مستقیم یا تلاش برای تاثیرگذاری سیاسی سعی بر تهدید امنیت و ثبات این کشورها دارند حمایت نکنند.

انتشار اسناد توافق محرمانه قطر با کشورهای شورای همکاری/واکنش عربستان و مصر

طبق اعلام سی ان ان در یکی دیگر از بندهای این سند بر عدم حمایت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از هیچ کدام از گروه های یمنی که خطری برای کشورهای مجاور آن می باشند تاکید شده است.

سی ان ان همچنین سند دیگری را که شامل امضای وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس پیرامون ساز و کار اجرای این توافق است منتشر کرده است. بنا بر این سند، در صورت عدم پایبندی به این ساز و کار بقیه کشورهای شورای همکاری می توانند اقدامات مناسب را برای حمایت از امنیت و ثبات خود اتخاذ کنند.

انتشار اسناد توافق محرمانه قطر با کشورهای شورای همکاری/واکنش عربستان و مصر

واکنش ۴ کشور عربی

در پی انتشار این اسناد، چهار کشور تحریم‌ کننده قطر در بیانیه‌ ای با اشاره به اسناد جدید از توافق دوحه با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، اعلام کردند که این اسناد عدم پایبندی قطر به تعهدات خود را ثابت می‌کند.

به گزارش اسکای نیوز، ۴ کشور عربی عربستان، امارات، بحرین و مصر با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند که اسناد منتشرشده جایی برای شک در خصوص عدم پایبندی قطر به تعهدات خود و نقض کامل آن باقی نمی گذارد.

۴ کشور مذکور افزودند که مطالبات ۱۳ گانه آنها از دولت قطر در راستای پایبند کردن دوحه به تعهدات سابق خود بوده است و این مطالبات همان است که در توافق ریاض و ساز و کار آن و نیز توافق تکمیلی ذکر شده است و کاملات با روح موارد مورد توافق مطابقت دارد.

منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
1
2
کشوری که به هم نژاد و هم زبان و هم مذهب خودش خیانت کند یا راه دشمنی در پیش گیرد سرانجام توسط دشمنان دوستان قدیمیش هلاک می شود. جدا از سود و زیاد و درستی یا نادرستی کارش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
2
فقط برام جالبه یه عده در ایران ما چرا اینقد دلشون واسه قطر ضعف میره یادشون رفته گاز ایران و مفت میبرد و صداشونم در نمیومد یعنی داشتن اینجور هم پیمانان مثل قطر و حماس اینقدر ارزش داره
علی مغرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
یمن و سوریه و لبنان و خالدمشعل کم بودن قطر هم اضافه شد .......حالا تازه قطر فقیر هم نداره اون باید به ما کمک کنه نه ما
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین