کد خبر: ۴۵۹۵۹۰
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

هشت اشتباه ورزشی در تابستان

ورزش کردن در فصل تابستان و در هوای گرم نیازمند مراقبت‌های خاصی است. معمولا ورزشکاران در این فصل اشتباه‌هایی را مرتکب می‌شوند که ممکن است باعث آسیب رسیدن به بدن آن‌ها شود.
آفتاب‌‌نیوز : به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از Active، ۱۰ اشتباهی که نباید در ورزش در فصل تابستان انجام داد عبارتند از:

۱. کم آب نوشیدن:

در فصل تابستان بدن از آب برای تنظیم‌ها استفاده می‌کند. هنگامی که آب بدن کم شود کارایی نیز کم‌تر می‌شود و بدن احساس خستگی می‌کند، همیشه در ورزش‌های طولانی مدت یک بطری آب همراه داشته باشید. دو لیوان آب قبلی از شروع ورزش بخورید. بهتر است کم‌تر از نوشیدنی‌هایی که کافیین زیاد دارند استفاده کنید.

۲. استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب:

حتی اگر هوا ابری بود از ضد آفتاب استفاده کنید. بهتر است SPF ضد آفتاب ۳۰ یا بالاتر باشد. هر ۴۵  تا ۶۰ ‌دقیقه ضد آفتاب را تمدید کنید. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید باعث ایجاد سرطان پوست می‌شود.

۳. زمان را چک نکردن:

به یاد داشته باشید که دما در فصل تابستان بسیار بالاست و باید زمانی که می خواهید ورزش کنید را چک کنید. بین ساعت  ۱۰ صبح تا سه بعد از ظهر در فضای بازی ورزش نکنید. صبر کنید تا هوا خنک‌تر شود.

۴. رفتن به کوهستان بدون آمادگی جسمانی:

در هوای گرم تابستان کوهنوردی و ورزش در اتفارعات نیازمند آمادگی جسمانی بیش‌تری است، زیرا اکسیژن در ارتفاع کم‌تر است. اگر بدن شما آمادگی لازم را دارد این کار را انجام دهید.

۵. نداشتن لباس ورزش مناسب:

لباس‌های پلی‌استر مناسب ورزش در هوای تابستان و فضای باز نیستند. از لباس‌های سبک‌تر استفاده کنید. رنگ‌های روشن بپوشید. لباس‌هایی که پنبه‌ای هستند مناسب‌ترند.

۶. مصرف نکردن الکترولیت‌ها:

زمانی که در گرما ورزش می کنید ببینید عرق می‌کنید. سعی کنید مواد غذایی که حاوی الکترولیت هستند بیش‌تر مصرف کنید. خوردن شیر کاکائو، موز و بادام می‌تواند مناسب باشد.

۸. ورزش بیش از حد:

خستگی را نادیده نگیرید. ورزش بیش از حد در تابستان ممکن است خطرناک باشد و باعث بیهوشی و حالت تهوع شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین