کد خبر: ۴۵۹۶۴۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
گزیده اظهارات رئیس جمهور در جشنواره "عمران سلامت"

انتقاد روحانی از فحاشی عده‌ای محدود/به هرحال این‌ها بلندگو دارند/نترسیم/به ظریف توهین کردند/تحریم فشار بر زندگی مردم بود/آنهایی که موشک را پرتاب کردند مهمند اما موشک را چه کسی درست کرد؟

رییس‌جمهور تاکید کرد: اولین قدمی که لازم بود کشور آن را حل و فصل کند، مساله تحریم بود برخی در مقام شعار ممکن است حرف‌هایی بزنند اما عاملی که حتی برای تجهیزات پزشکی ما با آن مواجه و روبرو بودیم فشار تحریم خارجی بر کشور بود که بیرحمانه بر ملت ایران وضع شد. فشار تحریم علیرغم ادعای غرب فشار بر دولت نبود بلکه فشار بر زندگی مردم بود./ فکر می‌کنند فقط فداکاری جانی است/حقوق این‌ها و سلاح این‌ها را چه کسی تامین کرد؟//نباید بگذاریم مردم مریض شوند
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام حسن روحانی در جشنواره «عمران سلامت» عنوان کرد: بسیار خوشحالم در هفته‌های پایانی کار دولت یازدهم در این جشنواره مهم «عمران سلامت» امروز در محضر شما فرهیختگان، اساتید، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزیر محترم همه خیرین مخلص در این جمع می‌توانم نکاتی را به عرض برسانم. از آغاز دولت یازدهم با توجه به همه سختی‌ها و مشکلاتی که در آغاز دولت با آن مواجه بودیم شرایط اقتصادی سخت و وضع اقتصادی پیچیده کشور را ایجاد کرده بود.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ گزیده اظهارات رئیس جمهور را در ادامه می‌خوانید:

انتقاد رئیس جمهور از فحاشی عده‌ای محدود/به هرحال این‌ها بلندگو دارند/نترسیم/به ظریف توهین کردند/تحریم فشار بر زندگی مردم بود/آنهایی که موشک را پرتاب کردند مهمند اما موشک را چه کسی درست کرد؟/چرا لبخند نداشته باشیم؟

*اولین قدمی که لازم بود کشور آن را حل و فصل کند، مساله تحریم بود برخی در مقام شعار ممکن است حرف‌هایی بزنند اما عاملی که حتی برای تجهیزات پزشکی ما با آن مواجه و روبرو بودیم فشار تحریم خارجی بر کشور بود که بیرحمانه بر ملت ایران وضع شد. فشار تحریم علیرغم ادعای غرب فشار بر دولت نبود بلکه فشار بر زندگی مردم بود.

* تصمیم ما بر این شد که ظرف مدت یکسال با مذاکره تحریم را حل کنیم. خیلی حرف‌ها زده می‌شد به این راه کاملا اطمینان داشتم می‌دانستم در این مسیر می‌توانیم و موفق شویم.هرگاه بخواهیم در امر مهمی پیروز شویم نیاز به موافقت مردم، همراهی آن‌ها، هدایت رهبری و فداکاری کارگزاران دارد.

*اگر بنا بود با چهار فحش و شعار وزیر امور خارجه از میدان بیرون رود، برجام محقق نمی‌شد. به وزیر امور خارجه در سایت‌ها، روزنامه‌ها و همچنین در مراسم ۲۲ بهمن در خیابان‌های تهران توهین کردند. آدم به خاطر شعار عده‌ای از میدان خدمت خارج نمی‌شود. امام در رابطه با حادثه‌ای که قبل از انقلاب اتفاق افتاده بود گفت شخصی که می‌خواهد در جامعه خدمتی بزرگ انجام دهد باید خود را برای فحش خوردن آماده کند. فحش دادن عده‌ای محدود، به خاطر تلاش مثمرثمر برای کشور است.

*نباید در برابر عده‌ای قلیل که به ناحق بلندگوهای بزرگ در دست دارند، بترسیم. به هرحال شرایط اینگونه است و این‌ها بلندگو دارند. ما ملت بزرگ و ایثارگری هستیم که به ملت منطقه نیز کمک کردیم.

*در سخت‌ترین شرایط اقتصادی دولت به ملت عراق کمک کردیم. وقتی می‌گویند کمک به ملت عراق بعضی فکر می‌کنند فقط فداکاری جانی است. درست است عده‌ای فداکاری جانی کردند که باید سپاسگزار باشیم اما حقوق این‌ها و سلاح این‌ها را چه کسی تامین کرد. وقتی دولت عراق با داعش می‌جنگید سلاح این‌ها را در شرایط تحریم چه کسی تامین می‌کرد. همچنین به دولت سوریه هم کمک کرد.

*درست است آنهایی که موشک را پرتاب کردند و غیره مهم هستند اما موشک را چه کسی درست کرد؟ دولت و وزارت دفاع موشک‌ها را ساخته‌اند. پول آن را بخش اقتصادی کشور تامین می‌کند. کار بزرگی در دولت یازدهم انجام شد. یک بار وزیر دفاع اعلام کرد سلاح‌های راهبردی تولید شده در دولت یازدهم هشتاد درصد کل سلاح‌های دولت‌های قبل است؛ منتها ما در بعضی بخش‌ها نیاز نمی‌بینیم برای مردم توضیح و شرح دهیم.

*یکی از قدم‌هایی که از ماه‌های اولیه در دولت یازدهم برداشته شد، مسائل مهم بهداشتی و زیست‌محیطی بود. بحث درمان که ما می‌گوییم اول بحث بهداشت است. نباید بگذاریم مردم مریض شوند؛ اگر بیمار شدند باید درمان شوند. اولین برنامه‌ریزی این است که چطور بیماران کاهش پیدا کنند. این خیلی مهم است. هم به جسم مردم مربوط است، هم روح. این جسم و روح تنها مربوط به وزارت بهداشت نیست که بار سنگینی را بر دوش دارد؛ بسیاری دستگاه‌ها مسئول هستند یک بخشی سازمان استاندارد یک بخش صنعت، یک بخش کشاورزی است.

*اگر دولت یازدهم برای دریاچه ارومیه به عنوان اولین قدم دولت یازدهم قدمی را برنمی‌داشت دریاچه ارومیه یک سال پیش به طور کامل خشک شده بود. اگر روند گذشته بود مثل سال‌های قبل ادامه می‌یافت و این لایروبی‌ها انجام نمی‌شد و آب سد‌ها را بر دریاچه ارومیه بار نمی‌کردیم و کشاورزی متوقف نمی‌شد و سوبسید به کشاورز برای توقف کشت پرداخت نمی‌کردیم و مثل دولت دهم نسبت به آن بی‌تفاوت بود یک سال پیش دریاچه خشک شده بود. بعد هر طوفانی دز منطقه می‌شد طوفان نمک راه می‌افتاد. فقط بحث آذربایجان شرقی و غربی و زنجان و قزوین نبود ۱۴ میلیون نفر از مردم مناطق غرب کشور تحت تاثیر طوفان‌های نمک قرار می‌گرفتند. تمام محصولات کشاورزی از بین می‌رفت. مردم ناچار به مهاجرت می‌شدند؛ چطور می‌خواستیم درمان کنیم؟

*ما در دولت یازدهم ۴۰ میلیارد دلار پول به صندوق ریختیم. ما قرار بود در روزهای سختی پول برداریم؛ اما ما در روزهای سختی هم ناچار شدیم پول بریزیم به صندوق یعنی به جای اینکه در این چند سال تحریم از صندوق پول برداریم به آن پول تزریق کردیم. ما در دولت یازدهم در شرایط تحریم پول به صندوق ریختیم بیش از پولی که دولت‌های قبلی ریخته بودند در عین حال توانستیم تورم را مهار کنیم و به رشد اقتصادی برسیم و رشد اقتصادی سال ۹۵ فوق العاده بود طبق اشاره مرکز آمار ۸. ۳ طبق نظر بانک مرکزی ۱۲. ۵ درصد رشد داشتیم.

*اگر خود آقای هاشمی تلاش مضاعف نمی‌کرد این طرح موفق نمی‌شد. در این طرح جزو پرکار‌ترین وزرای ما در دولت یازدهم و جزو پر سفر‌ترین وزرای ما بود. من واقعا وقتی در طول هفته می‌دیدم شنبه غرب یکشنبه شرق کشور است و همیشه در حال تحرک است برای اینکه نقض‌ها را برطرف کند به او افتخار می‌‌کردم. 

*بخشی از سلامت به فرهنگ و سبک زندگی مردم بستگی دارد. اگر بعضی‌ها بگذارند مردم زندگی با نشاط داشته باشند. باید برای این دوستان کار فرهنگی بکنیم که نشاط کار بد و حرامی نیست. نشاط، لبخند، فعال بودن و امیدوار بودن موجب سلامتی می‌شود.

*برخی‌ها از صبح که بلند می‌شوند هر روز مقداری بذر یاس در جامعه می‌پاشند. آنها هر روز در سایت‌ها و روزنامه‌هایشان بذر یاس و ناامیدی می‌پاشند. چرا لبخند نداشته باشیم؟ چرا به آینده امیدوار نباشیم؟ چرا وحدت نداشته باشیم؟ این بذر یاس را از کجا آورند و از کدام انبار پیدا کردند؟ نباید امید و نشاط را در جامعه کم بکنیم.

*امروز شرایط کشور ما از دیروز به مراتب بهتر است. هرچه می‌خواهند بگویند گوش مردم بدهکار سخنان غیر دقیق نباشد. شرایط ما از دیروز بهتر است و فردا از امروز بهتر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
1
22
صدا و سیمای خصوصی ایجاد کنید تا صدای شما هم به مردم برسد و مکر مکاران به خودشان برگردد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
رادیو و تلویزیون ایران دور زمانی که هنوز رسانه خصوصی لااقل در منطقه ما تعریف نشده بود خصوصی و متعلق به افراد بود لیکن اکنون 4دهه است که رسانه میلی به میل گروهی خاص میتازد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
1
15
تحریم و فشار بر زندگی مردم بود بر زندگی انها که نبود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
1
18
روحانی تنهانیست
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
1
0
به گفته ی شاعر:
نصیحت صف اول دیگر صلاح نیست.
مگه اقای روحانی نگفت انتقاد در دولت تدبیر و امید اهمیت زیادی داره و ما در رو به روی منتقدین نمیبندیم، پس چی شد این همه حرف ؟
حالا یکی پیدا شده در مورد عملکرد مسئولین داره انتقاد میکنه اینهمه بنده خدارو کوبیدند.
خود آقایون هم گفتند که روح برجام آتش گرفت ،حالا دکتر روحانی از برداشت تحریم ظالمانه سخن میگن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
5
این اوباش بلند گوی بزرگ دارند ولی نه دل بزرگ دارند و نه طرفداران بزرگ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
2
موشک و سایر ادوات رزمی ایران بدست متخصصان توانمند وزارت دفاع ایران که وفق قوانین مصوب و مدون کشور بخشی از دولت جمهوری اسلامی است که وظیفه حمایت و پشتیبانی از ارتش را دارد طراحی و تولید میگردد و الباقی یگانها صرفا مصرف کننده می باشند
علی معرف
|
France
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
3
با افتخار میگویم درود بر روحانی و حاضرم به خاطر روحانی اعدام بشم .......
مرگ بر بیکاری و فقر و بی عدالتی
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
0
0
جناب اقای روحانی میشه این مردم هستند که مرغ عزا و عروسی هستند...زمانی که تحریمها بود بد بختیش ماله مردم بود الان هم که نیست باز بدبختیش برای مردمه....چندین برابر شدن مالیات ها و خدمات دولتی....اب و برق و گاز و انشعابات و... رشد اقتصادی؟ کدوم رشد منظورتون رشد نفت هست که درامدش همه خرج دولت میشه؟ با چه هزینه ای دولت رو اداره می کنید که یه کشور با این همه درامد وضع مردمش اینه؟ البته خسته نباشید...دست مریزاد...حداقل شما و تیمتون ارزش انتقاد رو دارید دولت های نه و ده که اصلا اسمشون دولت نبود واقعا فقط میشه تاسف خورد...انشاله این دنیا و اون دنیا خودشون و حامیانشون جوابگوی اونچه با مردم کردند پس بدن.....
اما خوشحالم بالاخره یکبار زبان باز کردید و از هزینه هایی که جنگ های منطقه برای مردم ایران داشته سخن گفتید... اقای روحانی ..هرچند این حرفها هیچ وقت به شما نمیرسه وشاید منتشر هم نشه اما بجای بزرگ کردن دنیای مصرفیه مردم بهتر دنیای کوچیک قناعتشون رو اباد کنید...یه ده اباد بهتر از صد شهر ویرانه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین