کد خبر: ۴۵۹۶۴۸
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷

ترامپ قانون ورود کارآفرینان خارجی به آمریکا را موقتا متوقف کرد

کاخ سفید اجرای یک قانون مهاجرتی موسوم به "استارت‌آپ ویزا" یا "ویزای راه‌اندازی" را که به کارآفرین‌های خارجی اجازه می‌دهد برای راه‌اندازی کسب و کارشان در آمریکا اقامت داشته باشند، رسما به تعویق انداخت.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آنادولو، دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به قصد خود برای عدم اجرای این قانون اشاره کرده است؛ اقدامی که با انتقاد سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در "سیلیکون ولی"، مهمترین قطب کسب و کار آمریکا مواجه شده است.

"قوانین کارآفرینی بین‌المللی" در آمریکا به کارآفرینان خاص خارجی اجازه می‌دهد به مدت پنج سال در ایالات متحده آمریکا اقامت کنند و این در صورتی است که آنها ثابت کنند برای آن کشور اشتغال‌زایی مفید داشته‌اند. این قانون در آخرین ماه ریاست جمهوری باراک اوباما نهایتا تایید شد و قرار بود از ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۷ (۲۶ تیر) اجرایی شود.

وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرده: این وزارتخانه به صورت موقت اجرای قانون نهایی کارآفرینی بین‌المللی را به تعویق می‌اندازد.

یکی از روش های مهاجرت همراه با اقامت از طریق ویزای کسب و کار است که برای افراد کارآفرین و مبتکری در نظر گرفته شد که ایده‌ای قابل اعتنا در صنعت یا سایر امور دارند. مثلا اگر اختراعی را به ثبت رسانده‌اند یا طرحی دارند که می‌تواند درآمدزا باشد، این ویزا به آن اختصاص می‌یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین