کد خبر: ۴۵۹۶۹۱
تعداد نظرات: ۷۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
نامه محمود احمدی‌نژاد خطاب به مردم درباره بازداشت بقایی

احمدی‌نژاد: بازداشت غیرقانونی بقایی ظلم بزرگی است/باید به فوریت خاتمه یابد/در نامه‌ای به رهبری خواستار آزادی برادر عزیزم شدم

محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای خطاب به ملت ایران، بازداشت حمید بقایی را اقدامی «غیرقانونی» و «ظلم بزرگ» توصیف کرده و خواستار آزادی فوری وی شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
او در اين نامه بقايي را «برادر عزیزم»، «یکی از خادمان راستین ملت ایران»، «فردی مومن، انقلابی و فداکار و پاک‌دست و خدوم و باورمند به ارزش های الهی و انسانی» و «مردی کاردان و مردمی» ناميده و خودش را فردي معتقد به آرمان‌های انقلاب و کشور معرفي کرده که همه زندگی و موجودیت خود را برای خدمت به ملت و ارزش‌های الهی و انسانی وقف کرده و به هیچ جناح قدرت و ثروت و دسته سیاسی وابستگی و دلبستگی نداشته و ندارد و تنها تعهدش به مردم و انقلاب است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ احمدي‎نژاد در ادامه با اعتقاد بر اينکه اعتراض به ظلم، حق قانونی و شرعی و انسانی هر فرد است، تاکيد کرده که او و دوستانش با هر عمل خلاف شرعی مخالفند و اگر حرفی می‌زنند برای اصلاح وضع است و این حق طبیعی و قانونی هر شهروند است.
  
متن کامل این نامه که در سایت مهرمردم منتشر شده به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه

ملت شریف و بزرگوار ایران

سلام و درود خداوند بر شما و همه موحدان و مومنان و آزادی خواهان و عدالت طلبان جهان . با آرزوی سلامتی و عزت و موفقیت روزافزون برای همگان در موضوع بازداشت ناگهانی و مجدد و بلاوجه برادر عزیزم آقای حمید بقایی یکی از خادمان راستین ملت ایران مطالبی را به استحضار می رسانم؛

الف – چند نکته کلی:

1- در فرهنگ دینی ما حکومت فی نفسه فاقد ارزش و اعتبار است مگر آنکه در خدمت احقاق حق و اجرای عدالت و جلوگیری از ظلم باشد چراکه در غیر این صورت از آب بینی بز مریض بی ارزش تر است.

2- اینجانب و دوستانم با همه وجود معتقد به آرمانهای انقلاب و کشور عزیزمان بوده و همه زندگی و موجودیت خود را برای خدمت به ملت و ارزش های الهی و انسانی وقف کرده ایم. ما به هیچ جناح قدرت و ثروت و دسته سیاسی وابستگی و دلبستگی نداشته و نداریم و تنها تعهد ما به مردم و انقلاب است.

3- اعتراض به ظلم ، اعلام ظلم و تظلم علاوه بر اینکه حق قانونی و شرعی و انسانی هر فرد است، نه تنها موجب تضعیف نهادها نمی شود بلکه موجب تقویت آنها است چرا که ظلم مهمترین عامل در تضعیف و اضمحلال یک مجموعه و حکومت ها است.

مدعیان دلسوزی به جای اینکه مانع از اعتراض به ظلم شوند باید مانع از وقوع ظلم شوند.

4- بنده و دوستانم اصولا با هر عمل خلاف شرعی مخالفیم و اگر حرفی می زنیم برای اصلاح وضع است و این حق طبیعی و قانونی هر شهروند است.

5- برخی می گویند نباید علنی انتقاد کرد که موجب تضعیف است و باید موارد را به طور خصوصی به مقام معظم رهبری منتقل کرد. اما مگر همه مردم به ایشان دسترسی دارند و آیا می شود مسئولیت نظارت عمومی که وظیفه همگانی است و در اصل هشتم قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته است را به دوش ایشان نهاد و دیگران را از مسئولیت هایشان مبری کرد. در حالیکه ایشان بارها اعلام کرده اند که طبق قانون اساسی عزل و نصب برخی مسئولین به عهده ایشان است و ایشان در قبال عملکرد نهادهای مربوطه مسئولیتی ندارند.

البته اینجانب مجدداً نامه ای در همین ارتباط برای ایشان ارسال داشته ام.

6- قوه قضاییه نباید مدعی باشد که فاقد اشکال است و از هر نوع انتقاد و اعتراض مصونیت دارد. نباید هر نوع نقد و اعتراض را به منزله ضدیت فرض کرده و با آن برخورد نماید. رییس قوه قضاییه و همکاران ایشان معصوم و مصون از خطا نیستند.

7- در دستگاه قضایی کارکنان و قضات شجاع و شریف فراوان هستند و نقدها به معنی نادیده گرفتن حضور موثر و خدمات ارزشمند آنان نیست.
8- مجدداً شهادت می دهم که برادر عزیزم آقای حمید بقایی فردی مومن ، انقلابی و فداکار و پاک‌دست و خدوم و باورمند به ارزش های الهی و انسانی و مردی کاردان و مردمی است.

ب – چنداصل از قانون اساسی:

اصل سی و هفتم:

اصل‌، برائت است و هیچ‌کس از نظر قانون مجرم‌شناخته نمی‌شود، مگر این که جرم او در دادگاه صالح ثابت گردد.

اصل سی و دوم:

هیچ‌کس را نمی‌توان دستگیر کرد مگر به حکم وترتیبی که قانون معین می‌کند. در صورت بازداشت‌، موضوع اتهام‌باید با ذکر دلایل بلافاصله کتبا به متهم ابلاغ و تفهیم شود و حداکثرظرف مدت بیست و چهار ساعت پرونده مقدماتی به مراجع‌صالحه قضائی ارسال و مقدمات محاکمه‌، در اسرع وقت فراهم‌گردد. متخلف از این اصل طبق قانون مجازات می‌شود.

اصل سی و نهم:

هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون‌دستگیر، بازداشت‌، زندانی یا تبعیدشده به هر صورت که باشدممنوع و موجب مجازات‌است‌.
اصل سی و هشتم:

هرگونه شکنجه برای گرفتن اقرار و یا کسب اطلاع‌ممنوع است‌، اجبار شخص به شهادت‌، اقرار یا سوگند مجاز نیست‌و چنین شهادت و اقرار و سوگندی فاقد ارزش و اعتبار است‌.

متخلف از این اصل طبق قانون مجازات می‌شود.

اصل سی و پنجم:

در همه دادگاهها طرفین دعوا حق دارند برای خودوکیل انتخاب نمایند و اگر توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشندباید برای آنها امکانات تعیین وکیل فراهم گردد.

اصل بیستم:

همه افراد ملت اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون‌قرار دارند و از همه حقوق انسانی‌، سیاسی‌، اقتصادی‌، اجتماعی وفرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند.

ج – گزارش یک ظلم بزرگ:

صبح روز 18/3/1394 با شکایت دولت آقای روحانی ، آقای حمید بقایی معاون رییس دولت دهم از درب منزل مسکونی ، دستگیر و بخشی از اموال ایشان ضبط و بخشی از منزل پلمپ شد و همان روز سخنگوی قوه قضاییه با اعلام این خبر اتهامات ایشان را متعدد و از جمله اتهام مالی عنوان کرد.

بلافاصله رسانه های جمعی از جمله صدا و سیما با نشان دادن تصویر و اعلام نام تمام این خبر را منتشر و هرکدام اتهاماتی را به ایشان منتسب کردند.

برخی مسئولین قضایی و تحلیلگران این اقدام را نشانه شجاعت و استقلال دستگاه قضا و برخورد با دانه درشت ها اعلام کردند.

جناح های سیاسی نیز با جشن و پایکوبی از این دستگیری استقبال و هرکدام فهرستی از تهمت ها و افترائات را نثار آقای بقایی و اینجانب و دولت های مظلوم نهم و دهم نمودند و مسئولین قوه قضاییه در برابر این اقدامات خلاف اخلاق و خلاف شرع و خلاف قانون سکوت کردند.

اتهام آقای بقایی اجرای مصوبه دولت در تخصیص مجموعاً سیصد میلیون تومان پاداش پایان دوره و پس از 8 سال تلاش بی وقفه و شبانه روزی به هجده نفر از اعضاء دولت بوده است که تمام نهادهای قانونی نظارتی عدم مغایرت آن با قانون را رسماً اعلام کرده اند.

در طول هفت و نیم ماه زندان انفرادی که پنج ماه آن در اختیار وزارت اطلاعات بوده است بارها مورد بازجویی قرار گرفت و مواردی غیر مرتبط با اتهامات از او سوال و خواسته شده است که علیه همکاران خودش اتهاماتی وارد نماید و آزادی او را منوط به پذیرش این امر خلاف قانون و خلاف اخلاق کرده اند که این خود داستان دیگری است. آقای بقایی پس از آزادی بارها خواسته است که مشروح بازجویی ها جهت اطلاع مردم منتشر شود.

در طول بازداشت بازپرس پرونده بارها از دولت و دیگران خواسته است که هر مدرکی می توانند علیه آقای بقایی تهیه و ارائه نمایند. حتی گروهی کارشناس استخدام کردند و از بیت المال هزینه نمودند تا تمام اسناد ریاست جمهوری بررسی و مدارکی علیه ایشان جمع آوری و ارائه شود. به تعبیری تمام اسناد نهاد و زندگی ایشان را شخم زدند ولی همانگونه که از قبل معلوم بود به دلیل پاکی ایشان موردی یافت نشد.

در طول 56 روز اول اجازه ملاقات با وکیل را نداشت و وقتی وکیل این موضوع را رسانه ای کرد ، به اتهام اعلام محتوای پرونده ، پرونده ای برای او تشکیل و به نه ماه زندان محکوم شد. اگر کارشناسان حقوقی و قضایی در سراسر جهان این اقدام را با آنچه در کشورهای مختلف جهان جاری است مقایسه نمایند چه سیمایی از دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در دیدگاه مردم شکل خواهد گرفت.

در طول 5/7 ماه حتی اجازه خرید غذا از بیرون به ایشان نداده اند در حالیکه می دانستند ایشان ناراحتی گوارشی دارد. حدود 5 ماه که در اختیار وزارت اطلاعات بوده آفتاب ندیده است.

بازپرس مربوطه بارها و حتی در حضور وکلای پرونده به جای رسیدگی عادلانه و قانونی ایشان را تهدید کرده و بر خلاف همه قوانین ، بازداشت انحصاری یک ماهه را هفت بار تمدید کرده است. پوشاندن لباس زندانی و آوردن به دادسرا بدون جوراب و با دمپایی بخشی از بی احترامی ها بوده است. شرح تخلفات بازپرس از قوانین جاری و عدم پایبندی به مقررات مثنوی هفتاد من کاغذ می شود.

در دوره بازداشت ایشان – حدود دو سال قبل- چندین بار باذکر دلیل و مستندات درباره تخلفات و اصرار مسئولین قضایی به بازداشت و محکوم کردن آقای بقایی و هتک حرمت ایشان در افکار عمومی با مقام معظم رهبری مکاتبه و شرایط به اطلاع ایشان رسیده و درخواست آزادی آقای بقایی مطرح گردید.

ایشان نیز با ملاحظه انحراف روند رسیدگی از مسیر قانونی دستور نقض قرار بازداشت را صادر کردند.

بازپرس اصرار داشت که بدون هیچ دلیل و سندی قرار وثیقه ای چند میلیاردی صادر نماید که با مخالفت آقای بقایی مواجه شد و نهایتاً قرار کفالت صادر و ایشان پس از 225 روز بازداشت از زندان انفرادی آزاد شد.

در دوره بازداشت آقای بقایی اینجانب از معاون اول رییس جمهور فعلی به خاطر دوازده فقره افترا و تهمت به دولت قبل شکایت کرده و صدها برگ از اسناد و اطلاعات موجود و آشکار در دولت فعلی را به عنوان سند بر رد اتهامات به دستگاه قضایی ارائه دادم.

شکایت اینجانب به همان بازپرس آقای بقایی ارجاع شد. این بازپرس بدون کوچک ترین رسیدگی یا سوال از اینجانب یا وکیل اینجانب و یا از طرف شکایت و یا وکیل طرف شکایت و یا حتی یک استعلام از دستگاه های ذیربط در مورد صحت اسناد تحویلی ، شکایت اینجانب را رد کرد.

اما پس از یک سال و نیم مجدداً در صبح روز 18/4/1396 مامورین دادستانی با حکم جلب آقای بقایی به درب منزل ایشان مراجعه و ایشان را نزد بازپرس برده اند.

آقای بازپرس بدون طرح هیچ مطلب جدیدی و صرفاً با تکرار برخی سوالاتی که قبلا بارها پرسیده شده و جواب داده شده بود با این ادعا که اطمینان ندارد در وقت احضار برای ادامه دادرسی ، آقای بقایی مراجعه نماید و یا اینکه احضاریه فرستاده و مامور مربوطه خانه آقای بقایی را شناسایی نکرده است، قرار کفالت را به وثیقه پنجاه میلیارد تومانی تبدیل و ایشان را روانه زندان کرده است. وثیقه اولیه 3 میلیارد تومان بوده که آقای بقایی آن را نیز نپذیرفته بود. وکیل آقای بقایی به عنوان اعتراض ذیل قرار نوشته است که؛ آدرس آقای بقایی همانجا است که مامورین شما دو بار او را دستگیر کرده اند و به علاوه بخشی از منزل ایشان را برای ماه ها پلمپ نموده اند. ضمناً ایشان دو نفر کفیل و دو نفر وکیل دارد که می توانستید با آنها مکاتبه نمایید.

د- چند سوال مهم :

1- در فاصله 5/1 سال چه اتفاقی جز ثبت نام آقای بقایی و اینجانب در انتخابات ریاست جمهوری روی داده است؟

2- بازپرس تا چه مدت برای تحقیقات زمان لازم دارد ، آیا 5/7 ماه بازداشت انفرادی و 5/1 سال پس از آن برای تحقیقات کافی نبوده است؟ در حالیکه طبق قانون باید اول تحقیق شود و سپس بر پایه مستندات کافی جلب یا احضار و غیره صورت گیرد.

3- آیا باید طوری عمل شود که امید به احقاق حق مردم توسط دستگاه قضایی جای خود را به تلاش و جستجو برای یافتن مرجعی جهت رهایی از اجحافات برخی عناصر دستگاه قضایی دهد؟

4- اینجانب و همکارانم چه گناهی مرتکب شده ایم که ظاهراً حیثیت و زندگی و مال ما هدر است. آیا ما هیچ حقوقی نداریم؟

5- آیا ما مرغ عروسی و عزا هستیم. هرگاه جناح های سیاسی می خواهند درگیر شوند ابتدا با ما برخورد می کنند و اگر صلح کنند باز هم با ما برخورد می کنند و اگر زورشان به دیگری نرسد باز به سراغ ما می آیند.

6- آیا خدمت به مردم، دفاع از حقوق ملت و منافع و استقلال و عزت ملی و تلاش برای پیشرفت کشور جرم است. آیا اینکه ثروت کشور را برای همه مردم خواسته ایم جرم نابخشودنی است؟

7- روزی در مجلس موضوعی را مطرح کردیم و رسیدگی هم نشد، آیا همچنان باید چوب آن را بخوریم؟

8- طی چهار سال دولت دهم از طرف مجلس و قوه قضاییه تحت شدیدترین فشارها بودیم و بارها قیچی شدیم. اینک چهار سال است در کناریم، چرا باید همچنان تحت فشار باشیم؟

9- اینکه در برابر زیاده خواهی های انگلیس و آمریکا و صهیونیسم ایستادیم و ناسزا شنیدیم اما از حقوق ملت کوتاه نیامدیم و پای هیچ سندی را علیه منافع ملت امضاء نکردیم جرم نابخشودنی ماست؟

ه- اشکالات اساسی که به کار قوه قضاییه از جهت ساختاری و آیین رسیدگی وارد است که در وقت مقتضی به آن خواهم پرداخت.

اینجانب دنبال پست و مقام و ثروت نبوده و با همه وجود علاقه مند و باورمند به مبانی و ارزش های انقلاب و منافع ملی و آبروی کشور و مردم هستم.چرا که اگر چنین نبود باید به گونه دیگری عمل می کردیم. 12 سال سنگین ترین و بدترین اهانت ها را روا داشتند ولی به خاطر مردم و مصلحت کشور سکوت و تحمل کردیم . بدون هیچ استدلالی ما را رد صلاحیت و از حقوق اجتماعی محروم و دایره انتخاب مردم را محدود کردند باز هم سکوت کردیم و سالها بدون منت و شبانه روزی در خدمت کشور ، مردم و انقلاب بودیم و خواهیم بود. نباید عده ای اقلیت محض خود را صاحب و مالک و اصل انقلاب و اکثریت قاطع مردم را غریبه ، ضد و یا مخالف انقلاب بشمارند که این کار خود بدترین عمل ضد انقلابی است. انقلاب و کشور متعلق به هشتاد میلیون ایرانی است و قریب به اتفاق دلسوز کشور و انقلابند و حق دارند از کشور و انقلاب و دستاوردهای آن و حقوق مسلم خودشان دفاع کنند.

گرچه اطمینان دارم روزی به این امور رسیدگی خواهد شدو آرزو نمی کنم که مسئولین ارشد قضایی روزی به عنوان متهم گذرشان به مجموعه خودشان بیفتد و این دردها را شخصاً تجربه کنند ، اما انتظار دارم و توصیه می کنم که خارج از تشریفات مقامات و به عنوان یک فرد عادی و خریدار از بیرون به مجموعه خود نگاهی داشته باشند ، اطمینان دارم که در این صورت تصمیمات اصلاحی بزرگی به نفع مردم خواهند گرفت.

از رییس قوه قضاییه انتظار دارد که دستور دهند آقای بقایی به فوریت آزاد شود و از ادامه این ظلم بزرگ جلوگیری نمایند.

از خداوند منان برای همگان توفیق خدمت و برای ملت ایران عزت و سرفرازی مسئلت دارم.

خادم ملت ایران
محمود احمدی نژاد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
5
33
متن نامه رو میذاشتید
پاسخ ها
سیدمحمد حاتمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
چرا فقط صداش برا دوستاش در میاد نه منتقداش؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
8
87
عجب چرندیاتی سر هم کرده ؟؟؟ اگه قانون میخواست اجرا بشه که تو باید ۷ سال حصر می کشیدی؟ ؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
3
56
اگر بی گناه است نامه برای قوه قضائیه ارسال گردد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
4
23
اوخ اوخ خادممون چه داغ کرده!..دوروز دیگه وسط نارمک میشینه و با ننه من غریبم بازیاش و اشکای تمساحش یه کاغذ میزاره جلوش و از ملت میخاد واسه وثیقه دوست و برادر خیلی خیلی عزیزش 50میلیارد بریزن بحسابش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
8
75
جناب احمدي نژاد خودكرده را تدبير نيست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
9
79
خود احمدی نژاد را بخاطر فتنه گری بین نیروهای نظام و توهین به یار باوفای امام حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی باید بازداشت می کردند . وی الان هم طلبکار است . از زمان این شخص نامتعادل همه نیروهای انقلاب به هم ریختند بدترین تحریمها را کرده اند به ملت آسیب جدی زده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
بد ترین تحریم ها رو که شما تو 88 گراشو به دوستان آمریکاییتون دادید و همین چند وقت پیش هم به ترامپ نامه نوشتید و درخواست تحریم کردید
کاسبان تحریم
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
ناشناس 18:50
خوشم می یاد که بد داری میسوزی
معلومه که یه کاره هیچ کاره ای تو این مملکت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
5
32
محمود خان شما به زباله دان رفتید ، دست از این دلقک بازی بردارید
غبیله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
4
23
حصر چطور اقای احمدی نژاد
م ل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
4
20
در جواب آقای احمدی نژاد می شه گفت که به جای بگم بگمی که در دوره شما رواج یافته بود در این دوره اقدام صورت می گیره...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
4
21
شما و تيم شما 8 سال مملكت را به پرتگاه سقوط كشانديد و بد ترين دوران تاريخ اين مملكت را رقم زديد.اگر حاميان قدرتمند در زمان حاكميتتان زير سوال نمي رفتند الان بايد به جرم خيانت به مردم و مملكت اعدام شده باشيد.
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
4
4
واقعا اجازه حضور وکیل ندادن ۲ ماه؟
واقعا اتهاماتی نسبت دادن و گفتن اگر قبول نکنی ازاد نمیشی؟ اونم اتهامات کذب؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
4
15
اين هم بازيهاي روزگار است اون روزها آنچنان عنان گسيخته به اين و آن تاختي بدون سند و مدرك و بدون فرصت پاسخگويي بايد فكر اين روزها رو هم ميكردي ....
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
3
35
ما منتظر دادگاهی شدن خودت هستیم رئیس دولت مظلوم.
واقعا عجب مظلوم نمایی. به غارت بردن اون همه سرمایه خدمت بود؟
ایجاد اون همه تحریم خدمت بود؟
گمشدن دکل ها خدمت بود؟
دستور به نیروی انتظامی برای فوش نفت و غارت پولش توسط اطرافیان و امثال بابک حدمت بود؟
فوت کردن بسیاری از مردم بخاطر نبودن دارو و وارد کردن داروهای تاریخ گذشته خدمت بود؟
رسوندن بنزین 100 تومانی به 1000 تومن و ان هم از بدترین نوع کیفیت و سرطانی شدن مردم خدمت بود؟
رساندن پول آب و برق خانواری 1000 تومان به 200،300 هزار تومان خدمت بود؟
رساندن سکه از 90 تومن به 1 میلیون و خورده ای خدمت بود؟
رساندن دلار 1000 تومنی به نزدیک 4000 تومن خدمت بود؟
و... .
حتما برداشت 16 میلیاردی پول در آخرین لحظات از صندوق بیت المال برای دانشگاه خود خوانده ات هم خدمت بود.هر چند پس گرفتن.

راستی توی 8 سال کدوم حدمت رو به مردم کردی.
خدا ازت نگذره.ما بی صبرانه منتظر دادگاه جنابعالی هستیم.

راستی موسوی و کروبی بی گناه ترن یا بقای جون شما؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
3
15
هرگونه شکنجه ممنوع است؟؟؟؟!!!!!!
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
3
27
به جای بازداشت این کوچولو ها اگر مرد هستند بروند به حسابرسی 800 میلیارد دلار پول نفت در آن دوران 8 ساله بپردازند که منم مطمئن هستم مجرمین بسیار چاق و چله از توش پیدا میشند. خیلی چاق و چله !....
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
3
23
جناب احمدی نژاد شما 8 سال در این مملکت تاختی و حقوق ملت را پایمال کردی و اموال این کشور را از بین بردی و تحریمهای بین المللی را برای کشور فراهم آوردی، حالا مدعی هم شده ای؟.......................
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
3
19
احمدی نژاد عزیز بحث آفتاب خوردن زندانی را میگوی دوتا پیر مرد تو حصر بودن نیار به آفتاب ندارند ؟چرا پارسال نگفتی حقوق شهروندی که آقای روحانی گفت ویک سری مخالفت میکنند همین هست
جانباز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
3
20
با سلام. از قدیم گفتند: خود کرده را تدبیر نیست .آیا زمانیکه به مسئولیت حفظ و اجرای قانون اساسی را برعهده داشت ، همین حقوق را درمورد بازداشت منتقدان سیاسی و دانشگاهی و مطبوعاتی و رقبای انتخاباتی که در حبس و حصر به سر میبردند و فریاد مظلومیت شان گوش فلک را کر کرد متذکر و پیگیر بود؟
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
3
21
تو به جرم تباه کردن زندگی یک نسل باید ...فرستاده میشدی
اسد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
2
17
سلام من از صحت و سقم اتهام جناب بقایی برادر عزیز اقای احمدی نژاد و چرایی دستگیری خبر ندارم و قضاوتی ندارم اما از حضرت ریاست محترم جمهوری سابق سوال میکنم تمام این اصولی را که از قانون نام بردید آیا فقط مختص برادر عزیز شماست یا برادران و خواهران عزیز دیگران را هم شامل میشوند چگونه است حدود ۸ سال استکه تیم شما یک کلمه به سایر حبس ها و حصر ها اعتراضی نداشت؟ البته شما ظاهرا دولت مهر و محبت بودید و حاضر نبودید هیچ کسی در اسارت باشد ای کاش یک سوزن به خود و یک جوالدوز به دیگران بزنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
2
18
محاکمه طبق قانون حق هرشهرونداست حتی بقايی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
3
29
باید دستور بازداشت این خائن صادر شود تا طلبکار نشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
4
27
آقای احمدی نژاد تمام این چرندیات را که نوشتی حواله ات میدهم به به بگم بگم های کاندیداتوریت و حوادث سال 88 و ... تو که اینقدر قانون اساسی را میدانی چرا در زمان خودت آنها را بارها و بارها نقص کردی و ... البته بابت تمام نوشته هایت جواب برای گفتن هست یعنی جواب خودت را در 8 سال ریاست جمهوریت دادی تو و یارانت آنقدر بدبخت و ذلیل هستین که ارزش این را ندارد که برایت جواب بنویسیم برو برو توبه کن که مطمینا توبه گرگمرگ است...
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
4
27
همین شخص 8 سال مملکت به فلاکت کشید و خادمین رابه حصر کشید ملت را خس وخاک خواند داری ملت برباد دادباید قوه قضاییه محاکمه کنه
علی فدایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
5
26
به اعتراض میلیون در تهران و در کمال وقاحت. خس و خاشاک گفتی!!! حالا داری مظلوم نمایی می کنی!! کهریزک یادت هست ؟ چرا دم بر نیاوردی؟ یادته قانون را زیر پا می گذاشتی؟ یادته مصوبات مجلس را ابلاغ نمی کردی؟ میدونی هزاران میلیارد تومان پول کشور را اعوان و انصارت غارت کردند؟ یادته آبروی موسوی راجلوی تلویزیون زیر سؤال بردی!!!! حالا به فرض هم کار غیر قانونی صورت گرفته باشد دیگه امثال شما حق اعتراض ندارید!!
یاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
5
20
یادته در زمان اوج غرورت بدترین رفتار و با منتقدان کردی یادته کشور و با دوستانت غارت کردی آقای عزیز هنوز معلوم نیست میلیاردها دلار پول کشور در زمان شما کجا رفت حالا شدی منتقد قضا ولی این چیزی از ظلمهای خودت و دوستانت در حق کشور کم نمیکند چه ادمهای بی ارزشی که در راس کارها با لجاجت گذاشتی حالا بکش که دوران عوض شده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
5
24
ان شاالله نوبت خودتم میشه. ۸ سال از فتنه ای که خودت مقصر اصلیش بودی گذشته و اقای خاتمی رو ممنوع التصویر کردی. به امید ان روز
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
5
19
آقای احمدی نژاد شاهد عادل کمی صبر کن اگه در دادگاه قاضی شمارا برای شهادت خواست آنگاه شهادت بده .جرا پیاپیش شهادت میدی کسی از شما شوالی نکرده چرا هول شدی رییس جمهور سابق .
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
6
22
اولا که اقای احمدی نژاد چوب خدا صدا نداره و شما و دوستات باید تاوان پاپوش هایی که ۸۸ برای برخی ساختید رو بدیدو خودت هم باید تقاص پس بدی.دوما یه کارمند سی سال خدمت میکنه یا یه نظامی به زور اخر سی سال ۵۰میلیون اونم تیکه تیکه بهش میدن شما به چند نفر واسه خدمت تو ۸سال ۳۰۰ میلیون پاداش دادی بعد تازه قانونی هم بوده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
6
23
خیلی جالب است....
بازداشت این یکی غیر قانونی شده!!!!!!!!!
شما وکیل مدافع خودتان باشید......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
6
26
خدا به ایشان عقل دهد
ناشناس
|
Italy
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
6
26
ایشان که چند بار توسط قوه قضائیه احضار شده ولی نرفته حق نداره از عدالت صحبت کنه.
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
12
10
بخشی از بسیاری از نا گفته های یک رئیس جمهور ارزشی بیانگر واقعیت های تاسف بار جامعه


انقلابی که چه آرزوها و آرمان هایی را در سر می پروراند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
5
23
نوبت خودن هم میشه
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
5
24
باز هم نفاق و دروغ و پوپولیسم خبرساز شد
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
5
22
جالبه رسانه های دلواپس متن نامه رو کامل پوشش ندادن و فقط بعضی بخش هاشوگذاشتن
از چی میترسید ادم خودتونه
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
6
29
ایشان یادش رفته که در زمان ریاستش چه خونهایی که به ناحق ریخته نشد و چه ظلم هایی که نکرد زمانی که یکه تازی میکرد یادش رفته الان چقدر خوار و ذلیل شده که باید التماس کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
5
29
برادر من تو خودت قاچاقی آزادی اونوقت رفتی واسه آزادی یکی دیگه رو زدی!!!!!!!سنگ پای قزوین هم کم میاره بخدا:)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
5
19
ایشان 1-اگر احساس قدرت نمیکرد در چندین مورد برخلاف گفتهایش از قانون تمرد نمیکرد2-مردم را خس و خاشاک نمیخواند 3-ماجرای کهریزک را تایید نمیکرد 4-دولت پاک دست چرا باید 300 میلیون پاداش دهد 5-که روزی باید محاکمه شوید . 6- به نحوه انتخاب افراد از طریق شورای نگهبان اعتراض میکنند چرا در دوره هایی که خود رئیس دولت بودند چنین معترض نشدند مگر نه به گفته خودشان خادم مردم هستند پس چندهشت سال دوره حکومت ایشان بکدامین حق شهروندی مردم مظلوم و جریانات فعال در کشور که حقی از آنان ضایع شده بود بعنوان مسئول اجرای قانون اساسی کشور کجا معترض شدند بنابراین به همان گفته آن عزیزی که بدرستی اشاره کرده اند . آقای احمدی نژاد خود کرده را تدبیر نیست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
5
21
خودتی محمود...
درود بر هاشمی بزرگ مرد سیاست ایران که سالها قبل از این، وضعیت الان رو پیش بینی کرد و بقیه که ادعای بصیرت دارن در خواب بودن حتی همونائی که بصیرت بصیرت میکنن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
7
14
برای برادر عزیز یک شماره حساب اعلام کن "مردم" مبلغ وثیقه ای را که برایش تعیین شده پرداخت کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
5
16
این بابا هنوز تو توهم هستش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
5
19
بابا بشین سر جات و اینقدر چرندیات نباف، هشت سال مملکت را به گند کشیدی هنوز دست بر دار نیستی؟
محمد حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
5
19
جناب محمود خان از مردمی که یک روز و نه صد روز به اونا بی احترامی کردی و اونا رو خس و خاشاک خطاب کردی و روز بروز سفره مردم رو کوچک تر کردی و با تمام دنیا درانداختی و...............
انتظار داری الان بیان پشتت نماز بخونن؟؟؟؟!!!!!!
ما کارهات رو یادمون نرفته
از صد تا کاری که میکردی 90 تاش عجیب و غیر قابل درک بود
این رو بدون که به قول خودت: اون ممه رو لولو برد
طرد شدن از طرف مردم و حتی دار و دسته و حامیان سابقت مبارک
رستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
5
15
اين دود سياهي كه بر بالاي سرت برخواسته آتش هيزم تري است كه خودت در 12 سال مديريتت در شهرداري و رياست جمهوري سوزنوندي
اگه قراره محاكمه اي در آينده صورت گيرد براي مقامات قضايي نخواهد بود براي شما خواهد بود كه كشور با مخاطره روبرو كردي . و اگر درايت دلسوزان و انقلابيون واقعي نبود ما هم مثل كشورهاي عربي در بحران امنيتي بوديم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
4
17
نمیگم خودتی ولی اونی که فکر میکنی ما نیستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
3
18
وقتی به عنوان رییس شورای امنیت دستور حصر میرحسین و... را صادر میکردی حواست نبود که آتش ظلم دامنگیر خود ظالم خواهد شد
غبیله
|
Germany
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
3
12
اقای احمدی نژاد معامله با شیطان کردن عواقب سختی داره میخواست از اول حواست باشه با دلواپسان ساختن یعنی باختن
فقیر
|
-
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
4
8
محمود شما به محمود چرا دوباره گویی افتادی؟ میترسی تو رو هم بگیرن؟ اینو بدون تو دیگه در نزد مردم جایی نداری چرا؟ چون یادمان نرفته چه پولهایی اطرافیانت با دستور تو برای خرید رای به اسم یارانه پرداختی خرج میکردین تا در قدرت بمانید. چون یادمان نرفته دو هفته ای که قهر کردی رو به چالش بکشی تا کاری باهات نداشته باشند تا که خواستین با سرمایه و امکانات این ملت مظلوم انجام بدین مثلا دانشگاه ایرانیان تاسیس کردین نه. عاقبت چوب خدا رو میخورین.حیف این ملت ایران به شما بیسواد ها و یکه تازها اعتماد کردند. درود بر روحانی قهرمان
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
3
9
یاد احمدی نژاد که میفتم در تعریف وزیر بهداشت وقت میگفت وزیر من مثل هلوست هلو یک راست میره تو گلو. آدم دوست داره بخوردش درس سیاست خیلی خوبه مثل آقای ظریف برین درس سیاست بخونین کی گفته سیاست باید دروغ وفحش وناسزا باشه بیخود کرده گفته سیاست خوب هم داریم
عماد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
3
8
دلم برایت تنگ نمیشود کاش همان اوایل کارت رفته بودی فتنه گر کاملی بودی حراف و رند خرابکار .کاش در تاریخ آیندگان کسی مثل تو هرگز رنگ حکومت نبینه. فقط هلال دور سرت مرا کشته بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
3
7
ایشان 1-اگر احساس قدرت نمیکرد در چندین مورد برخلاف گفتهایش از قانون تمرد نمیکرد2-مردم را خس و خاشاک نمیخواند 3-ماجرای کهریزک را تایید نمیکرد 4-دولت پاک دست چرا باید 300 میلیون پاداش دهد 5-مسئولین قوه قضائیه زیرکانه تهدید میکنند که روزی باید محاکمه شوید . 6- به نحوه انتخاب افراد از طریق شورای نگهبان اعتراض میکنند چرا در دوره هایی که خود رئیس دولت بودند چنین معترض نشدند مگر نه به گفته خودشان خادم مردم هستند پس چندهشت سال دوره حکومت ایشان بکدامین حق شهروندی مردم مظلوم و جریانات فعال در کشور که حقی از آنان ضایع شده بود بعنوان مسئول اجرای قانون اساسی کشور کجا معترض شدند بنابراین به همان گفته آن عزیزی که بدرستی اشاره کرده اند . آقای احمدی نژاد خود کرده را تدبیر نیست .
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
3
11
وقتی میگن جای شاکی و متهم عوض شده اینجاس تو خودت الان حداقل باید حبس ابد باشی تازه داری اعتراض میکنی؟؟ البته این دلش برای بقایی نسوخته میخاد بگه من هنوز هستم و داره فرار رو به جلو انجام میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
3
16
هزار تومان را یک شبه کرد سیصد مصداق نکبت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
نکبت خود بی شعورتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
.....خودش و همه طرفدارانش هستند .
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
1
2
حالا بفهم آقای هاشمی و خاتمی چی کشیدن به آنها توهین کردین گفتیید خواص بی بصیرت دیدی. در بازی سیاست گاهی آدم مثل بر کاهی تو باد بازی میخورد ما حتی یک شهروند ایرانی در حبس ناراحت میشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
1
3
ای کشته که را کشتی تا کشته شدی زار تا باز کجا کشته شود ان که تو را کشت
ای محمود عزیز یادت هست در ان شب مناظره سال 88 چطور با ابروی خانواده اقای هاشمی و ناطق بازی کردی و انان ئهیچ قدرت دفاع از خود نداشتند
باش تا صبح دولتت بدمد کاین هنوز از نتایج سحر است
اگر خدا در حقت لطف کند همین دنیا تو را مجازات کند وای اگر به قیامت افتد که کارت خیلی زار است
بر مزار هاشمی حاضر شو و از روح بلند او عذرخواهی کن
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
2
5
تازه این یه قطره از دریای ظلمیه که به مردم روا کردید....البته اسیاب به نوبت
برنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
2
3
محاکمه طبق قانون حق هرشهرونداست حتی بقايی واحمدی نژاد.البته احمدی نژاددست پیش نمی اندازه که پس نیفته.چون کم کم نوبت خودش میشه ودرآینده نزدیک شاهد این خواهیم بودکه جای موسوی وکروبی بابقایی واحمدی نژادعوض شه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
0
6
7- روزی در مجلس موضوعی را مطرح کردیم و رسیدگی هم نشد، آیا همچنان باید چوب آن را بخوریم؟
..... همه حرفها یک طرف اما واقعا چرا رسیدگی نشد؟؟؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
0
1
گرچه خود احمدی نژاد دارای پرونده های متعدد از جمله فساد میباشد اما معتقدم نباید اینقد سربه سرش گذاشت..بعیدنیست که ایشون در یک حرکت انتحاری پشت پرده انتخابات۸۸ وفسادهای دستگاههای مختلف رو با سند و فیلم لو دهند!!و این به ضرره!!بنظرم یک عده ای در داخل میخواهند ایشون رو به سمت انتحار سوق دهند که اگه موفق بشن خودشونم در آن گرفتار خواهند شد چرا که احمدی نژاد نشون داده اگه قرار باشه هزینه ای بده تاطرف مقابلش رو وادار به هزینه دادن نکنه دست بردار نیست وهزینه رو متقبل نخواهد شد..مگه کم هزینه بار نظام کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
1
2
کاشتی یکی بود به داد کروبی وموسوی دفاع میکرد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
1
2
ایشون که اصول قانون اساسی رو به این خوبی از حفظه چرا 8 سال پیش در مورد موسوی و کروبی که بدون تفهیم اتهام به حصر رفتن صداش در نیومد ؟ 8 سال مملکت رو به خاک سیاه کشوندن ، کسی بهشون نگفت بالای چشمتون ابروهه ، حالا یک چیزی هم طلبکارشدند . رو که نیست سنگ پای قزوینه لامصب .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
1
2
شما اول برو دادگاه که اخضار شده بودی جواب بده بعد از کس دیگری دفاع کن خودت متهم هستی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
1
2
ظلم این بود که خود ایشان که فردی کم سواد و ضعیف از لحاظ اجرایی بودند هشت سال رییس جمهور شدند.و ابروی افراد زیادی را لگد مال کردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
1
1
روبا به دم خود می گوید شاهد تو کیست؟

پیاز به سیر می گوید چقدر بد بویی؟

زغال به زغال می گوید رویت سیاه
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
0
0
اتهامات آقای بقایی اختلاس ، تصرف غیرقانونی و تبانی است ، بعد ایشان نامه میزند که آزادش کنید ، شما خودت پات گیره به خاطر اون 12 هزار میلیارد !
علی معرف
|
Germany
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
1
1
کسی که به ملت میگه خس و خاشاک خادم مردم نیست ......برو‌ خونتون و دیگه از خدمت حرف نزن
۸ سال گندزدی به مملکت همین که مردم نمیکشنت خودش امتیازته .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
0
0
محمود اب بریز اونجا ک میسوزه ،اون لولو رو ممه برد ، ،لذا این جریان زلال ملت شما را از بین خواهد برد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین