کد خبر: ۴۵۹۸۲۱
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۸

کلاهبرداری در پوشش کارمند شهرداری

پلیس آگاهی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری فردی که با معرفی خود به عنوان یکی از مدیران شهرداری و به بهانه فروش مجوز طرح ترافیک و شرکت در مزایده خودروهای شهرداری از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : پلیس آگاهی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری فردی که با معرفی خود به عنوان یکی از مدیران شهرداری و به بهانه فروش مجوز طرح ترافیک و شرکت در مزایده خودروهای شهرداری از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

در مورخه 13/03/1396، فردی با مراجعه به کلانتری 172 حضرت عبدالعظیم به مأمورین اعلام کرد که توسط شخصی به نام  ابراهیم که خودش را از پرسنل و مدیران شهرداری معرفی کرده، مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرری، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در ادامه مالباخته با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : چندی پیش بواسطه یکی از دوستانم با شخصی به نام ابراهیم  آشنا شدم که خودش را کارمند شهرداری تهران معرفی می کرد؛ پس از گذشت مدت کوتاهی، ابراهیم با طرح این ادعا که شهرداری قصد دارد تا چندین دستگاه خودرو سواری را از طریق مزایده به فروش برساند ، پیشنهاد داد تا یکی از خودروها را از طریق شرکت در مزایده خریداری نمایم؛ ابراهیم عنوان نمود که حداقل قیمت برای ماکسیما مبلغ 29 میلیون و 500 هزار تومان و برای پژو پرشیا 9 میلیون و 500 هزار تومان پیش بینی شده است.

مالباخته گفت: به بهانه خرید یک دستگاه خودرو ماکسیما، ابراهیم مبلغ 12 میلیون و 500 هزار تومان را تحت پیش پرداخت از من گرفت و قرار شد تا مابقی پول ماشین را نیز همزمان با تعویض پلاک پرداخت نمایم؛ مدتی گذشت و هر بار که پی گیر تحویل خودرو می شدم ، ابراهیم بهانه های مختلفی را در خصوص انجام اقدامات قانونی جهت انتقال خودرو مطرح می کرد تا اینکه پس از گذشت مدت کوتاهی ، گوشی تلفن همراه ابراهیم خاموش شد؛ آنزمان بود که متوجه شدم هیچگونه اطلاعاتی در خصوص محل کار ابراهیم و حتی محل سکونتش ندارم.

با شناسایی ابراهیم (متولد 1359) به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار پایگاه نهم پلیس آگاهی و با بررسی پرونده ی سوابق وی مشخص شد که ابراهیم در سال 1391 به اتهام کلاهبرداری توسط کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی دستگیر و روانه زندان شده و در سال 1395 با اخذ رضایت شکات از زندان آزاد شده است.

همزمان با شناسایی ابراهیم  به عنوان متهم تحت تعقیب، کارآگاهان با بررسی پرونده های مشابه موفق به شناسایی تعدادی دیگر از شکات و مالباختگانی شدند که همگی آنها دقیقا به همین شیوه و شگرد ( شرکت در مزایده شهرداری جهت تحویل خودرو )، توسط ابراهیم مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با مراجعه تعداد دیگری از شکات به پایگاه نهم پلیس آگاهی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که ابراهیم علاوه بر شیوه و شگرد خود در کلاهبرداری ، اینبار به بهانه ی فروش مجوز طرح ترافیک اقدام به کلاهبرداری از افراد نموده و از هر کدام از این افراد مبالغی مابین 900 هزار الی یک میلیون تومان پول دریافت نموده است.

کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی در تحقیقات از کلیه شکات و مالباختگان اطلاع پیدا کردند که ابراهیم به صورت ماهرانه ای از ارائه هرگونه اطلاعات در خصوص محل سکونت خود به مالباختگان خودداری کرده و هیچکدام از مالباختگان هیچگونه اطلاعاتی در خصوص محل سکونت و یا محل کار احتمالی وی در اختیار ندارند.

با وجود بلامکان بودن ابراهیم، کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محل تردد متهم در منطقه دولت آباد شده و با اطمینان از حضور متهم در این منطقه، سرانجام در مورخه 29/03/1396 موفق به دستگیری وی شدند.

سرهنگ کارآگاه حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: متهم در همان تحقیقات اولیه و پس از مواجه حضوری با شکات و مالباختگان، صراحتا به کلاهبرداری از آنها اعتراف نمود.

وی در پایان گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری از شکات و مالباختگان، سابقه متهم در ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری، شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و به منظور شناسایی دیگر شکات و مالباختگان احتمالی، متهم پرونده با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس محترم پرونده در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری - انتهای خیابان آستانه مراجعه نمایند.

منبع:‌ایلنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین