کد خبر: ۴۵۹۸۴۶
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
شهردار اصفهان:

۴۰ فیلم کودک و نوجوان تولید می‌کنیم/ افتتاح پردیس هنرمندان

شهردار اصفهان از تولید ۴۰ فیلم سینمایی در حوزه سینمای کودک و نوجوان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی جمالی‌نژاد شهردار اصفهان که در برگزاری سی امین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری داشته است، گفت: زمانی فعالیت‌های شهرداری در چارچوب اقدامات خدماتی بود و بعد از مدت‌ها رویکرد آن تغییر کرد و تبدیل به یک نهاد خدماتی، فرهنگی و اجتماعی شد اما ما در شهرداری اصفهان چند گام جلوتر رفته‌ایم و معتقدیم که شهرداری نه تنها یک دستگاه خدماتی است بلکه باید یک دستگاه فرهنگی، اجتماعی و دانش‌محور نیز باشد.

وی ادامه داد: شهر به عنوان کالبد باید هم جسم و هم روح آن توسعه پیدا کند و شهر توسعه یافته‌ای پایدار است که هم صورت و هم سیرت آن با هم رشد کند و به همین دلیل باید اقدامات فرهنگی و هنری نیز در کنار دیگر فعالیت‌های شهر توسعه پیدا کند که خوشبختانه در شهر اصفهان این رویکرد دنبال می‌شود.

شهردار اصفهان بیان کرد: رویکرد اصلی ما این است که بر مبنای دانش قدم برداریم و بر اساس آن سه محور را برای پیشرفت شهر اصفهان تعریف کرده‌ایم که شامل گردشگری، فناوری و هنر است. در واقع در شهر اصفهان، هنر از جایگاه خاصی برخوردار و با آن عجین است. البته این مسأله از صدها سال پیش در شهر اصفهان وجود داشته است.

جمالی‌نژاد افزود: هر چند اخیرا اصفهان به عنوان یکی از شهرهای خلاق جهان شناخته شده است، اما این شهر از گذشته دور به عنوان یک شهر خلاق بخصوص در عرصه هنر و معماری شناخته شده بود.

وی گفت: ما در کنار همه فناوری‌های سخت و انجام پروژه‌های عمرانی به فناوری‌های نرم و هنر نیز اهمیت بسیاری می‌دهیم. زمانی که از هنر اصفهان صحبت می‌کنیم، خالقین هنر نیز برای ما بسیار اهمیت دارند؛ به همین دلیل در کنار تمام فعالیت‌های شهرداری، از هنرمندان و خالقان هنر این شهر تجلیل می‌کنیم.

شهردار اصفهان تأکید کرد: در تلاش هستیم تا شهر اصفهان را تبدیل به یک شهر رویدادی و رخدادی کنیم؛ در همین راستا اقدامات سخت‌افزاری‌ خوبی انجام شده است که از آن جمله می‌توان به ساخت پردیس‌های فرهنگی اشاره کرد؛ به‌گونه‌ای که به زودی کلنگ ساخت پنج پردیس سینمایی در شهر زده می‌شود.

جمالی‌نژاد عنوان کرد: همچنین به زودی پردیس هنرمندان افتتاح خواهد شد که همه هنرهای مختلف در آن قرار می‌گیرند. در کنار تمام این اقدامات به بازسازی سینماهای شهر اصفهان نیز کمک کرده‌ایم و در حال حاضر همه سینماهای این شهر بازسازی شده است. البته در زمینه بازسازی و یا ساخت پردیس آمادگی همکاری با بخش خصوصی را داریم.

وی با اشاره به ورود به تولید آثار سینمایی توضیح داد: به تازگی برای ساخت ۴۰ فیلم سینمایی در حوزه سینمای کودک و نوجوان برنامه‌ریزی کرده‌ایم که به عنوان تهیه‌کننده در این حوزه ورود پیدا می‌کنیم. می‌توان گفت ما آمادگی این را داریم که در حوزه سینمای کودک و نوجوان، آثار مختلف را پشتیبانی و حمایت کنیم و شهر اصفهان را تبدیل به برندی برای تولید فیلم‌های کودکان و نوجوانان کنیم. همچنین بودجه‌ای برای تولید فیلم‌های حرفه‌ای در حوزه سینما در نظر گرفته‌ایم.

شهردار اصفهان در پایان با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در شهر اصفهان گفت: ما به تمام بندهای قرارداد پنج ساله خود پایبند هستیم و قرار ما بر این است که این جشنواره طی پنج سال آینده در اصفهان برگزار شود. برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که این جشنواره دستخوش تغییر مکان و انتقال آن به شهرهای دیگر نشود، چرا که موطن جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، شهر اصفهان است و در این شهر رشد پیدا کرده است.


منبع: مهر


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین