کد خبر: ۴۵۹۹۵۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

حمله شهردار مشهد به دولت و انتقاد از قراداد نفتی توتال

شهردار مشهد با بیان اینکه قرارداد توتال جفا به توان و نیروی جوانان داخل کشور است، گفت: فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) اعلام کرده که این قرارگاه و همچنین سه شرکت دیگر ایرانی درخواست دادند که پروژه توتال را درون کشور با قیمت پایین‌تری بسازند.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدصولت مرتضوی ظهر امروز در آئین رونمایی نخستین سامانه شبیه‌ساز راهبری قطارهای شهری در کشور اظهار داشت: توجه به زیرساخت‌های توسعه رمز دستیابی به استقلال است و اگر استقلال کشور دستخوش تلاطم شود اقتدار و آزادی نیز به همان نسبت زیر سوال می‌رود.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ مرتضوی با بیان اینکه اعتماد به نیروهای داخلی سرمنشا تحول اقتصادی و فرهنگی است تاکید کرد: چین و هند نمونه بسیار مناسبی در این زمینه هستند که نگاه به خارج را قطع کرده و تا حدود زیادی مانع ورود کالای خارجی می‌شوند.

شهردار مشهد با انتقاد از انعقاد قرارداد با شرکت نفت و گاز توتال و با تاکید بر این مهم که این مهم جفا در حق جوانان ایرانی است، تصریح کرد: برخی این قرارداد را موفقیتی در راستای شکستن تحریم‌ها قلمداد می‌کنند در حالی که در همین کشور دانشمندان و جوانانمان غنی‌سازی هسته‌ای را به مرز 20 درصد نیز رساندند و این ثمره اعتماد به نیروی داخلی است. فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) اعلام کرده که این قرارگاه و همچنین سه شرکت دیگر ایرانی درخواست دادند که پروژه توتال را درون کشور با قیمت پایین‌تری بسازند اما مورد قبول واقع نشده است.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه چنین قراردادهایی سبب فرار مغزها می‌شود، تصریح کرد: تنها راهکار برون‌رفت از مشکلات فعلی اتکا به توان و ظرفیت داخلی است، در دوران دفاع مقدس نیز در حوزه امکانات سخت‌افزاری مشکل داشتیم اما امروز در این حوزه بسیار قوی هستیم و با تمامی کشورهای جهان هماوردی می‌کنیم. براساس مولفه‌های اقتصاد مقاومتی باید نگاه ما به داخل باشد و در عین حال از تجارب دیگران نیز استفاده کنیم.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
1
شهردار مشهد چكاره است كه در مورد توتال نظر مي دهد
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
1
چون شهرداری رییس جمهور شد پس شهرداران میتوانند جوگیر شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
متنی را که به او داده اند خوانده است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین