کد خبر: ۴۵۹۹۵۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
وزارت اطلاعات بدون مسامحه با تروریست‌ها برخورد می‌کند

وزیراطلاعات: با احضار و زندانی کردن فعالان مدنی مخالفم

وزیر اطلاعات تصریح کرد که بارها گفته ام با احضار،‌ بازداشت و زندانی کردن فعالان مدنی اعم از فعالان رسانه‌ای، فعالان فرهنگی و هنری ، اقتصادی و سیاسی نه به عنوان یک روحانی یا دانشگاهی بلکه به عنوان یک مقام امنیتی مخالفم./ ما تجربه های گرانسنگی در وزارت اطلاعات داریم که با فعالان صنف های مختلف نشسته ایم و صحبت کرده‌ایم و اگر مواردی بوده که آن‌ها باید رعایت می کردند خودشان رعایت کردند و دیگر نیازی به ارعاب و بگیر و به بند و این مسائل نبوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام  محمود علوی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به احتمال حضورش در کابینه آتی اظهار کرد: ما سرباز وزیراطلاعات: با احضار و زندانی کردن فعالان مدنی مخالفمهستیم، سرباز همیشه آماده خدمت است و منتظر است تا او را به خدمت بگیرند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ علوی ادامه داد: وزارت اطلاعات در چالش آفرینی دشمنان نظام باید با کمترین هزینه این مشکلات را پیش بینی و مدیریت کند و از آسیب وارد آوردن این چالش ها به کشور جلوگیری کند که تا به حال مجموعه امنیتی کشور که در راس آن وزارت اطلاعات قرار دارد این رسالت خود را به خوبی انجام داده است.

وی ادامه داد: نیروهای اطلاعات جز در یک مورد که نیروهای تروریستی در کار خودشان با توفیق آنچنانی همراه نبودند کارها را به خوبی مدیریت کرده اند اما باید نیروهای اطلاعاتی را تقویت کنیم که این کار را خواهیم کرد تا از به چالش کشیده شدن امنیت کشور توسط تروریست ها جلوگیری کنیم و امیدواریم در این زمینه با توفیقات الهی شاهد موفقیت دستگاه اطلاعاتی خودمان باشیم.

علوی با بیان اینکه هیچ دستگاهی در دولت تحملی بر این ندارد که فردی دو تابعیتی را به کار بگیرد گفت:  هیچ دستگاه ما در نظام چه در بدنه دولتی و چه دستگاه های بین دولتی نمی خواهد که در برابر قانون دهن کجی کند پس اگر کسی دو تابعیتی باشد و دستگاهی نداند اشکالی متوجه آنان نیست.

وزیر اطلاعات ادامه داد: کسانیکه فکر کردند مسئله دو تابعیتی را می‌تواند ابزاری برای به چالش کشیدن دولت در افکار عمومی باشد به ابزار خوبی  متمسک نشدند و این ریسمان پوسیده است و خود کسانی که این موضوع را مطرح می کردند نیز کم کم به این نتیجه می رسند که این نردبان، نردبان محکمی برای به چالش کشیدن دولت نیست.

علوی در پاسخ به این پرسش که آیا از احضار برخی خبرنگاران توسط نهادهای امنیتی اطلاع دارد یا خیر گفت:‌ من بارها گفته ام با احضار،‌بازداشت  و زندانی کردن فعالان مدنی اعم از فعالان رسانه ای، فعالان فرهنگی و هنری ، اقتصادی و سیاسی نه به عنوان یک روحانی یا دانشگاهی بلکه به عنوان یک مقام امنیتی مخالفم چرا که در مدیریت جامعه  اصحاب رسانه و فعالان سیاسی همه خودی هستند و در مدیریت این جامعه ارعاب و روش های سخت به عنوان وسیله صحیح مدیریت نیست، بلکه روش صحیح مدیریت این جامعه این است که با آنان تعامل شود.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: ما تجربه های گرانسنگی در وزارت اطلاعات داریم که با فعالان صنف های مختلف نشسته ایم و صحبت کرده‌ایم و اگر مواردی بوده که آن‌ها باید رعایت می کردند خودشان رعایت کردند و دیگر نیازی به ارعاب و بگیر و به بند و این مسائل نبوده است.

وی ادامه داد: این روش‌های مربوط به مدیریت دشمن است. در قرآن نیز به ما می فرماید ما باید از ارعاب در رابطه با دشمن استفاده کنیم. بنابراین وزارت اطلاعات در  برابر تروریست‌ها که می خواهند امنیت کشور را به چالش بکشند بدون مسامحه برخورد می کند اما برای مردم و فعالان مدنی و ناشران و هنرمندان و فعالان اقتصادی وظیفه خود می  داند که به عنوان یک خادم بهترین خدمت چه در عرصه امنیت و چه در سایر عرصه ها را ارائه کند و این مسیری است که امروز وزارت اطلاعات دنبال می‌کند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
فعال مدنی
|
Germany
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
1
3
ما هم سالهاست با این کار مخالفیم اقای وزیر :)
علی معرف
|
Netherlands
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
0
0
فعال مدنی باید آزاد بشه .....‌.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
شما مخالفيد ولي شما را دور زده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
چجور وزارتخانه اییه که وزیرش بر عملکرد کارکنانش تاثیری ندارد !!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین