کد خبر: ۴۶۰۱۵۶
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
براساس نظرسنجی یک موسسه تحقیقاتی معتبر فرانسه

۱۰ شهر پرطرفدار در جهان معرفی شدند/تهران در انتهای جدول

یک موسسه تحقیقاتی معتبر در فرانسه، با نظرسنجی از مردم ۲۶ کشور جهان درباره میزان مقبولیت ۶۰ شهر منتخب، فهرست شهرهای جذاب برای «سکونت»، «مسافرت» و «اشتغال» را اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
نتایج این نظرسنجی که در مصاحبه با حدود ۲۰ هزار نفر در گروه‌های سنی ۱۶ تا ۶۴ سال انجام شده، فهرست ۱۰ شهر پرطرفدار جهان را معرفی کرده است. نیویورک، پاریس و زوریخ انتخاب‌های اول نظردهنده‌ها به ترتیب برای کار، سفر و زندگی شناخته شدند. در این رتبه‌بندی، تهران در جایگاه آخر قرار گرفت.

به گزارش آفتاب‌نیوز، «یک مرکز مطالعاتی، رتبه‌بندی جدیدی را از برترین شهرهای جهان منتشر کرد. شرکت «ایپسوس (Ipsos)» که در زمینه تحقیقات بازارهای جهانی و مشاوره‌ بنگاهی فعالیت دارد، تازه‌ترین رتبه‌بندی خود از برترین شهرهای جهان را ارائه کرد. این نهاد عمدتا رتبه‌بندی‌های خود را بر اساس «نظرسنجی مردم در کشورهای مختلف دنیا» ارائه می‌کند. در این رابطه این نهاد ۶۰ شهر بزرگ جهان را انتخاب و نظر حدود ۱۹ هزار نفر از ۲۶ کشور دنیا را در مورد «زندگی، مسافرت و انجام کسب‌وکار» در این ۶۰ شهر جویا شده و بر‌ اساس پاسخ‌های دریافت شده به شهرها امتیاز داده است.

بر این اساس نیویورک آمریکا بدون تغییر جایگاه نسبت به گزارش قبلی این نهاد، به‌ عنوان برترین شهر جهان انتخاب شد. بعد از نیویورک شهرهای ابوظبی، لندن، پاریس و سیدنی به‌ عنوان برترین شهرهای دنیا معرفی شدند. تهران اما بر اساس نتایجی که از نظرسنجی‌ها حاصل شد، در کنار نایروبی – پایتخت کنیا – در انتهای این فهرست قرار گرفت.

این نهاد همچنین برترین شهر را به تفکیک بهترین شهرها برای زندگی، بهترین شهرها برای مسافرت و بهترین شهرها برای انجام کسب‌وکار معرفی کرده است. بر این اساس به‌ نظر مردم جهان بهترین شهر برای زندگی زوریخ (سوئیس)، بهترین شهر برای مسافرت پاریس (فرانسه) و بهترین شهر برای انجام کسب‌وکار نیویورک (آمریکا) است.

نیویورک در صدر، تهران در قعر

شرکت تحقیقاتی « ایپسوس» در جدیدترین گزارش خود، برترین شهرهای جهان را معرفی کرد. این نهاد که در پاریس مستقر است و سومین شرکت تحقیقاتی برتر دنیاست غالبا رتبه‌بندی‌های خود را بر اساس نتایج نظرسنجی‌هایی که در سطح جهانی انجام می‌شود ارائه می‌کند. بر این اساس، « ایپسوس» برای تعیین برترین‌ شهرهای جهان، با ۱۸ هزار و ۵۵۷ نفر (که سنی بین ۱۶ تا ۶۴ سال دارند) در ۲۶ کشور جهان مصاحبه کرده است.

این مصاحبه به‌ صورت آنلاین و بین بازه زمانی ۲۱ آوریل تا ۵ مه ‌۲۰۱۷ انجام شده است. این نهاد در نظرسنجی‌های خود از افراد پرسیده است «بر اساس دیده‌ها یا شنیده‌های خود به‌ نظر شما بهترین شهر برای زندگی کردن، مسافرت کردن و انجام کسب‌وکار کدام است.» بر این اساس، اسامی ۶۰ شهر منتخب در اختیار مصاحبه‌شوندگان قرار داده شده و هر یک از آنها شهر مورد نظر خود را برای هر یک از سه حوزه انتخاب کرده‌اند.

امتیاز نهایی هر شهر در مجموع سه حوزه – زندگی، مسافرت و شغل – بر اساس درصدی از پاسخ‌ها در هر یک از سه حوزه به شهر مورد نظر به‌ دست آمده است و در نهایت شاخص کلی رتبه برترین شهرها به لحاظ میزان طرفداران جهانی از جمع درصدهای سه حوزه حاصل می‌شود. برای مثال در نظرسنجی امسال ۱۱ درصد از مصاحبه‌شوندگان نیویورک را بهترین شهر برای زندگی، ۱۶ درصد از آنها نیویورک را بهترین شهر برای مسافرت و ۲۳درصد از آنها این شهر را بهترین برای انجام کسب‌وکار انتخاب کرده‌اند.

بنابراین شاخص کلی نیویورک معادل جمع این درصدها یعنی ۵۰ واحد می‌شود. همچنین این نهاد اولین گزارش برترین‌ شهرهای خود را در دسامبر ۲۰۱۳ منتشر کرد و گزارش فعلی (۲۰۱۷) دومین رتبه‌بندی بهترین شهرهای این نهاد است.

بر اساس نتایج نظرسنجی‌ها و از دید مردم دنیا، نیویورک برترین شهر جهان است. این شهر در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۳ نیز در جایگاه نخست برترین شهرها قرار داشت. پس از نیویورک، شهر ابوظبی امارات که در فهرست سال ۲۰۱۳ در رده چهارم قرار داشت، توانست با سبقت گرفتن از لندن و پاریس در جایگاه دوم بایستد.

شهرهای لندن، پاریس، سیدنی، زوریخ، توکیو، رم، لس‌آنجلس و آمستردام نیز در رتبه‌بندی امسال در رده‌های سوم تا دهم ایستاده‌اند. یکی از نکات مهم این گزارش، حضور تهران در میان ۶۰ شهر منتخب است. در این رابطه شهر تهران نتوانست در دو حوزه زندگی کردن و انجام کسب‌وکار با شهرهای دیگر رقابت کند و هیچ‌کدام از مصاحبه‌شوندگان تهران را به‌ عنوان شهری برای زندگی و انجام کسب‌وکار انتخاب نکرده‌اند (صفر درصد).

با این‌ حال حدود یک درصد از مصاحبه‌شوندگان تهران را به‌ عنوان شهر مورد نظر برای مسافرت کردن انتخاب کرده‌اند. در واقع تهران با امتیاز کل یک واحد، در رده‌ شصتم (از میان۶۰ شهر منتخب) ایستاد.

هر چند برخی ناظران این گزارش یک ابهام از بابت «استفاده نکردن از نظر مردم کشورهای دارای ۶۰ شهر منتخب در نظرسنجی» مطرح می‌کنند اما با این‌ حال اهمیت این موضوع با نگاهی گذرا به اسامی ۱۰ شهر برتر این رتبه‌بندی تا حدودی رد می‌شود. بر این اساس شهرهای ابوظبی امارات (جایگاه دوم)، زوریخ سوئیس(جایگاه پنجم) و آمستردام هلند (جایگاه دهم) در میان ده شهر برتر دنیا قرار گرفته‌اند؛ در حالی‌ که کشورهای امارات، سوئیس و هلند جزو کشورهای مصاحبه‌شونده نیستند.

در این رابطه ۲۶ کشوری که از مردم آنها نظرسنجی صورت گرفته عبارت است از: آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، چین، اسپانیا، ایتالیا، هند، ژاپن، روسیه، آرژانتین، بلژیک، مکزیک، لهستان، عربستان، آفریقای جنوبی، کره‌جنوبی، سوئد، ترکیه، مجارستان، استرالیا، کانادا، برزیل، پرو، صربستان و نیوزلند.

پیش از این نیز «دنیای اقتصاد» طی گزارش‌هایی «باکیفیت‌ترین شهرهای جهان» را از نگاه «مرسر» آمریکایی و «دویچه بانک» آلمانی، «اثرگذارترین شهرهای جهان» را از نگاه «ای‌تی کرنی» آمریکایی، و «قدرتمندترین شهرهای جهان» را از نگاه «بنیاد یادبود موری» ژاپنی معرفی کرده بود. در گزارش اثرگذارترین شهرهای جهان، تهران از بین ۱۲۸ شهر بزرگ در جایگاه ۱۱۸ و نیویورک در جایگاه نخست قرار گرفته بود. در رتبه‌بندی «مرسر» که آخرین آن در اوایل سال جاری میلادی انجام شد، رتبه تهران از بین ۲۳۰ شهر، ۲۰۳ شده بود.»

منبع: دنیای اقتصاد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
2
19
ﺗﻬﺮاﻥ ﻳﻚ ﺩﻫﻜﺪﻩ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﻲ ﻧﻆﻢ اﺳﺖ.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
2
9
ﺗﻬﺮاﻥ ﻳﻚ ﺩﻫﻜﺪﻩ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﻲ ﻧﻆﻢ اﺳﺖ.
ناشناس
|
Iraq
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
2
20
توی همه چیزهای خوب آخریم فقط ادعا فقط.
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
1
2
خوبه که از اخر اولیم
ما میتوانیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
1
2
مگه غیر از این انتظار دیگه ای داشتیم حالا با ارفاق این شدیم .
شعبون بامخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
1
7
اول محمود و بعد قاليباف، ميخواستين با مديريت اين اعجوبه ها چندم بشه؟ اون يك درصد هم اشتباهي دستشون به گزينه تهرون خورده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
1
8
با اینهمه اوضاع قشنگ در ایران , مگر انتظار دیگه ای هم بود ؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
2
1
آقا اگه ایرونیای فهیم و متمدن همین تهران خراب شده آلوده و شلوغ و بی کیفیت رو به ماهایی که هفت پشتمون تهرانی بودن ببخشند خیلی خیلی ممنون میشیم!
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
1
مگه کساتی که رای دادن ساکن تهران بودن که نظرشون ملاک باشه
آخه چرا واقعا!.. چراااااا؟؟؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
1
1
سلام
من هم زوريخ رو ديدم ، هم پاريس رو
اطلاعات اندكي از شهرهاي ديگه هم دارم
بايد امنيت ، آب و هوا و مسايل ديگه هم در نظر گرفته بشه
به نظر من تهران يكي از بهترين شهرهاي جهان ه
منتها بالا شهر تهران
شمال ميدان هفت تير
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
0
1
فقط میخواستید یه چیزی علیه قالی باف گیر بیارید.ٔ.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
0
2
آره واقعا اگه پایتخت از تهران بره خیلی خوب میشه اونوقت بعضی ها اینقدر ادعا نمی کنند این همه بودجه هم فقط برای تهران زپرتی خرج نمیشه ومسئولین می فهمند که ایران تهران نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
0
0
شهردارمون از زباله برق توليد ميكنه چرا بايد اخرباشيم اونم بغل كنيا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین