کد خبر: ۴۶۰۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰

باران ساوه را غافلگیر کرد

مدیر امور منابع آب شهرستان ساوه گفت: میزان بارش باران در شامگاه 21 تیرماه در این شهرستان 14 میلی‌متر ثبت شد.
آفتاب‌‌نیوز :
«نقی بهجت» در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بارش ناگهانی باران در تابستان گرچه در مدت زمان کمی صورت گرفت، اما شدت بارش به حدی بود که مردم این شهرستان غافلگیر شدند.

وی با اشاره به این‌که شدت بارش به حدی بود که موجب جاری شدن سیلاب شد و آبگرفتگی در سطح شهر نیز مشهود بود، اظهار کرد: بارش شدید موجب جاری شدن سیلاب در دشت ساوه و رودخانه‌ها شده است، اما هنوز گزارشی از خسارت احتمالی دریافت نشده است.

بهجت بارش تابستانی باران در ساوه را موجب تلطیف هوا و کاهش آلودگی و نیز فعال شدن ریزگردها در این منطقه دانست و اظهار کرد: علاوه بر این به حجم بالای بارش شب گذشته می‌تواند به‌عنوان یک منبع آبی قابل توجه مورد بهره‌برداری کشاورزان و باغداران واقع شود.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی ساوه نیز بارش تابستانی باران در ساوه را عاملی برای شست‌وشوی برگ‌های درختان و خنکی باغات و مزارع دانست که موجب تأمین بخشی از نیاز آبی کشاورزان نیز می‌شود.

«محمودرضا خلیلی» در پاسخ به این پرسش که آیا بارش تابستانی باران در ساوه موجب بروز خسارت به باغات و مزارع به‌ویژه محصول طالبی این شهرستان خواهد شد یا نه، گفت: به دلیل این‌که محصول طالبی این شهرستان هم‌اکنون در حال برداشت است و بخش اعظمی از این محصول هنوز به بوته متصل است احتمال می‌رفت که بارش‌ها بتواند به این محصول خسارت وارد کند، اما گزارشات رسیده حاکی از آن است که خسارت‌ها بسیار جزئی است و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی در خصوص مزایا یا مضرات بارش شب گذشته باران در ساوه نیز گفت: بارش باران در تیرماه چون به‌صورت تگرگ نبوده مزایا و فوایدی به مراتب بیشتر از معایب و مضرات آن دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین