کد خبر: ۴۶۰۲۱۲
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳

پزشکیان: با هم حرف بزنیم

نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: شهر را باید با یک نقشه درست راهنمایی و هدایت کرد و به پیش‌برد، تعویض مکرر مدیران چاره کار نیست، هزینه است.
آفتاب‌‌نیوز :
مسعود پزشکیان در نشست پنجاه و هشتمین اجلاس مجمع مشورتی شورای مراکز استان‌های کشور در تبریز تصریح کرد: گاهاً با جهلی که از عدم احاطه علمی نشأت می‌گیرد هر ایده علمی را رد می‌کنیم در بسیاری از موارد موضوعی که متخصص حوزه آن را تحقیق کرده و مستند کرده‌اند؛ بنا بر تجربه خود آن را رد می‌کنیم. ما باید قبول کنیم تجربیات ما پایین‌تر از شواهد دنیاست. 

 وی افزود: ما یاد نگرفتیم بر اساس شواهد با هم حرف بزنیم. ما یاد نگرفتیم با هم درست و منطقی صحبت کنیم بدون جدل و و تنش مذاکره کنیم. این دلیل اصلی بسیاری از شکست‌ها در اجرای برنامه‌های اداری است. ما باید یاد بگیریم با هم حرف بزنیم و در مقابل حرف درست سر خم کنیم و تنش ایجاد نکنیم. 

 وی با اشاره به عواقب تصمیمات ناصحیح در آینده افزود: ظالم کسی است که با ناآگاهی خود برنامه‌ریزی کرده و در جامعه پیاده می‌کند و نتیجه تلخ این پروژه‌ها نیاز به مدت زمان طولانی ندارد و بعد از مدت کوتاه اثرات خود را نشان می‌دهد و این ظلم در حق شهر و مردمان آن شهر است. 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلام توصیه کرد: مسئولین نباید بر دانسته‌های اشتباه خود پافشاری کنند. مسئله در تصمیم‌گیری صحیح و اجرای درست این تصمیم است که کلید موفقیت و توسعه کشور در آن است. ما حق نداریم قانون بنویسیم که بی‌ثباتی را در جامعه ایجاد می‌کند، در حالی‌که می‌نویسیم و متوجه نیستیم که چه عواقب جبران ناپذیری دارد. 

به گزارش ایسنا، وی اظهار داشت: مشکلات و گرفتاری ما در ادارات کشور در همین‌هاست. نقشه کامل و تخصصی و حساب شده نداریم و ظرف مدت کوتاه مسئول عوض می‌کنیم که شاید درست شود. ما می‌بافیم و رشته می‌کنیم ما می‌سازیم و خراب می‌کنیم و مکرر راه عوض می‌کنیم. چون مسیر مشخص و تعریف شده نداریم. 

 وی در پایان با اشاره به استفاده درست از نیروها  و عقاید به جای تنش، از پیگیری مسائل شهری در مجلس شورای اسلامی خبر داد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین