کد خبر: ۴۶۰۲۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
وزیر راه و شهر سازی:

تکمیل زیرساخت‌های مرز رازی و تکمیل جاده خوی- قطور از اولویت‌های ‌راه و شهرسازی

وزیر راه و شهر سازی گفت‌: تکمیل زیرساخت‌های مرز رازی و تکمیل جاده خوی قطور از اولویت های مهم این وزارتخانه است.
آفتاب‌‌نیوز :
 عباس آخوندی در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح جامع پایانه مرزی رازی با اشاره به  سرمایه گذاری جدی در پایانه‌های مرزی کشور گفت: ارتباط ریلی ،جاده ای و هوایی با کشورها بسیار مهم و حیاتی است، به همین خاطر پروژه پایانه مرز رازی خوی جزو پروژه‌ها و محورهای مهم این وزارتخانه است.

وی بابیان اینکه ۶۰۰ هزار نفر از مرز رازی در سال گذشته تردد داشتند تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال این تعداد به ۸۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کند و این نشان دهنده علاقه‌های فرهنگی و تجاری بین دوملت است.

آخوندی با اشاره به اهمیت مرز اظهار کرد: وجود مرز به ثروت فرهنگی‌، اجتماعی و امنیتی منجر می‌شود.

وی تصریح کرد: پروژه مرز رازی را با جدیت پیگیری می‌کنیم تا ان‌شاءلله یک پایانه ‌مرزی آبرومند و در خور شأن نظام جمهوری اسلامی ایران احداث شود.

وزیر راه و شهر سازی ادامه داد: در حال حاضر میزان تردد مسافر خارجی از مرز رازی ۱۵ درصد و مسافر ایرانی ۸۵ درصد است که با تسهیلاتی که در پایانه مرزی ایجاد خواهیم کرد انتظار می‌رود سهم مسافر خارجی افزایش پیدا کند تا به یک تجارت برد برد در این مرز برسیم.

آخوندی افزود: باید مانند طرف ترک، ‌راه خوی قطور را اصلاح و زیر ساخت‌های لازم در مرز رازی را فراهم آوریم.

وزیر راه و شهر سازی شهرستان خوی را از شهرستان‌های تاریخی و تاثیر گذار در منطقه عنوان کرد و گفت‌: مرز کاپی کوی هم به معنای دروازه خوی است و این نشان دهنده اهمیت تاریخی و تجاری این شهر در ادوار گذشته است.

وی با اشاره به کریدور جنوب از بندر تا مرز بازرگان تصریح کرد: این کریدور مهم ترین کریدور کشور است که ۱۸ درصد جمعیت کشور در آن زندگی می کنند و اروپا از این طریق به خلیج فارس وصل می شود و مرزهای ارمنستان‌، آذربایجان‌، ترکیه و عراق در آن قرار دارند.

آخوندی افزود: در همین راستا آزاد راه تبریز بارزگان و بهسازی سه راه ایواوغلی و سلماس در دست اقدام است.

‌به گزارش ایسنا،وزیر راه و شهرسازی در پایان از مرزداران‌، دلیر مردان سپاه ،ارتش و نیروی انتظامی در بر قراری امنیت در مرزها تشکر و قدردانی کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
0
0
بله اگه پروژه های عمرانی و جاده سازی استان های اصفهان و قم تموم شد یه نیم نگاهی هم به وضع جاده های استان های آذر بایجانشرقی و غربی داشته باشید .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین