کد خبر: ۴۶۰۴۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۶

توصیه به بازماندگان سرطان بعد از ورزش

محققان عنوان می کنند «کفیر» می تواند نوشیدنی سودمندی برای بازماندگان سرطان بعد از ورزش باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
ورزش منظم نقش مهمی در بهبود سلامت قلبی-عروقی، قدرت عضلات، و احساس خستگی در بازماندگان سرطان در طول درمان و بعد از آن دارد.

با این حال بسیاری از بازماندگان سرطان دچار ناراحتی های گوارشی ناشی از درمان هستند و ممکن است به خاطر نگرانی از این موضوع، محصولات لبنی را در رژیم غذایی شان نگنجانند.

کفیر یک نوشیدنی ترش، گازدار و یک فرآورده حاصل از تخمیر شیر است که منبع غنی پروتئین، باکتری های تقویت کننده سلامت، و کربوهیدرات هاست. تاثیرات به اثبات رسیده مصرف کفیر بر سلامت شامل بهبود مصرف لاکتوز، فعالیت ضدسرطانی، کنترل عفونت های روده ای، بهبود طعم شیر و کیفیت تغذیه ای است.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه ایالتی لوئیزیانا، کفیر را با پایه میوه مخلوط کرده و به ۵۲ بازمانده سرطان بعد از هر جلسه ورزش دادند. بعد از هر جلسه ورزش، شرکت کنندگان پرسشنامه ای را تکمیل کردند.

به گفته محققان، بازماندگان سرطان بعد از مصرف کفیر از نوشیدنی بعد از ورزش لذت برده و مایل به ورزش در آینده بودند. ایجاد این حس در این گروه از بیماران موجب می شود که آنها به ورزش علاقمند شوند که بسیار هم برای حفظ سلامت شان مفید است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
0
0
در یک سایت پزشکی خوندم که لبنیات بیش از سیستم دفاعی بدن به سلولهای سرطانی کمک میکنه و مبتلایان باید مصرف لبنیات رو به حد اقل برسونند. همینطور انواع گوشت و مخصوصا گوشت قرمز را باید از وعده های غذایی حذف کرد. تمام پروتئین ها و ویتامین ها و املاح مورد نیاز بدن رو میشه از منابع گیاهی تامین کرد. تغییر سبک زندگی میتونه احتمال ابتلا به سرطان یا بازگشت پس از انجام پروسه درمان را به شدت کاهش بده. 1.5 کیلومتر راهپیمایی در روز به تنهایی میتونه احتمال عود یا ابتلا به سرطان سینه را به میزان 40 درصد کاهش بده.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین