کد خبر: ۴۶۰۴۸۶
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۵

قلب مصنوعی چاپی شبیه قلب انسان+تصاویر

دانشمندان سوئیسی قلب سیلیکونی نرمی ابداع کرده‌اند که تا حد زیادی مانند قلب معمولی عمل می‌کند و می‌تواند شیوه‌ای ایمن‌ و راحت‌ برای پمپاژ کردن خون به بدن بیمار باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
ابزارهای کنونی که به جای قلب سالم خون را به سراسر بدن پمپاژ می‌کنند، یا به اندازه‌ای بزرگ‌اند که بیمار را اسیر تخت بیمارستان می‌کنند یا به شکل ایمپلنت‌های مکانیکی هستند که مشکلات دیگری ایجاد می‌کنند. 

دانشمندان "موسسه فناوری فدرال" (ETH) سوئیس در زوریخ قلب مصنوعی را از سیلیکون ساخته‌اند و این سیستم برای تقلید کردن قلب طبیعی طراحی شده است.  قلب جدید به اندازه قلب طبیعی انسان بوده، 390 گرم وزن دارد و با استفاده از چاپ سه‌بعدی تولید شده است.

قلب مصنوعی چاپی با قابلیت عملکردی شبیه قلب انسان

درست مانند قلب طبیعی، سامانه ابداعی دارای دو بطن چپ و راست است که توسط اتاقکی از هم جدا شده‌اند و این اتاقک به عنوان ماهیچه قلب مصنوعی عمل می‌کند. با متورم‌شدن و تخلیه‌شدن این اتاقک از هوای فشرده، قلب خون را به اتاقک‌های دیگر پمپاژ می‌کند.

محققان برای آزمایش این ابزار از مایعی شبیه خون انسان استفاده کردند و دریافتند قلب جدید اساسا شبیه قلب طبیعی عمل می‌کند. با این حال، این سامانه یک محدودیت جدی دارد و آن این که ماده به کار برده شده در تولید آن فقط می‌تواند حدود 3 هزار ضربان بزند که این معادل 30 تا 45 دقیقه است.

به گزارش ایسنا به نقل از گیزمگ، جزئیات این دستاورد علمی در مجله Artificial Organs منتشر شده است.

قلب مصنوعی چاپی با قابلیت عملکردی شبیه قلب انسان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین