کد خبر: ۴۶۰۵۲۷
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

کاسترو درباره موضع ترامپ در قبال کوبا هشدار داد

رئیس‌جمهور کوبا گفت: موضع سرسختانه دونالد ترامپ در قبال روابط آمریکا با کوبا به مثابه یک «پسرفت» در این روابط تلقی می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رائول کاسترو، رئیس‌جمهور کوبا در یک سخنرانی خطاب به یک نشست پارلمان کوبا که از تلویزیون این کشور پخش شد، گفت: موضعی که از سوی رئیس‌جمهور فعلی آمریکا ( درقبال روابط با کوبا) اعلام شده به معنی یک پسرفت در این روابط دو جانبه است.

کاسترو درعین حال از طرح دولت ترامپ برای برچیدن تدریجی طرح دولت باراک اواباما به منظور بهبود روابط با کشورش انتقاد کرد.

این اظهارات کاسترو که کمتر از یک هفته قبل از سالگرد بازگشایی سفارت کوبا در واشنگتن در ۲۰ ژوئیه مطرح می‌شود، در واکنش به حرف‌های ترامپ خطاب به جمعی از فعالان ضد حکومت کوبا در میامی آمریکا در ماه ژوئن است که در جریان آن ترامپ به اعلام قوانین سخت گیرانه‌ای برای سفر آمریکایی‌ها به کوبا، ممنوع شدن روابط با یک شرکت گردشگری کوبایی مرتبط با ارتش این کشور و تاکید مجدد بر تحریم‌های تجاری آمریکا علیه کوبا پرداخت.

کاسترو ۸۶ ساله این تدابیر جدید دولت آمریکا را شدیدتر کردن تحریم‌های آمریکا علیه کشورش که از سال ۱۹۶۲ تاکنون اجرا شده است دانسته و گفت: این مواضع یادآور "لفاظی‌های قدیمی و خصمانه" هستند که مشخصه دوران جنگ سرد است.

کاسترو همچنین از آنچه که دخل و تصرف در کوبا بر سر مسائل حقوق بشری خواند، انتقاد کرد.

وی افزود: کوبا خیلی چیزها برای افتخار کردن دارد و مجبور نیست که از آمریکا یا هر طرف دیگری درس یاد بگیرد.

وی تاکید کرد: هرگونه راهبردی که به دنبال از بین بردن انقلاب کوبا چه از طریق اعمال فشار و چه از طریق روش‌های ظریف‌تر دیگر باشد شکست خواهد خورد.

همچنین کاسترو از تمایلش برای «گفت‌وگوی محترمانه» و مذاکره بر سر مسائل دو جانبه بر مبنای برابری و به رسمیت شناختن حاکمیت و استقلال کشورش خبر داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین