کد خبر: ۴۶۰۸۸۳
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

بیرانوند: با علی حسینی و رستمی در ارتباط هستم/ وضعیت ملی‌پوشان راضی کننده است

سرمربی موقت تیم ملی وزنه برداری گفت: شرایط ملی‌پوشان راضی کننده است و در کنار آنها، با سعید علی حسینی و کیانوش رستمی هم در ارتباط هستم.
آفتاب‌‌نیوز :
محسن بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط ملی‌پوشان پس از بازگشت از تعطیلی 49 روزه اردوی تیم‌ ‌ملی وزنه‌برداری، بیان‌ کرد: شرایط ملی‌پوشان بد نیست و راضی کننده است. سه، چهار نفر از وزنه‌برداران آسیب‌دیدگی‌ کهنه دارند و ما بر روی استقامت و قدرت وزنه‌برداران کار می‌کنیم. نفراتی هم که جلوتر از بقیه هستند هم در این فضا قرار دادیم تا آمادگی قلبی و عروقی‌شان بالا برود. از آنجا  که شرایط آب و هوایی ورزقان خشک است نمی‌خواهم زیاد سنگین کار کنند و بیشتر تکرار حرکت را دارند. تا سه هفته‌ دیگر ورزقان هستیم سپس در تهران تمرینات را دنبال خواهیم کرد.

بیرانوند در مورد وضعیت بهداد سلیمی نیز، گفت‌: بهداد ورزشکار حرفه‌ای و جزو بهترین‌های ایران و جهان است. او خیلی پخته، با برنامه‌ریزی و با فکر  تمرین می‌کند. ما هم به او کمک می‌کنیم تا بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد. آسیب‌دیدگی‌ زانو از قبل داشت، اما با این حال با غیرت تمرین می‌کند و هر جلسه تمرین برایش خیلی ارزشمند است. ان‌شاء‌الله برای بهترین روزهایش آماده شود.

سرمربی تیم‌ ‌ملی با اشاره به مصدومیت رامین ربیعی، دیگر فوق سنگین ایران نیز، بیان‌ کرد: در نظر داشتم از رامین برای بازی‌های داخل سالن آسیا استفاده کنم. امیدوارم مشکل خاصی نداشته باشد و بتواند دوباره به تمرینات بر گردد. به‌ هر حال آسیب‌دیدگی‌ بخشی از ورزش است. وزنه‌برداری هم با افزایش فشار به نتیجه‌ می‌رسد و اگر فشار نیاوریم افزایش رکورد هم نخواهیم داشت. البته رامین زیر وزنه 150 کیلوگرم که وزنه سنگینی نبود آسیب دید. قبل از آن هم گرم کرده بود. من هم به آنها تاکید کرده بودم الان افزایش رکورد برایم مهم نیست و فقط تکرار حرکت را داریم. در کل آسیب‌دیدگی‌ پیش می‌آید و هیچ مربی نمی‌تواند بگوید ورزشکار من آسیب نمی بیند.

او افزود: اگر ربیعی نتواند به تمرینات بر گردد مجبوریم از وزنه‌برداران در اوزان دیگر استفاده کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که از نفرات اصلی هم در بازی‌های داخل سالن آسیا استفاده می‌شود یا خیر؟ گفت‌: می خواهم در بازی های داخل سالن آسیا عملکرد خوبی داشته باشیم و نظر شورا نسبت به  نوع گرفتن وزنه ها، چیدن وزنه برداران و نتایج مثبت باشد و بتوانم تا مسابقات جهانی در خدمت تیم ملی باشم. البته برای بازی ها  بیشتر سعی می‌کنیم تیم دوم را بفرستیم چرا که فاصله‌ بازی های داخل سالن آسیا تا مسابقات جهانی کم است. البته در نظر دارم یکی، دو نفر از تیم اصلی را هم به بازی‌های ترکمنستان بفرستم. تا آن موقع رکوردگیری می‌کنیم. هر کسی آماده باشد، آن را اعزام می‌کنیم، اما در کل بیشتر نفرات اصلی را برای مسابقات جهانی مد نظر داریم.

او ادامه‌ داد: بعد از اردوی اول به احتمال فراوان ریزش نفرات خواهیم داشت. دوباره بعد از بازی‌های داخل سالن آسیا نفرات ریزش بیشتری دارند و تعدادی که برای مسابقات جهانی در نظر داریم را نگه می‌داریم.

بیرانوند با رضایت از شرایط سهراب مرادی در مورد احتمال رکورد شکنی او در مسابقات جهانی، تاکید کرد: سهراب مرادی بسیار منضبط و بدون هر گونه حاشیه‌ای تمرین می‌کند. جزو وزنه‌بردارانی است که خیالم از او راحت است و برای مسابقات جهانی هم بر رویش حساب کرده‌ام. البته اولویت اول کسب مدال طلا است. با این حال سهراب می‌تواند رکورد جهان را بشکند، چرا که انگیزه و پتانسیلش را دارد. البته قولی در این مورد نمی‌دهم. همه چیز بستگی به روز مسابقه دارد. این را هم باید بگویم که با سعید علی حسینی و کیانوش رستمی در ارتباط هستیم و آنها تمریناتشان را پیگیری می‌کنند. ما سعی می‌کنیم از تمام پتانسیل‌ موجود در ایران استفاده کنیم.

بیرانوند در پاسخ به این پرسش که سمت سرمربیگری تیم‌ ‌ملی باعث نمی‌شود از برنامه‌های کمیته‌ مربیان IWF عقب بیفتد، تصریح کرد: ابتدا که مسئولیت تیم‌ ‌ملی را قبول کردم خیلی نگران این قضیه بودم  چراکه برای کمیته‌ مربیان IWF برنامه دارم. اما در این یک هفته‌ای که در اردوی تیم‌ ‌ملی هستم متوجه شدم زمان‌های آزاد هم وجود دارد و می توانم کارها را پیش ببرم. اگر تمام وقتم را برای کمیته‌ مربیان IWF می‌گذاشتم بهتر بود، اما اولویت اول برای ایران مسابقات جهانی است. کارهای کمیته‌ مربیان فدراسیون هم در حال‌ انجام شدن است. با افراد در کمیته‌ در ارتباط هستم و  تقسیم وظیفه کردیم تا کارها انجام شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین