کد خبر: ۴۶۰۹۲۶
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳

مرگ بغدادی تکذیب شد

مدیر کل اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق در گفت‌وگو با روزنامه الصباح عراق اعلام کرد، ابوبکر بغدادی سرکرده داعش زنده است و در خارج از شهر رقه پنهان شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 ابو علی البصری، رئیس تیم اطلاعاتی الصقور و مدیر کل سازمان اطلاعات و مبارزه با تروریسم عراق در وزارت کشور اظهار داشت: براساس گروه‌های نظارتی ما که اطلاعات دقیقی از تحرکات ابوبکر بغدادی دارند، خبر مرگ او صحت ندارد. چون تیم اطلاعاتی ما بیش از سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای عربی و بین‌المللی تحرکات داعش به ویژه ابوبکر بغدادی را تحت کنترل دارد.

روسیه، ایران و سوریه هر یک ثابت کرده‌اند که البغدادی صد در صد مرده است در حالی که آمریکا هنوز موضع نهایی خود را درباره سرنوشت بغدادی اعلام نکرده است و می‌گوید نمی‌توان این مساله را تایید کند.

وی اظهار داشت: واقعیت نشان داد که بعد از آزادسازی موصل داعش دیگر تنها تهدیدی علیه عراق و منطقه نیست بلکه به زودی شهرهای بزرگ جهان را هدف قرار می‌دهد.

البصری اظهار داشت:‌ داعش گروه‌های وابسته و نوپای خود را از سوریه و از خاک ترکیه به سراسر جهان فرستاده تا با حمایت مالی تندروها به ایجاد رعب و وحشت بپردازند.

رئیس تیم اطلاعاتی الصقور افزود: جامعه جهانی باید داعش را محاصره کرده و راه‌های کمک مالی آن را ببندد. برخی کشورهای حامی تروریسم و حامیان مالی آن را از این کار باز بدارد. این کشورها باید بدانند با آتش بازی می‌کنند هنوز حمایت مالی و انتقال نیرو به داعش از سوی کشورهای جهان صورت می‌گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین