کد خبر: ۴۶۱۰۱۲
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۲

5 نوشیدنی مخصوص تابستان

در این روز‌های گرم تابستانی نوشیدنی‌های خنک و سالم تهیه شده از میوه‌های تازه می‌توانند علاوه بر رفع عطش ویتامین‌های ضروری بدن هم تامين كنند.
آفتاب‌‌نیوز :
برای رفع تشنگی و احساس شادابی و نشاط در روز‌های گرم تابستانی به جای مصرف انواع آبمیوه‌های صنعتی، نوشابه یا شربت‌های صنعتی با صرف مدت زمانی کوتاه می‌توانید نوشیدنی سالم و مغذی برای سلامت خود و اعضای خانواده و دوستان آماده کنید.

تهیه نوشیدنی‌های میوه‌ای با اسموتی تفاوت دارد، زیرا در اسموتی از ماست یا خامه استفاده می‌شود، اما در نوشیدنی میوه‌ای از مخلوط چند میوه به همراه یخ استفاده می‌شود.

نوشیدنی لیموترش و بلوبری

برای تهیه این نوشیدنی به ۲ و سه دهم پیمانه کوچک شکر سفید، ۲ و سه دهم پیمانه کوچک آب، یک و یک دوم پیمانه کوچک بلوبری (زغال اخته)، یک فنجان آب لیموترش تازه، 2 فنجان یخ مکعبی، مقداری گرد لیموو سه فنجان آب جوش نیاز است.

روش تهیه نوشیدنی لیموترش و بلوبری:  ابتدا آب، شکر، بلوبری و گرد لیمو را دریک ظرف ریخته و به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه حرارت دهید تا زمانی که به یک محلول یکدست تبدیل شود.

سپس در یک ظرف مخلوط کن بزرگ محلول به دست آمده به همراه آب لیموترش و یخ را اضافه کرده به مدت 2 دقیقه مخلوط کنید تا یکدست شود؛ در این زمان شربت شما آماده است و می‌توانید با مقداری حلقه‌های لیموترش یا بلوبری در کناره لیوان شربت خود را سرو کنید.

شربت آناناس و نعناع

برای تهیه این نوشیدنی به ۴ الی ۵ قطعه آناناس حلقه شده، ۴ الی ۵ برگ نعناء تازه، یک قاشق غذاخوری آب لیموترش، یک و یک دوم فنجان آب انگور تازه، یک و یک دوم فنجان آب جوشیده، مقداری یخ مکعبی و چند قطعه لیموترش برش خورده نیازدارید.

روش تهیه شربت آناناس و نعناع:  در یک کاسه، قطعات آناناس را اضافه کرده آن‌ها را خرد کنید تا کوچک شوند، سپس برگ‌های نعناء را به آن اضافه کنید، در مرحله بعدی مخلوط آناناس و نعناء را در ظرف مخلوط کن ریخته به همراه آب لیموترش، آب انگور، قطعات یخ و آب جوشیده سردشده به هم بزنید تا یک محلول یکدست ایجاد شود.

در این زمان نوشیدنی سالم و فوق العاده خوشمزه شما آماده است، می‌توانید از شیرین کننده هایی، چون آگوا برای طعم دار کردن این نوشیدنی استفاده کنید و به همراه تزئین قطعات نعناع و لیمو آن را مصرف کنید.

شربت سبزی رزماری با گریپ فروت

یکی از شربت‌های فوق العاده خوش طعم و گوارا در فصل تابستان نوشیدنی رزماری و گریپ فروت است. این نوشیدنی حاوی ویتامین‌ها و املاح معدنی فراوان برای سلامت بدن است.

مواد لازم:  یک فنجان آب، یک فنجان قند، سه شاخه سبزی رزماری، یخ مکعبی به میزان لازم، دو فنجان آب گریپ فروت تازه (پالپ میوه باید صورتی رنگ باشد)، ۴ فنجان آب جوش و مقداری پودر خشک شده رزماری مورد نیاز است.

روش تهیه شربت سبزی رزماری با گریپ فروت: یک ظرف حاوی آب وقند را برروی حرارت قرارداده تا تبدیل به یک شربت یکدست شود. سپس حرارت را بسیار کم کرده شربت را مدام به هم بزنید تا گلوله‌های کریستالی شکر برروی آن تشکیل نشود، دراین مرحله شاخه‌های رزماری تمیز را به آن اضافه کرده حداقل به مدت یک ساعت زمان بدهید تا شربت طعم رزماری را به خود بگیرد.

این شربت را می‌توانید دریخچال به مدت ۱۰ روز نگهداری کنید، برای تهیه نوشیدنی یک دوم آب فنجان گریب فروت را به شربت اضافه کرده به هم بزنید، دراین زمان نوشیدنی شما آماده است، می‌توانید مقداری از شربت را با آب جوشیده سرد شده مخلوط و سرو کنید.

نوشیدنی لیموترش و توت فرنگی

اگر زمان زیادی برای تهیه نوشیدنی‌های مختلف و ترکیب میوه‌ها ندارید، حتماً نوشیدنی توت فرنگی را آزمایش کنید که بیشتر از ۵ دقیقه زمان شما را برای آماده سازی نمی‌گیرد.

مواد لازم: دو فنجان توت فرنگی تازه شسته و نصف شده، دو فنجان یخ مکعبی، سه چهارم فنجام آب، یک چهارم فنجان آب لیموترش، ۴ قاشق غذاخوری شکر و ۴ عدد توت فرنگی تازه برای تزئین.

روش تهیه نوشیدنی لیموترش و توت فرنگی: مخلوط توت فرنگی ها، آب لیموترش، شکر و یخ را در همزن ریخته تا زمانی که مخلوط شوند به هم بزنید، سپس تا زمانی که یخ‌ها آب نشده اند سریعاً نوشیدنی را سرو کنید. می‌توانید از چند برش توت فرنگی برای تزئین کناره لیوان نوشیدنی خود استفاده کنید.

نوشیدنی هندوانه با نعناء

یکی از خوشمزه و پرخاصیت‌ترین نوشیدنی‌های تابستانی مخلوط هندوانه با نعناء است.

مواد لازم: ۴ الی ۵ فنجان هندوانه بدون هسته برش خورده، یک دوم خیار برش خرده، ۵ الی ۱۰ برگ نعناء کاملاً خرد شده، ۳ قاشق غذاخوری شکر، یک قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه و مقدار اندکی نمک.

روش تهیه نوشیدنی هندوانه با نعناء:  برای درست کردن این نوشیدنی ممکن است مجبور شوید چند نوبت از دستگاه مخلوط کن استفاده کنید به همین دلیل مواد را براساس حجم دستگاه تقسیم کرده و در هر مرحله نوشیدنی را جداگانه باترکیب تمامی مواد درست کنید تمامی مواد به جز یخ را درظرف مخلوط کن ریخته تا زمانی که به یک مخلوط یکدست تبدیل شوند به هم بزنید، سپس مخلوط را از صافی عبور دهید تا یک مایع یکدست ایجاد شود و پالپ‌ها از آن جدا شود.

در مرحله بعد مجدداً آب هندوانه و یخ‌ها را داخل مخلوط کن ریخته و ترکیب کنید تا یک مایع یک دست ایجاد شود.

به گزارش پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ در این زمان نوشیدنی شما آماده است و می‌توانید از طعم لذیذ آن لذت ببرید، برای تزئین نیز می‌توانید از قطعات برش خورده هندوانه در کناره لیوان استفاده کنید.


منبع: womansday

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین