کد خبر: ۴۶۱۱۳۲
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱

عکس یادگاری شکارچی را به دام انداخت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آرادان گفت::عامل شکار گسترده حیات وحش شهرستان آرادان از طریق عکس یادگاری شناسایی و به دو سال حبس محکوم شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش میزان، جواد شاه حسینی گفت: از مدت‌ها قبل نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آرادان در جریان تخلفات گسترده یک شکارچی حرفه‌ای در این شهرستان قرار گرفته بودند و چندین بار اطلاعاتی مبنی بر حضور این متخلف در منطقه را بدست آورده و رد وی را در کوه تعقیب کرده بودند، اما هر بار به نحوی از دست ماموران گریخته بود.

وی بیان داشت: با توجه به سرشناسس بودن متخلف، با هماهنگی مقام قضایی فرد متخلف بازداشت و در بررسی تلفن همراه وی تصاویری دیگر از تخلفات وی بدست آمد. این تخلفات بدون در نظر گرفتن، فصل، گونه و سن (پیر و جوان) رخ داده بود و شکارچی متخلف هیچگونه مدرکی دال بر قانونی بودن حتی یک مورد از صید و شکار‌های موجود در تصاویر در اختیار ندارد.

متهم پس از تشکیل پرونده به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده تحویل مراجع قضائی گردید و بعد از یک هفته بازداشت موقت به دو سال حبس تعزیری (۱۸ ماه تعلیقی به مدت دو سال) و همچنین بابت مجازات تکمیلی به استناد ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی به منع از هرگونه اقامت یا ورود در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع شهرستان آرادان به مدت دو سال محکومشد.

گفتنی است بر اساس نرخ جدید ب‌های جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از صید و شکار غیرمجاز هر قوچ، میش و کل و بز وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم می‌بایست بابت شکار غیر مجاز ۵ راس قوچ و کل وحشی جمعا به مبلغ پانصد میلیون ریال را به حساب دولت واریز نمایند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین