کد خبر: ۴۶۱۱۶۰
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
قوی‌ترین ماده نرمی که توسط انسان ساخته شده است

انقلاب در فناوری: ساخت ژلی پنح برابر قوی‌تر از فولاد+تصاویر

مواد جدید این ژل ترکیبی از هیدروژل با الیاف شیشه‌ای است. دانشمندان ژاپنی معتقدند که می‌توان از این ژل مقاوم در ساخت اندام‌ها و رباطهای مصنوعی استفاده کرد. قدرت این ژل و دوام آن در حد فولاد و حتی بیشتر است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس علم و فناوری-ژلی توسط دانشمندان ژاپنی ساخته شده است که اگر به تولید انبوه برسد انقلابی در عرصه فناوری خواهد بود.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ مواد جدید این ژل ترکیبی از هیدروژل با الیاف شیشه‌ای است. دانشمندان ژاپنی معتقدند که می‌توان از این ژل مقاوم در ساخت اندام‌ها و رباطهای مصنوعی استفاده کرد. قدرت این ژل و دوام آن در حد فولاد و حتی بیشتر است. همچنین انعطاف‌پذیری ژله‌ای نیز از خصوصیات اصلی آن است. این ترکیب منحصر بفرد سبب شده تا این ژل ۱۰۰ برابر سخت‌تر از هیدروژل و ۲۵ برابر سختتر از فیبر شیشه‌ای باشد. 

سی ان ان با انتشار گزارشی درباره این اختراع جالب می‌نویسد: «پژوهشگران دانشگاه هوکایدو سه سال پیش بر روی مواد کامپوزیتی یک بررسی انجام دادند. پروفسور «جیان پینگ کونگ» رهبر این تیم تحقیقاتی را برعهده داشته است و می‌گوید این قوی‌ترین ماده نرمی است که توسط انسان ساخته شده است. 

کونگ باور دارد که هیدروژل تقویت شده فیبری می‌تواند برای ساخت مواد بیولوژیکی مانند اندام‌های مصنوعی و پروتز مورد استفاده قرار گیرد. 

او می‌گوید برای ساخت غضروف و رباط‌های مصنوعی نیز کاربرد خوبی خواهد داشت. از جمله موارد استفاده دیگر از این ژل مقاوم می‌تواند در ساخت و تهیه لباس‌های ورزشی، کلاه یا جلیقه‌های ضدگلوله باشد. او می‌گوید این ژل عملکرد بسیار خوبی در برابر گلوله دارد. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین