کد خبر: ۴۶۱۱۶۸
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

تمدید مهلت ثبت نام بیمه تکمیلی درمان اعضای خانه سینما، اجراخوانی یک نمایش ، اولین حضور بین‌المللی «پرسه در حوالی من» در اسپانیا و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
آفتاب‌‌نیوز : مهلت ثبت‌نام بیمه تکمیلی درمان اعضای خانه سینما تا 31 تیر ماه تمدید شد.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش رسیده، اعضای خانه سینما می‌توانند تا 31 تیرماه  از ساعت 10 الی 16 با در نظر گرفتن شرایط زیر به خانه سینما (ساختمان بهار) مراجعه کنند.

بنا بر این گزارش، صرفا اعضایی که منشاء بیمه اول آنها بیمه ی خانه سینما است تحت پوشش یارانه‌ای بیمه تکمیلی خانه سینما قرار می گیرند و صرفا پدران و مادران اعضایی که توسط آنان بیمه تامین اجتماعی شده‌اند مشمول کفالت بیمه تکمیلی هستند و می‌توانند از تسهیلات بیمه‌ای خانه سینما استفاده کنند در غیر اینصورت می بایستی به صورت آزاد(بدون یارانه خانه سینما) ثبت نام کنند.

اجراخوانی نمایش آقا ذبیح به کارگردانی  محمد علی محبوبی ١٢ و١٣مرداد ساعت ١٨ در تماشاخانه گندم سالن پرویز پرستویی به روی صحنه می‌رود.

برنامه ریز و دستیار یک کارگردان نمایش آقا ذبیح ، مرضیه شُکری،منشی صحنه و روابط عمومی سهیلا انصاری و نویسنده این نمایش مهدی ملکی است. 

مائده نجفی، محمد علی محبوبی،محسن عیدی،،فربد همدانی،فاطیما فیروز،سینا جورابلو،پارمیس کاظمی،امیر حسین میری،متین مصطفوی، ستایش حنیفی،امیر علی محمدی،محمد مهدی میرزایی،فرزاد مؤمنی،عرشیا عقیلی،محمد جاوید به عنوان بازیگر در این نمایش نقش آفرینی می‌کنند.

تماشاخانه گندم در سالن استاد پرویز پرستویی واقع در میدان فردوسی، خیابان نجات الهی، کوچه مراغه، پلاک 2 ، طبقه 3 واقع است.

شبدیز عرصه رقابت تهیه کنندگان آزاد

به گزارش ستاد خبری «پنجاه و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان-شبدیز»، تعداد آثار ارسال شده به این جشنواره و همچنین حضور گسترده تهیه‌کنندگان آزاد در بخش‌های فیلم و عکس جشنواره در کنار تولیدات دفاتر انجمن سینمای جوان قابل توجه است.

در «پنجاه و هفتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان- شبدیز» در بخش فیلم 456 اثر ، در بخش عکس 1601 قطعه عکس و در بخش فیلم نامه 292 اثر به دفتر جشنواره ارسال شده است.

از مجموع 456 فیلم رسیده، 244 فیلم در بخش داستانی می باشد، که  از این تعداد 160 عنوان فیلم از تهیه کنندگان آزاد و 84 فیلم از تولیدات انجمن سینمای جوانان است.

این آمار نشان می‌دهد: در بخش مستند از بین 105 فیلم، 80 فیلم از تهیه کنندگان آزاد و 25 فیلم از تولیدات انجمن می باشد.

همچنین در بخش تجربی 79 فیلم حضور دارد که 57 فیلم تولید تهیه کنندگان آزاد و 22 فیلم از تولیدات انجمن می باشد. در پویانمایی نیز 9 فیلم را انجمن، و 19 فیلم را سایر تهیه کنندگان تولید کرده اند که در مجموع 28 فیلم در این بخش با هم رقابت خواهند داشت.

پنجاه و هفتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان-شبدیز از 22 تا 25 شهریورماه در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

اولین حضور بین المللی «پرسه در حوالی من» در جشنواره ماربیا اسپانیا

فیلم سینمایی «پرسه در حوالی من» به کارگردانی غزاله سلطانی به جشنواره فیلم «ماربیا» اسپانیا راه یافت.

فیلم سینمایی «پرسه در حوالی من» اولین ساخته بلند غزاله سلطانی که این روزها در سینماهای گروه هنر و تجربه در حال اکران است در اولین حضور بین المللی خود به جشنواره فیلم «ماربیا» (Marbella international film festival) راه پیدا کرد.

دوازدهمین دوره جشنواره فیلم «ماربیا» چهارم تا هشتم اکتبر (12 لغایت 16 مهرماه) سال جاری در شهر ماربیا اسپانیا برگزار می‌شود.

در این فیلم مهراوه شریفی نیا، بهناز جعفری و ... به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلم سینمایی «پرسه در حوالی من» درباره دنیای زنی است که در آستانه سی سالگی در دل تهرانِ امروز به دنبال رویای خود می‌رود.

آغاز پیش فروش بلیت نمایش «اگه بمیری...»

پیش فروش بلیت نمایش «اگه بمیری...» به نویسندگی فلوریان زلر و کارگردانی سمانه زندی نژاد و به تهیه کنندگی مهرداد بهاءالدینی از امروز از طریق سایت تیوال آغاز شد.

نمایش «اگه بمیری...» به نویسندگی فلوریان زلر، ترجمه ساناز فلاح فرد و به کارگردانی سمانه زندی نژاد قرار است از اول مرداد ماه ساعت 21 در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برود؛ پیش فروش بلیت خود را از امروز 26 تیرماه آغاز کرد.

در این نمایش الهام کردا، رضا بهبودی، ستاره پسیانی و کاظم سیاحی ایفای نقش می کنند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به روح الله زندی مجری طرح، شیما میرحمیدی طراح صحنه و لباس، فراز اسکندری طراح ویدئو و تکنیک، آنکیدو دارش طراح صدا، رضا خضرایی طراح نور، مهرداد متجلی ساخت تیزر، صادق زرجویان طراح پوستر و مهدی آشنا عکاس اشاره کرد.

همچنین نوشین طهماسبی دستیار کارگردان و برنامه ریز، راحیل مرشدی منشی صحنه و داود ونداده مدیر صحنه گروه نمایش «اگه بمیری...» را همراهی می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین