کد خبر: ۴۶۱۱۸۵
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰

"شخصیت‌های محوری به گفت‌وگوی ملی ورود کنند"

غرویان گفت: باید شخصیت یا شخصیت های محوری با اندیشه های اعتدالی که مرضی الطرفین هستند، به این اتحاد و گفت و گوی ملی ورود کنند. نکته دیگر این است که هر دو طرف باید باور کنند که کشوربرای رشد و پیشرفت نیازمند وحدت و همکاری است. این تفکر و اینگونه افراد میتوانند آرمان گفت و گوی ملی را محقق کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام محسن غرویان - استاد حوزه و فعال سیاسی - با اشاره به لزوم گفت و گو میان احزاب و گروه ها گفت: بخواهیم یا نخواهیم، فضای سیاسی و فرهنگی کشورما وابسته به شخصیت هاست. در این شرایط شخصیت هایی مانند آقای ناطق نوری، آقای سیدحسن خمینی، حتی خود آقای روحانی، میتوانند تاثیرگذاری زیای داشته باشند. در جناح اصولگرایان نیز شخصیت های معتدلی هستند که میتوانند در این زمینه راهگشا باشند.

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به برخی منافع جناحی در تقابل با منافع ملی گفت: در این مسئله باید به افکار عمومی نگاه کرد. پشتوانه حکومت و دولت، ملت هستند. وقتی گروه های اقلیت در برابر افکار عمومی قرار بگیرند، نمیتوانند مقاومت زیادی کنند. نکته اصلی به دست گرفتن افکار عمومی مردم است که باید بر اساس صداقت باشد، که البته نتیجه این امر هم در انتخابات اخیر دیده ایم. برای مقابله با منافع جناحی که در تضاد با منافع ملی هستند، افکار عمومی باید فضای واقعی را درک کنند و بدانند کدام حزب، گروه، تصمیم یا قرارداد به نفع ملت است.

او همچنین در باره امکان رسیدن به فضای تعامل گفت: باید امیدوار باشیم و برای ایجاد بستر مناسب تلاش کنیم. با پاشیدن بذر یاس هیچوقت اتفاق مثبتی نمی افتد. مهم این است که دست از فعالیت و تلاش برنداریم. جایی برای ناامیدی نیست و باید تلاشمان را برای ایجاد فضا به کار بریم.

منبع: جماران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین