کد خبر: ۴۶۱۲۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰

"مرا بیشتر با مناظره‌های سال ٨٨ می‌شناسند"

سیدعلی ضیاء در گفت‌وگویی با قائم‌مقام سیما و مدیر شبکه چهار، با او درباره شوخی‌هایی که با شبکه چهار می‌شود، این که مردم بیشتر او را با اجرای مناظره‌های انتخاباتی می‌شناسند، روابط خانوادگی‌اش و تازه‌ترین اخبار این شبکه از جمله آغاز برنامه طنزی به نام «منبع موثق»، راه‌اندازی تله تئاتر بعد از شش سال در شبکه چهار و... به گفت‌وگو نشست.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدعلی ضیاء میزبان دکتر رضا پورحسین قائم‌مقام سیما و مدیر شبکه چهار سیما بود و با او درباره ویژه برنامه‌های تابستانی این شبکه و مسائل دیگر گفت‌وگو کرد.

در جریان شوخی‌هایی که با شبکه چهار می‌شود، هستم

پورحسین در ابتدای این برنامه با اشاره به اینکه زمانی که مدیر شبکه چهار نبوده هم او را به عنوان مدیر شبکه چهار می‌شناختند، در پاسخ به اینکه آیا لطیفه‌های مربوط به این شبکه را خوانده، بیان کرد: شوخی‌هایی را که با شبکه مان می‌شود شنیده ام. البته می‌دانم شبکه چهار، شبکه محبوب مخاطبان زیادی است. گاهی شوخی با یک موضوع نشان دهنده علاقه به آن موضوع است.

مخاطبان شبکه چهار کمتر طالب برنامه‌های فست‌فودی هستند

وی در این باره که شبکه چهار، به عنوان شبکه فرهیختگان شناخته می‌شود، گفت: ساختار شبکه چهار با دیگر شبکه‌ها فرقی نمی کند. این مخاطبان ما هستند که تعریف مشخص تری دارند. اینکه می‌گوییم فرهیختگان به معنای اساتید دانشگاه نیست، بلکه کسانی که از سواد بیشتری برخوردار هستند، برنامه‌های اقناعی تری را طلب می‌کنند و کمتر طالب برنامه‌های فست فودی و گذرا هستند.

مرا بیشتر با مناظره‌های انتخاباتی می‌شناسند

این مدیر با سابقه رسانه ملی درباره سابقه اش در حوزه اجرا نیز تصریح کرد: مرا بیشتر با مناظره‌های سال ۸۸ می‌شناسند اما من از سال ۸۶ گفت‌وگوهایی با استاد جناب دکتر ولایتی داشتم که ابتدا در «دو قدم مانده به صبح» روی آنتن می‌رفت و بعد از تعطیلی این برنامه، در برنامه مستقل «آفتاب» پخش می‌شد. امسال هم در شبکه‌های دو و سه سیما این برنامه ادامه دارد و مردم ۸ سالی می‌شود این برنامه را می‌بینند.

پورحسین ادامه داد: نظری دارم که برای خودم ثابت شده است، کسی که بیشتر سرکار می‌رود، بیشتر کار دارد. خودم اینطور هستم که وقتی سرم را خلوت می‌کنم بیشتر می‌خوابم. اما حالا به صورت مفید روزی ۵، ۶ ساعت می‌خوابم. البته ساعت ۱۲ که سر شب است و نمی خوابم، برنامه‌های کاری ام از صبح زود شروع می‌شود و وقت بیکاری ندارم. در ماشین هم مطالعه می‌کنم.

اینکه می‌گویند مغز بادام واقعا درباره نوه صدق می‌کند

وی درباره زندگی خانوادگی‌اش توضیح داد: من دو فرزند و دو نوه دارم. اینکه می‌گویند مغز بادام واقعا درباره نوه صدق می‌کند و آخر هفته‌ها تقریبا با خانواده‌ام هستم. آخرین باری که با خانواده بودم، هفته پیش بود که سفری به روستای زان در دماوند رفتیم.

مدیر شبکه چهار سیما درباره ویژه برنامه‌های تابستانی این شبکه گفت: برنامه‌های جاری ما در تابستان ادامه دارد، البته متنوع تر شده و برنامه‌هایی نیز ویژه این فصل داریم.

پورحسین اضافه کرد: جشنواره فیلم‌های سینمایی داریم که فیلمها در آن به شکل ژانر و گونه‌هایی چون فیلم‌های ایرانی، کمدی، معمایی، پلیسی و... تقسیم شده است و ساعت ۱۱ صبح پخش می‌شود.

مخاطب هر ساعتی می‌تواند فیلم سینمایی ببیند

وی با اشاره به اینکه برنامه «مستند چهار» به زودی روی آنتن خواهد رفت، ادامه داد: کنداکتور شبکه‌های سیما به نحوی چیده شده که در هر ساعتی مخاطب تلویزیون را روشن می‌کند در یکی از شبکه‌ها بتواند فیلم سینمایی تماشا کند.

تله تئاتر را بعد از ۶ سال در شبکه چهار راه انداخته‌ایم

قائم‌مقام سیما همچنین اعلام کرد: پخش تله تئاتر را آغاز کرده‌ایم. این بخش ۶ سالی بود که در شبکه چهار تعطیل شده بود و پنجشنبه شب‌ها پخش این برنامه‌ها را آغاز کرده ایم و تولید آنها را نیز ادامه می‌دهیم. تله تئاتر به پژوهش، نمایشنامه نویسی، بازی گرفتن در فضای محدود، کارگردانی و... در حد قوی نیاز دارد. این ژانر در دنیا بسیار مرسوم است و ما پنجشنبه‌ها آثار خارجی را نیز پخش می‌کنیم.

پورحسین با اشاره به برنامه «چهار کتاب» یادآور شد: عنوان این برنامه را که ابتدا با نام «پاراگراف چهار» روی آنتن می‌رفت، فارسی کرده ایم و با نگاهی جدید و مفرح به کتاب روی آنتن می‌رود. اگر قرار بود آن را مطابق فرهنگستان تغییر دهیم، باید «بند چهار» می‌گذاشتیم که بیشتر به زندان می‌زد!

طنز شبانه «منبع موثق» از اول مرداد در شبکه چهار

مدیر شبکه چهار سیما تأکید کرد: از اول مرداد برنامه طنز شبانه ای خواهیم داشت که «منبع موثق» نام دارد و این برنامه مونولوگ مدعی است که همه تحلیل‌های روز دنیا را با زبان طنز به مخاطبان ارائه می‌دهد.

وی درباره دیگر ویژه برنامه‌های این شبکه گفت: برنامه علمی «چرخ» که فرمی شبیه برنامه «تد» دارد سراغ شرکتهای دانش بنیان می‌رود و «صفر تا صد» نیز دیگر برنامه علمی ما است. «رهیافت» در ماه رمضان روزانه پخش می‌شد و با توجه به موفقیت آن، پخشش را در چهارشنبه‌ها ادامه می‌دهیم و برنامه ای چالشی در حوزه معرفتی است که هرچه جلوتر برود جذاب تر خواهد بود.

سینمای مستند ما پیشرفته است

پورحسین با بیان اینکه جدول پخشمان را متحول کردیم و با حذف تکرار برخی برنامه‌ها، مستندهای خارجی را جانمایی کردیم، درباره توجه به ژانر مستند بیان کرد: میزان تولیدات و همچنین دریافت برنامه‌های خارجی توسط تلویزیون بالا رفته است و ما گنجینه غنی از مستند داریم. خارج از تلویزیون هم مستندسازان زیادی کار می‌کنند. سینمای مستند ما پیشرفته است و آثار خوبی در آن تولید می‌شود که یکی از مهم‌ترین بخش‌های پخش این آثار تلویزیون است.

اینکه مجریان بخواهند در شبکه دیگری اجرا کنند باید به تایید یک شورا برسد

مسئول مجریان تلویزیون همچنین گفت: مجریان اگر بخواهند در شبکه‌های دیگری غیر از شبکه ای که در آن مشغول به کار هستند، اجرا کنند، باید درخواست بدهند تا خواسته آنها در شورایی بررسی شود.

«چشم شب روشن» از پاییز تغییر می‌کند

وی درباره تاکشو شبانه شبکه چهار اظهار کرد: «چشم شب روشن» به عنوان یک برنامه موفق فرهنگی هنری و علمی ادامه پیدا می‌کند و از پاییز تغییر فرمی در آن رخ می‌دهد اما موضوع و مجری آن همان است. آقای صالح علا نیز فرد باسواد و پرمطالعه ای است.

پخش برنامه جدید «مهمان خانه» درباره سبک زندگی ایرانی اسلامی

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی «فرمول یک»، پورحسین همچنین با اشاره به برنامه «هنرنامه» که گزارش‌های هنری را پخش می‌کند و آموزشی و آکادمیک است، در پایان خبر داد: برنامه‌ای با نام «مهمان خانه» را تدارک دیده ایم که ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ روی آنتن می‌رود و در آن به سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌پردازیم. با توجه به تدارکی که داشته ایم امیدواریم برنامه خوبی باشد و به زودی پخش آن آغاز می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
0
0
مردم از شما خاطره خوشی ندارند مجری که در اجرای آن توهین و افتراها رخ داد...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین