کد خبر: ۴۶۱۴۶۳
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵

هجمه‌های 10 سال گذشته ذره‌ای از اعتماد مردم به اصلاح طلبان نکاسته است

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به هجمه‌ها و فشارهای سنگین در رسانه ملی و تریبون‌ها علیه اصلاح طلبان افزود: این هجمه‌ها ذره‌ای از اعتماد مردم به اصلاح طلبان را نکاسته است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، ولی الله شجاع پوریان در نطق پیش از دستور خود در سیصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: دوره چهار ساله فرصت خدمتگزاری به شهروندان فهیم تهرانی به پایان رسید و اینک از آن خرسندم که در عمل به سوگندنامه اعضای شورا، در حفظ امانت، انجام وظایف و خدمت به موکلانم در حد توان کوشیده‌ام.

وی با اشاره به اینکه در هشتمین و آخرین نطق خود در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران چند نکته را تقدیم می‌کنم، اظهار کرد: حضور کم‌نظیر ملت ایران در انتخابات 29 اردیبهشت، معنادار و عبرت‌آموز بود. مردم کشورمان به عنوان پرچم‌دار مردم‌سالاری دینی در منطقه، این بار نیز انتخابی آگاهانه و سرنوشت‌ساز داشتند و در پاسخ به رهبر اصلاحات و سفارش فقید سعید آیت الله هاشمی رفسنجانی با تکرار انتخاب دکتر روحانی نشان دادند که منش عقلانیت، تساهل و تسامح، شایسته‌سالاری و قانون‌گرایی را بر هر مسلک و سلوکی ترجیح می‌دهند و استوار و مصمم در تداوم این مسیر گام بر می‌دارند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: از این رو، شایسته است دولت دوازدهم با انتخاب کابینه و وزرایی همسو با رأی و مطالبه مردم، پاسخی در خور و شایسته به اعتماد و انتخاب ملت ایران بدهد. درست است که اصلاح طلبان به دنبال سهم‌خواهی نبوده و نیستند؛ اما بستن کابینه‌ای کارآمد، قوی، بدون تعارف و رودربایستی، نیز احترام به سرمایه اجتماعی 24 میلیونی و حق مسلم ملت ایران است.

وی افزود: متأسفانه با وجود گذشت دو ماه از برگزاری انتخابات، فضای رقابت، اتهام‌پراکنی و تخریب هنوز به پایان نرسیده و دوگانگی در واکنش به برخی پدیده‌ها همچنان دیده و شنیده می‌شود. افرادی که تا چندی پیش حتی اشاره به موضوع لزوم سلامت انتخابات و دعوت به انتخابات آزاد و عادلانه را به مثابه تضعیف نظام و همنوایی با بیگانگان تفسیر می‌کردند، امروز به رغم تأیید صحت انتخابات توسط نهادهای مسئول اجرایی و نظارتی، همچنان بر طبل عدم شفافیت و ابهام‌افکنی می‌کوبند! در انتخابات اخیر، علاوه بر آرای 24 میلیونی دکتر روحانی، اصلاح‌طلبان با پیروزی قاطع در بیش از 20 کلانشهر و نیز مراکز استان‌ها و در مجموع با کسب 70 درصد آرای انتخاباتی شوراهای کشور، رأی اعتماد خود را از مردم آگاه و فهیم دریافت کردند و به روشنی اثبات شد که همه هجمه‌ها و فشارهای سنگین در ده سال گذشته در رسانه ملی و تریبون‌های عمومی، ذره‌ای از اعتماد مردم نسبت به اصلاح‌طلبان نکاسته است.

شجاع‌پوریان در ادامه گفت: موفقیت مطلق لیست امید در کسب اعتماد شهروندان تهرانی، مایه مباهات و افتخار اصلاح‌طلبان است و انتظار می‌رود با حفظ این سرمایه بزرگ اجتماعی، منتخبان شورای پنجم، از فرصت چهارساله پیش رو، برای حل مشکلات شهر تهران و افزایش رضایتمندیِ زیستن در کلانشهر تهران تا حد ممکن تلاش کنند. انتخاب شهردار به عنوان مهم‌ترین مسئولیت منتخبان جدید، آغاز راهی است که می‌تواند تهران را از شرایط وخیم و ناگواری که در آن گرفتار آمده، نجات دهد. انتخاب شهرداری باتجربه و کارآمد، متخصص و دارای بینش راهبردی، پاکدست و فسادستیز، اهل تعامل با نهادهای مختلف و واجد مشی دموکراتیک و بدون چشمداشت رسیدن به مناصب دیگری همچون ریاست‌جمهوری، مطالبه به حق شهروندان تهرانی است که بدون شک با توجه و التفات اعضای شورای دوره پنجم که شخصیت‌هایی توانمند، مجرب و ارزنده هستند، محقق خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ اصلاح طلبان کشور، از منتخبان خود در شورای اسلامی شهر تهران می‌خواهم با تکیه بر دانش، تخصص و تعهد، تحولی بزرگ در مدیریت شهری و اداره شورا ایجاد کنند، اظهارکرد: در این دوره، مدیریت شهری تشنه شفافیت، تخصص، رویکردهای مطالعاتی و پژوهشی، فسادستیزی، قانونگرایی، شایسته‌سالاری، جایگزین کردن ضابطه به جای رابطه، پرهیز از شخص‌محوری و استفاده از خرد جمعی، پاسخگویی، ترجیح منافع ملی و عمومی بر منافع شخصی و جناحی و انتخاب مسیری عاقلانه برای برون‌رفت از مشکلات فعلی است و جا دارد منتخبان شورای جدید، با مغتنم شمردن چهار سالی که همچون ابر و باد می‌گذرد، قدردان حسن اعتماد و حضور بی‌نظیر شهروندان تهرانی در انتخابات 29 اردیبهشت باشند.

 به گفته وی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، آزمونی سخت برای اصلاح طلبان بود و گرچه به دلیل قلت عددی، امکان اثرگذاری بر روی بسیاری از تصمیمات شورا و مدیریت شهری ممکن نبود، اما خرسندیم با اصلاح و پایه‌گذاری بسیاری از ساختارها و بسترها در سال اول، به‌ویژه تقویت بدنه کارشناسی شورا، دین و مسئولیت خویش را در عمل به وظایفمان ادا کردیم و در حد توان و امکان و در نهایت تعامل با مدیریت شهری و پرهیز از سیاسی‌کاری، در بررسی طرح‌ها و لوایح از هیچ تلاشی دریغ نکردیم و این تجربه ارزشمند را صادقانه و خالصانه در اختیار منتخبان جدید خواهیم گذاشت.

شجاع‌پوریان در پایان گفت: از کلیه همکاران گرامی در شورای اسلامی شهر تهران، پرسنل و کارکنان شریف شورا، مدیران شهری و کارمندان و کارکنان خدوم شهرداری تهران، اصحاب رسانه، فعالان سیاسی و همه شهروندان تهرانی، بابت همراهی، همیاری، همکاری، مشورت و نقدهای دلسوزانه آنان، بی‌اندازه قدردان و سپاسگزارم و اگر در رفتار یا گفتار اینجانب، ناخواسته و ندانسته، در ادای حق‌الناس اهمال و کوتاهی سر زده، از پیشگاه همگی پوزش و حلالیت می‌طلبم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین