کد خبر: ۴۶۱۷۸۵
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶

پرداخت وام‌های بلاعوض به خسارت‌دیدگان ناشی از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از پرداخت وام‌های بلاعوض به خسارت دیدگان ناشی از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
منطقه سیستان و بلوچستان، اسماعیل نجار، در بازدید از مناطق سیل زده جنوب استان افزود: پس از جمع بندی میزان خسارت های ناشی از سیلاب به ایرانشهر، تسهیلات ویژه ای از سوی دولت برای این شهرستان در نظر گرفته می شود.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه اظهار کرد: این تسهیلات در قالب ارائه وام هایی با سود کم پرداخت می شود.

نجار خاطرنشان کرد: 270 میلیون ریال تسهیلات و کمک بلاعوض به هر یک از خانوارهای روستایی شهرستان ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان که واحدهای مسکونی آنان در سیل اخیر آسیب دیده پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات شامل 200 میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد، 50 میلیون ریال در قالب کمک بلاعوض و 20 میلیون ریال کمک معیشتی به هر یک از واحدهای روستایی آسیب دیده ناشی از سیلاب اخیر ایرانشهر پرداخت می شود، بیان کرد: همچنین به خسارت دیدگان شهری کمک‌های خاصی شامل 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد، 60 میلیون ریال در قالب کمک بلاعوض و 20 میلیون ریال کمک معیشتی پرداخت می شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: تلاش های به موقع نیروهای امدادی ایرانشهر و سایر شهرستان های استان سبب شد تا با وجود شدت سیلاب اخیر خسارت زیادی به این منطقه وارد نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین