کد خبر: ۴۶۱۸۷۵
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸

"شیطان را احضار نکنیم!"

موسس شرکت تسلا از پیشرفت بی‌رویه هوش مصنوعی به عنوان خطری جدی برای تمدن بشری یاد می‌کند و معتقد است با کنترل کردن و تنظیم مقرراتی برای این فناوری باید جلوی نابودی بشر را گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
الون ماسک، موسس "تسلا" و "اسپیس ایکس" در جلسه پرسش و پاسخی در کنفرانس تابستانه انجمن ملی فرمانداران آمریکا هشدار داد که تنظیم مقررات و قوانین جدید برای هوش‌های مصنوعی لازم است، چرا که آنها تهدیدی جدی برای بشریت هستند.

این نابغه میلیاردر آمریکایی گفت: تنظیم مقررات دقیق برای هوش مصنوعی می‌تواند از نفوذ عمیق و تسلط آن بر انسان و آغاز یک جنگ بین ربات و انسان جلوگیری کند.

وی افزود: دولت‌ها باید درک بهتری در مورد پیشرفت سریع فناوری هوش مصنوعی داشته باشند تا بتوانند خطرات این فناوری را هم کاملا شناسایی کنند. در صورتی که این اقدامات انجام نشود هنگامی که با حمله هوش مصنوعی مواجه شویم مردم به شدت خواهند ترسید و آن زمان برای واکنش خیلی دیر است.

ماسک گفت: به طور معمول تنظیم مقررات زمانی اتفاق می‌افتد که اتفاقات بدی رخ می‌دهد، مثلا یک تظاهرات عمومی انجام گیرد. سپس بعد از چندین سال یک سازمان نظارتی برای تنظیم مقررات آن صنعت راه اندازی می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، الون ماسک معتقد است که فناوری بازی‌های رایانه‌ای به ویژه فناوری واقعیت مجازی در حال حاضر به جایی رسیده‌اند که به سختی قابل تشخیص و تمایز با واقعیت هستند و به شدت در حال توسعه و پیشرفت هستند. همچنین اکنون در مسیری قرار داریم که هزاران نسخه مختلف از این بازی‌ها در حال روانه شدن به بازار هستند.

الون ماسک هوش مصنوعی پیشرفته را به "احضار شیطان" تشبیه کرده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین