کد خبر: ۴۶۱۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲

رهاسازی یک قلاده "زرده بر" در منطق‍ه یخاب

رییس اداره حفاظت محیط زیست آران وبیدگل گفت: یک قلاده "زرده بر" که از خانواده راسوها است مستند نگاری ودر پناهگاه یخاب رها سازی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
الهیار دولتخواه درگفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: خوشبختانه با اطلاع رسانی که گروه ها وسمن های محیط زیست و دوستدار حیات وحش در سطح روستاها وشهرهای آران وبیدگل داشته اند با همکاری مردم و دوستدار حیات وحش یکی از همین افراد در بخش مرکزی آران وبیدگل پس از دیدن این حیوان نادر وکمیاب با گرفتن حیوان به اداره مراجعت کرده و تحویل اداره دادند.

وی به جایگاه اینگونه حیوانات درطبیعت اشاره و تصریح کرد:این حیوان ازخانواده راسوها بوده و به عروس موش و پلنگ موش نیز معروف است و زیستگاهش اراضی باز وبیابانی ومناطق استپی است که از جوندگان کوچک تغذیه می کند و اندازه آن ۲۵ تا۲۷ سانتی متر وطول دم حیوان ۱۲ تا ۲۰ سانتی متر است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آران وبیدگل، افزود: این گونه حیوان در معرض آسیب طبقه بندی شده و از گونه های کمیاب محیط زیست است و نکته جالب درمورد این حیوان اینکه شبگرد بوده و به تنهایی زندگی می کند و ضرری برای کشاورزان به بار نمی آورد بلکه موجب اعتدال جوندگان کوچک می شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین