کد خبر: ۴۶۱۹۶۶
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸

ترامپ از انتخاب دادستان کل آمریکا متاسف است

رییس‌جمهوری آمریکا از گزینه‌اش برای دادستانی کل آمریکا ابراز تاسف کرد. در شرایطی که او تلاش دارد خودش را از آتش اتهامات ارتباط با روسیه دور نگه دارد، کمیته‌هایی برای تحقیق در این رابطه تشکیل شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
در آستانه شش ماهگی ریاست جمهوری دونالد ترامپ مشخص شده است که سناتورهای آمریکایی طی روزهای آتی سه تن از بازیگران اصلی کمپین ترامپ را مورد تحقیق قرار می‌دهند که شامل پسر ارشد او می‌شود که به همدستی با روسیه در انتخابات نوامبر گذشته متهم است.

مطرح شدن این خبر در حالی است که دولت ترامپ و کرملین تلاش دارند تا جنجالی که از افشای دیدار اعلام نشده ترامپ و ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه حین نشست گروه ۲۰ ایجاد شده، از بین ببرند.

جف سشنز، دادستان کل آمریکا جزو سیاستمداران جمهوری خواه ارشد بود که ترامپ را پیش از انتخابات نوامبر گذشته تایید کرد و به عنوان جایزه به عنوان عالی‌ترین مقام قضایی این کشور منصوب شد، اما او ماه مارس از تحقیقات تحت رهبری FBR خود را کنار کشید و همین موجب شد تا مورد انتقاد قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ ترامپ در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز گفت: سشنز غیرمنصفانه عمل کرده است. شما چه طور می‌توانید شغلی را بگیرید و بعد خودتان را از مسوولیت‌هایش کنار بکشید. اگر او پیش از این که به این سمت منصوب می‌شد چنین سخنی می‌گفت او را کنار می‌گذاشتم. این کاملا غیرمنصفانه است و برای یک رییس جمهور پذیرفتنی نیست.

ترامپ همچنین از عملکرد دادستان کل آمریکا در جلسه شهادت سنا در ماه ژانویه انتقاد کرد. او در آن جلسه هرگونه دیدار با روس‌ها را تکذیب کرده بود و این در حالی است که پیش از این با سفیر روسیه دیدار داشته است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین