کد خبر: ۴۶۲۱۹۳
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۵

سرطان‌های کشنده‌ای که ایرانی‌ها را تهدید می‌کند

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت گفت: سالانه ۱۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به سرطان شناسایی می‌شوند و با توجه به افزایش امید به زندگی این میزان در حال افزایش است.
آفتاب‌‌نیوز :
علی مطلق رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به نرخ ابتلا به سرطان در ایران و شایعترین نوع این بیماری کشنده در کشور گفت: سالانه 100 هزار مورد جدید ابتلا به سرطان شناسایی می‌شوند و با توجه به افزایش امید به زندگی این میزان در حال افزایش است.

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت و درمان مهمترین عامل افزایش ابتلا به این بیماری را سن معرفی کرد و افزود: نرخ ابتلا و بروز موارد جدید سرطان به دلیل افزایش سن و پیری در یک تا 2 دهه آینده 70 تا 80 درصد رشد خواهد داشت.

مطلق به شایعترین سرطان‌هایی که ایرانی ها به آن مبتلا می‌شوند، اشاره کرد و افزود: اگر سرطان پوست را که جزء شایعترین سرطان‌ها در خانم‌ها و آقایان است کنار بگذاریم، سرطان سینه، سرطان معده و سرطان روده بزرگ در بین خانم‌های ایرانی و سرطان معده، سرطان مثانه، سرطان پروستات و سرطان روده بزرگ در آقایان به عنوان شایعترین سرطان‌ها شناخته می‌شوند.

رئیس اداره سرطان وزارت به مقایسه نرخ ابتلا به سرطان در ایران و جهان پرداخت و گفت: از 100 هزار نفر در ایران در مردان 134 نفر و در زنان 128 نفر به سرطان مبتلا می‌شوند که با نرخ جهانی ابتلا به سرطان برای مردان 205 و زنان 165 نفر فاصله داشته و کمتر است.

مطلق یادآور شد: نرخ ابتلا به سرطان در ایران نسبت به متوسط جهانی کمتر است، اما هرچه که رفاه اجتماعی و امید به زندگی در کشور ما بیشتر شود بروز سرطان بیشتر بوده و نرخ افزایش هم راستا با رشد ابتلا به این بیماری در جهان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین