کد خبر: ۴۶۲۲۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸

کوهنوردان گمشده در ارتفاعات گلستان سالم پیدا شدند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: ۲ کوهنورد گم شده در ارتفاعات استان گلستان پس از ۸ سال تلاش امدادگران پیدا شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
علیرضا صیاد در گفت‌وگو با تسنیم درباره پیدا شدن کوهنوردان گمشده اظهار داشت: با تلاش بیش از 8 ساعته 2 تیم امدادی و یک تیم محلی این 2 کوهنورد در منطقه اسب‌چر قزمان شاهکوه گرگان سالم پیدا شدند.

وی تاکید کرد: نیروهای امدادی با کمک نیروهای محلی و مردم از 2 محور سرعلی آباد و شاهکوه در قالب 16 نفر در ارتفاعات دشت اسب‌چر منطقه قزمان شاهکوه گرگان اعزام شده بودند که تلاش 8 ساعت نتیجه داد و 2 کوهنورد گمشده به سلامت پیدا شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گلستان تاکید کرد:ساعت حدود  7.30 دقیقه صبح امروز 30 تیر ماه خبر گمشدن  این 2 نفر به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان از طریق تلفن 112 اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله تیم‌های امداد کوهستان با بهره‌گیری از تجهیزات و امکانات از 2 نقطه به محل اعزام شدند.

معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر گلستان با بیان اینکه تلفن همراه آنها دارای سیگنال و اینترنت بود، تصریح کرد: از نامبردگان خواسته شد تا با استفاده از gps گوشی مختصات مکان را برای مرکز eoc هلال احمر ارسال کنند تا کار ردیابی و جستجو سرعت بیشتری بگیرد.

صیاد از مردم خواست برای رفتن به کوه و مناطق تفریح حتما با مسیر آشنا باشند و یا با افراد راه بلد برای کوهنوردی در این مناطق استفاده کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
0
0
8 "سال" تلاش ؟!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین