کد خبر: ۴۶۲۴۴۱
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱

تامین منابع پایدار برای حوزه سلامت/ تاکید بر حضور دکتر هاشمی در کابینه دولت دوازدهم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: وزارت بهداشت و نظام سلامت باید به یک سری منابعی متصل باشد که اما و اگر در آن پیدا نشود و بتوان همیشه بر روی آن حساب باز کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، مرتضی خاتمی با اشاره به نشست اعضای  کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و جمعی از نمایندگانی که دغدغه‌مند آینده نظام سلامت و طرح تحول سلامت بودند با وزیر بهداشت گفت: در این نشست افراد دیدگاه‌های خود را درباره طرح تحول سلامت بیان کردند و دومین مسئله‌ای که این نشست ترتیب داده شد این بود که از دکتر هاشمی تقاضا شود که با توجه به این که در مقطع حساسی که اجرای طرح تحول و آغاز اجرای برنامه ششم توسعه قرار داریم قطعا ایشان موافقت خود را در خصوص حضور در کابینه دولت دوازدهم اعلام کند.

وی اضافه کرد: جمعی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان و تعدادی از پزشکان و گروه‌های پزشکی که در مجلس و کمیسیون های مختلف حضور دارند از طیف های مختلف فکری و سلایق در این نشست حضور داشتند.

نماینده مردم ماه‌نشان در مجلس شورای اسلامی با بیان که یکی از مواردی که در این نشست مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت این بود که وزارت بهداشت و نظام سلامت باید به یک سری منابعی متصل باشد که اما و اگر در آن پیدا نشود و بتوان همیشه بر روی آن حساب باز کرد اظهار داشت: علاوه بر این که بخشی از مواردی که در سنوات ماضی از محل هدفمندسازی یارانه ها و مالیات برارزش افزوده و همینطور بحث کالاهای آسیب رسان در مجلس تصویب شد و نمایندگان در دوره های گذشته و این دوره پیگیر بودند اما عمده اعتبارات نظام سلامت را باید بتوانیم به شکل پایدار درآوریم که در گذر زمان و تغییر دولت ها و انواع و اقسام بودجه نویسی ها در سنوات مختلف دچار تزلزل نشود زیرا که بحث سلامت مردم و آینده نظام سلامت در بین است و یکی از مهمترین مقوله هایی که امروزه نه تنها در کشور ما مورد بحث جدی است  و به آن احساس نیاز می شود بلکه در تمام دنیا یکی از مسائلی که در ردیف اول  نظامات بودجه ای قرار داد بحث سلامت است که بسیار مهم و متکی به منابع پایدار می باشد.

وی با اعتقاد به این که وزیر بهداشت انصافا شخصیت توانمندی است و نشان داده که در یک دوره چهار ساله که علیرغم تمام ناملایمات که از نظر تخصیص اعتبارات داشته و همچنین پیچیدگی هایی که در نظام سلامت وجود دارد توانسته پایمردی و ایستادگی نماید و بسیاری از موانع را برطرف کند  خاطر نشان کرد:  دکتر هاشمی در سه محور اصلی افزایش دسترسی مردم، تقویت زیرساخت‌ها و ابنیه بیمارستان‌ها و بهداشتی و تجهیزات پزشکی و افزایش واقعی‌تر کردن تعرفه‌ها حرکت کرده و در این زمینه‌ها بسیار موفق عمل کرده است .

خاتمی در ادامه یادآور شد: خواه ناخواه طرح بزرگی چون طرح تحول سلامت و همچنین اجرای محورهای اصلی ریل گذاری در نظام سلامت و قانون برنامه ششم توسعه نیاز به یک اراده قوی دارد که هم برای اصلاح اشکالاتی که در طرح تحول وجود دارد و همچنین استمرار ریل گذاری صحیحی که در برنامه ششم بوده است یک شخصیت با کفایت و با اراده ای نیاز است که این ها را عملیاتی نماید و به همین دلیل ما خواستمان این است که در کابینه آتی دکتر هاشمی نیز حضور داشته باشند.

وی افزود: در این چهار سال سعی بر این شده است که تمایل حرکت به سمتی باشد که پزشکان بیشتر در مناطق محروم حضور یابند و توسعه این زیرساخت ها در مناطق محروم بیشتر بوده است البته مردم و نمایندگان این را به خوبی قضاوت می کنند .

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: به اعتقاد بنده گام های مثبتی در جهت سخت افزاری و حضور نظام سلامت در مناطق محروم و افزایش دسترسی به طور محسوس در چهار سال اخیر برداشته شده است.

وی در خصوص تعامل بین وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی گفت: یک تعامل دوسویه بین وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی باید وجود داشته باشد به این معنی که وزارت بهداشت و شخص وزیر و معاونین ایشان با مجلس همکاری کاملی داشته باشند و مجلس شورای اسلامی هم باید در تنگناها همانطور که تاکنون بوده باید یار و مددکار وزارت بهداشت باشد زیرا نظام سلامت پیچیده ترین مقوله است و باید همه ارگان ها برای بهبود وضعیت سلامت کمک نمایند.

خاتمی تاکید کرد: رابطه وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی تاکنون خوب بوده اما می‌تواند بهتر از این باشد. قطعا ما احساس می کنیم که در ادامه مسیر که وزیر بهداشت بتواند به راحتی به ایفای مسئولیت بپردازد و رابطه بهتر از الان شود یک بازارایی بوجود آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین