کد خبر: ۴۶۲۴۸۸
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹

نکاتی درباره مدیریت ارتباط‌ با خانواده همسر

سناریوی تکراری نارضایتی و دعوای مادرشوهر و عروس‌، حدیثی کهن و تمام ناشدنی است.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر گلزاری - مشاور و روانشناس - با این مقدمه در خبرآنلاین نوشت: دختر جوان، شوهرش را دربست برای خود می‌خواهد و مادر همسرش را نه یک آشنای صمیمی، بزرگ‌تر و مشاور مهربان، بلکه حریفی زورآزما و پرکینه می‌پندارد و مادرشوهر هم اگر دختر تازه از راه‌رسیده را رباینده جگرگوشه‌اش نداند، دست‌کم همراه بی‌تجربه و انحصارطلب پسرش می‌بیند. مادرشوهر پخته و نگران، می‌خواهد از دختر جوان، زنی پرتلاش و مهربان برای فرزندش و دوستی بی‌تکلف و خوش‌برخورد برای خانواده‌اش بسازد و دختر نیز نگران است که استقلال و آزادی خود و همسرش از بین برود و نهال تازه‌رسته زندگی مشترکشان ریشه ندواند و محکم نشود. هر دو نیت‌های خوب و خیری دارند اما افکار مزاحمشان نمی‌‌گذارد با گفتاری زیبا و رفتاری نرم مقصود خود را پیش ببرند.

وظیفه اصلی و البته بسیار سخت مرد جوان و گاهی زن جوان، تنظیم روابط به گونه‌ای است که مادر و همسرش هر دو برنده شوند. در رابطه برنده - برنده، فضای زندگی خانوادگی و خویشاوندی با محبت، احترام، اعتماد و گفت‌وگوی دوستانه، گرم و روشن می‌شود.

بخشی از کارهایی که زن یا مرد جوان وظیفه دارند برای آرامش مادر و همسرشان انجام دهند:

* برنینگیختن حساسیت‌ها

* منتقل‌نکردن ناراحتی‌های یک نفر به دیگری

* دفاع منصفانه از طرفی که حقش پایمال می‌شود

* شکیبایی و مدارا

* تنظیم برنامه‌ها به صورتی که نه قطع رابطه شود و نه آزادی و استقلال زندگی خانوادگی آسیب ببیند

* روشن‌کردن برداشت‌ها و افکار منفی که عامل قوی پنهان در شکل‌گیری هیجانات منفی و راه‌اندازی رفتارهای ناهنجار هستند و وقت‌گذاری و به‌کارگیری

* روشی منطقی و ملایم برای اصلاح آن اندیشه‌های نادرست

* مشورت و رایزنی با مشاوری متعهد و متخصص
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین