کد خبر: ۴۶۲۶۷۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

بررسی متن کامل قرارداد توتال در هیات منتخب رییس مجلس؛ این قرارداد نیاز به مصوبه مجلس ندارد

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تشکیل هیاتی از سوی علی لاریجانی رییس قوه مقننه برای تطبیق قرارداد شرکت نفت ایران وشرکت توتال با قوانین، آیین نامه ها و مصلحت نظام خبر داد و گفت: هفته جاری نخستین جلسه این هیات در دفتر رییس مجلس برگزار می شود.
آفتاب‌‌نیوز : اسدلله قره‌خانی الوستانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: قراردادهایی همچون توتال نیازی به مصوبه مجلس ندارد به دلیل اینکه بین دولت ها نیست و دو طرف شرکت های خصوصی هستند و در شرکت های خصوصی نیازی به مصوبه مجلس وجود ندارد.
وی ادامه داد: سخنگوی شورای نگهبان نیز روز گذشته در این زمینه اعلام کرده است که این قرارداد نیازی به مصوبه مجلس ندارد.

سخنگوی کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این گونه قراردادها، اصل قرارداد به صورت محرمانه برای رییس مجلس شورای اسلامی فرستاده می شود و رییس مجلس این قرار داد را مورد بررسی قرار می دهد و مکانیسمی را تعریف می کند تا بررسی های لازم انجام شود که آیا این قراردادها مغایرت با قوانین و آیین نامه ها دارد یا ندارد و یا مصلحت های نظام در قوانین مدنظر می گیرد یا خیر.

قره خانی افزود: در خصوص قرارداد توتال نیز رییس مجلس شورای اسلامی کمیته ویژه ای را متشکل از افراد آشنا هم به مباحث حقوقی و قراردادها و هم به مباحث فنی و مدیریتی و مالی تشکیل داده است که از کمیسیون انرژی مجلس، مرکز پژوهش های مجلس و نماینده وزارت نفت در این کمیته عضویت دارند.
وی ادامه داد: اعضای این کمیته در دفتر رییس مجلس این قرارداد را بررسی و در این زمینه به رییس مجلس گزارش می دهند و رییس مجلس نیز پس از این گزارش اقدامات لازم را انجام می دهد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نخستین جلسه این هفته هفته جاری برگزار و بررسی ها آغاز می شود؛ از آنجا که این قرارداد به لحاظ حجمی و مالی قرارداد سنگینی تلقی می شود بررسی آن زمان زیادی می برد و مستلزم دقت زیادی است.
قره خانی بیان کرد: هیات عالی نظارت بر منابع نفتی نیز اخیرا جلسه ای برای بررسی قرارداد توتال داشته است که روسای کمیسیون ‌های انرژی و برنامه و بودجه مجلس در این هیات عضویت دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین