کد خبر: ۴۶۲۸۱۲
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵

نگرانی مقامات آلمان از موج جدید پناهجویان

روزنامه آلمانی' دی ولت' نوشت:مارتین شولتز رئیس حزب سوسیال دمکرات وهورست زی هوفر رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان طی سخنانی در باره موج جدید پناهجویان در این کشور هشدار دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
این روزنامه آلمانی افزود: مارتین شولتز در باره تکرار بحران پناهندگان در سال 2015 به این کشور در سال جاری هشدار داد و با توجه به افزایش تعداد پناهندگانی که درحال حاضر از طریق دریای مدیترانه به اروپا می آیند، وضعیت پناهندگان را بسیار فجیع دانست. 

به گزارش روزنامه دی ولت، نامزد حزب سوسیال دمکرات آلمان(SPD)برای صدراعظمی، قصد دارد پنجشنبه آینده در مورد این مشکل با نخست وزیر ایتالیا نیز صحبت کند.پناهندگان موضوعی است که شولتز در رقابتهای انتخاباتی خود مد نظر قرارخواهد داد.

این روزنامه آلمانی افزود: از نظر'هورست زی هوفر' رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان نیز مسئله پناهندگان به این سادگی حل نخواهد شد.

وی از انتظار برای یک جهش در هجوم پناهندگان به آلمان و اصرار بر تقاضای پناهندگی سخن گفت و افزود:'در حال حاضر وضعیت آرام است. اما همه ما می دانیم موج مهاجرت ادامه خواهد داشت.'

به نظر وی بهترین راه حل برای کمک به پناهندگان، می تواند در کشورهای خود باشد. فکر می کنم که آلمان می تواند بیش از 200هزارپناهنده را سالانه بپذیرد.'

این روزنامه آلمانی افزود: به گفته پلیس فدرال آلمان تنها در هفته اول ماه ژوئن امسال 47 مهاجر غیر قانونی به این کشور وارد شدند. این نشان می دهد که بسیاری از مهاجران در ورود به مرز تشخیص داده نشده اند .

این روزنامه درادامه نوشت: مهاجران عمدتا از آفریقا به اروپا وارد می شوند، آمار وارقام به خوبی نشان می دهد که ازسال 2016 مهاجرت از اوج خود پایین آمده است.درسه ماهه چهارم سال 2015، مقامات مربوطه بیش از 300 مهاجرغیرقانونی را در قطارهای باری کشف کرده بودند . اما در پنج ماه اول سال 2016، مقامات مربوطه تنها یک مورد را به این صورت پیدا کردند.درسال جاری مهاجرانی که بطور غیر قانونی درقطارهای باری کشف شدند تنها از اتریش به ایتالیا می رفتند. این افراد عمدتا از کشورهای گینه، اریتره و گامبیا آمده بودند ودرمیان آنها تنها دو سوریه ای دیده می شدند . تا پایان سال 2016، مقامات آلمان، سوئیس و اتریش کنترل در قطارهای باری را تشدید کردند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که در انتخابات ماه سپتامبر آینده درصدد کسب مجدد این مقام است همچنان با انتقادهایی در زمینه ورود شمار زیادی از پناهجویان به آلمان در دو سال گذشته رو به رو است. دولت آلمان برنامه‌ای برای اخراج پناهجویانی دارد که درخواست آنان رد شده است. شواهد در آلمان نشان می‌دهد که دولت نتوانسته به هدف خود در این زمینه دست یابد.درسال 2017 تا کنون بیش از 8 هزار پناهجوی رد درخواست شده از آلمان اخراج شده‌اند در حالی که این رقم در سال گذشته بیش از 25 هزار تن بود.

میزان خروج داوطلبانه پناهجویان ازآلمان نیز درسال جاری کاهش یافته است.در چهار ماه اول امسال تنها 11 هزار و 195 پناهجو داوطلب خروج از آلمان شده‌اند در حالی که این رقم در سال گذشته بیش از 43 هزار تن بود.

به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا مدتهاست که تلاش دارد ضمن توافقی با کشورهایی همچون نیجر، نیجریه، سنگال، مالی و اتیوپی در زمینه کنترل موج پناهجویان اقدام کند. در مجموع درسال 2016 حدود 181 هزار نفر از راه دریای مدیترانه به اروپا آمده‌اند. به ادعای آژانس مهاجرت سازمان ملل متحد از ابتدای سال 2107 میلادی تاکنون 1530مهاجر وپناهنده حین عبور ازدریای مدیترانه جان خود راازدست داده‌اند.درسال جاری میلادی حدود 60 هزار و 521 مهاجر و پناهنده از طریق دریا خود را به اروپا رسانده‌اند. بیش از 80 درصد آنان به ایتالیا رفته و مابقی کشورهای یونان، قبرس و اسپانیا را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده‌اند. سخنگوی مرکز حمایت از مرزهای اروپا معتقد است نمی‌توان تعداد این افراد درسال جاری را تخمین زد اما باید آمادگی داشت که این تعداد افزایش یابد. از آغازسال 2015، درمجموع حدود339 هزارنفر از راه اصلی دریای مدیترانه وارد خاک اروپا شده‌اند که فقط 220 هزار نفر از آنها از اتباع نیجریه و اریتره هستند. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین