کد خبر: ۴۶۳۱۱۳
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳

جوانی که بدنبال یک قتل،از قصاص نجات یافته بود،باز هم آدم کشت/به من گفت"اسکول" من هم دست به چاقوشدم

حکم قضات دادگاه کیفری تهران،‌ مرد جوانی که در پی رهایی از قصاص، برای دومین بار مرتکب قتل شده بود محکوم به مرگ شد.
آفتاب‌‌نیوز : حکم قضات دادگاه کیفری تهران،‌ مرد جوانی که در پی رهایی از قصاص، برای دومین بار مرتکب قتل شده بود محکوم به مرگ شد.

در این جنایت که 12 شهریور سال 95 و به دنبال درگیری چند مرد جوان در میدان حسن‌زاده شهرری رخ داد، یکی از آنها به قتل رسید.

پس از دستگیری عامل جنایت، مشخص شد او پیش از این نیز به اتهام قتل دستگیر و به قصاص محکوم شده بود اما با دریافت رضایت از اولیای دم و تحمل شش سال حبس آزاد شده و برای دومین بار مرتکب قتل شده بود. بدین‌ترتیب عامل جنایت در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی محاکمه شد.

در ابتدای جلسه، مادر مقتول برای قاتل تنها فرزندش درخواست قصاص کرد. بعد هم متهم 29 ساله در برابر قضات قرار گرفت و در دفاع از خود ضمن تشریح ماجرا گفت: «از مدت‌ها قبل، چند نفر از بچه‌های محل سر یک گوشی با هم اختلاف پیدا کرده بودند. روز حادثه می‌خواستم آنها را آشتی بدهم که برای همین در شهرری با هم قرار گذاشتیم و ساعت 2 پس از نیمه شب، به آنجا رسیدیم. همه چیز با خوبی و خوشی تمام شد اما ناگهان جوانی که کشته شد سر رسید. او از موتورش پیاده شد و به طرفم آمد. فکر کرد من هم در حال دعوا کردن هستم و به طعنه به من گفت: «اوسگول دعوا نکن!» از آنجا که همیشه یک چاقو با خودم داشتم که برای مصرف حشیش از آن استفاده می‌کردم ناگهان ازشنیدن این حرف شوکه شدم و با همان چاقو ضربه‌ای به شکمش زدم و دیدم که 20 متر پایین‌تر روی زمین افتاد. بچه‌های حاضر در محل او را به بیمارستان بردند اما دیگر دیر شده بود و او فوت کرد. حالا هم از اولیای دم این جوان تقاضای عفو و بخشش دارم. من اعتیاد داشتم و آن موقع در جریان دعوا در حال خودم نبودم.
سپس اولیای دم اعلام کردند به هیچ عنوان از قاتل گذشت نخواهند کرد و مادر پیر مقتول نیز گفت: «این قاتل تنها پسر و تنها یاورم را کشته است و حتماً باید قصاص شود.»

قضات شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران هم در پایان محاکمه وارد شور شدند و متهم را به قصاص محکوم کردند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین