کد خبر: ۴۶۳۱۵۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶

ششمین جلسه محاکمه 2 متهم پرونده فساد نفتی آغاز شد

ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو متهم پرونده فساد نفتی دقایقی پیش در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، در جلسات اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم دادگاه دو متهم نفتی، کیفرخواست «مهدی شمس» متهم ردیف دوم پرونده از سوی نماینده دادستان قرائت شد و در ادامه این متهم در جایگاه قرار گرفت و به ارائه دفاعیات خود پرداخت. وکیل‌مدافع متهم نیز بخش‌هایی از دفاعیات خود را مطرح کرد.

نخستین جلسه دادگاه شنبه - 17 تیر ماه - جلسه دوم یکشنبه - ١٨ تیر ماه - جلسه سوم یکشنبه - 25 تیر ماه -  جلسه چهارم سه شنبه -27 تیر ماه - جلسه پنجم یکشنبه -٢ مرداد ماه- برگزار شد.

در جلسات دادگاه، علاوه بر دو متهم، وکلای مدافع آن‌ها، وکلای شرکت ملی نفت، وکلای بانک مسکن و کارشناسان بانک مرکزی حضور داشتند.

قرار است در این ششمین جلسه پس از اتمام قرائت دفاعیات متهم ردیف دوم-مهدی شمس-کیفرخواست متهم ردیف سوم -فلاح هروی-قرایت شود.

بر اساس این گزارش، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به‌ ریاست قاضی صلواتی، بابک زنجانی متهم اصلی پرونده موسوم به فساد نفتی، مهدی شمس متهم ردیف دوم و حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم را مفسد فی‌الارض شناخت و به اعدام محکوم کرد که این حکم در ارتباط با بابک زنجانی در دیوان عالی کشور تایید و در ارتباط با دو متهم دیگر نقض شد. پرونده حمید فلاح هروی و مهدی شمس برای رسیدگی مجدد به شعبه  هم عرض - شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه - ارجاع شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین