کد خبر: ۴۶۳۱۵۹
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

مردم به مؤسساتی که سودهای بالا می‌دهند، اعتماد نکنند

مدیر گروه بانکداری اسلامی گفت: موسسه ثامن مجوز نداشت و بانک مرکزی نیز از مدت‌ها پیش در این خصوص هشدار داده بود اما متاسفانه مردم به اطلاعیه‌ها و مجوزهای بانک مرکزی توجهی نکردند این در حالی است که مردم نباید به مؤسساتی که سود بالایی را پیشنهاد می‌کنند اعتماد کنند.
آفتاب‌‌نیوز : کامران ندری درمورد وضعیت این روزهای بانک‌ها و شایعاتی که در مورد برخی از بانک‌ها در مورد ورشکستگی‌شان مطرح می‌شود، اظهار داشت: تنها مرجع قابل اعتماد برای اطلاع‌رسانی این قضیه بانک مرکزی است و نباید به هر خبری که در مورد ورشکستگی بانک‌ها منتشر می‌شود توجه کرد زیرا هر خبری اعتبار ندارد.

به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه تنها باید به اطلاعیه‌ها و بخشنامه‌ها و اظهارات مسئولین بانک مرکزی توجه شود افزود: اگر مردم بخواهند در این زمینه به هر خبر و یا صحبتی از سوی افراد غیرمسئول توجه کنند مسلما خطرناک است، زیرا این موضوع مسئله کوچکی نیست و اعتماد مردم به سیستم بانکی از بین می‌رود.

ندری در پاسخ به این پرسش که چه کسی پاسخگوی بوجود آمدن بی‌اعتمادی در جامعه است؟ گفت: افرادی که شایعه پراکنی می‌کنند و خبرهای نادرستی منتشر می‌کنند مسئول پاسخگویی به این فضای بی‌اعتمادی در جامعه هستند.

مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: موسسه ثامن مجوز نداشت و بانک مرکزی نیز از مدت‌ها پیش در این خصوص هشدار داده بود اما متاسفانه مردم به اطلاعیه‌ها و مجوزهای بانک مرکزی توجهی نکردند این در حالی است که مردم نباید به مؤسساتی که سود بالایی را پیشنهاد می‌کنند اعتماد کنند.

ندری در مورد موسسه کاسپین ادامه داد: کاسپین مجوز اولیه را از بانک مرکزی گرفته بود اما به دلیل اینکه منابع لازم را نداشت تخلف کرد. البته در این خصوص مسئولین بانک مرکزی توضیحات لازم را داده بودند.

وی در مورد ادغام بانک‌ها نیز افزود: مشکلات این روزهای بانک‌ها تعامل آن‌ها با بانک‌های خارجی است و اینکه نمی‌توانیم از اعتبارات بین المللی نظیر (فاینانس، یوزانس و روابط کارگزاری‌ها) استفاده کنیم اما موضوع ادغام می‌تواند برای برقراری این ارتباط کمک کند.

ندری تصریح کرد: به دلیل ضعف‌هایی که در سیستم بانکی وجود دارد بانک‌ها اعتبارات لازم را ندارند و برای رفع این مشکل پیشنهاد ادغام بانک‌ها مطرح شد تا بتوانند مشکلات بانک‌ها را حل کنند.

وی خاطر نشان کرد: برای حل این مشکل ادغام موسسات غیرمجازی که نمی‌توانند مجوز اخذ کنند و از شرایط لازم برخوردار نیستند ضروری است و اخیرا نیز بحث ادغام موسسه ثامن، بانک مهر اقتصاد و موسسه کوثر مطرح شده که اگر ادغام شوند مشکل مهر اقتصاد هم حل خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
1
1
جلوی چشم شما 600 شعبه زده بعد شما می گید اخطار داده بودیم؟؟؟!!
آه ما سپرده گذاران ثامن دامن شما و فرزندان شما را خواهد گرفت. انشاالله
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
1
1
چرا عادت دارىد در بحرانها توپ را طرف مردم بيندازىد و انها را مقصر بدانيد شرم اور است نهادهاىى بيست و اندى سال فعاليت مى كنند نه حرفي نه هشدارى بلكه ترغيب و تشويق مردم از طرف سيستم
حال وقتي با مشكل بر مى خوريد به جاى حل ان توپ را به زمين مردم پرت مى كنيد تا انها را مقصر وانمود كنيد فكر مى كنيد با اىن روش محلي براى اعتماد باقي مى ماند هميشه حرف از نظام و سيستم مى زنيد موسساتي و بانكهاى كه بيشترين اعتماد مردمى را جلب مى كند يكبار زمين مى كوبيد و حرفهاى مغرضانه مى زنيد
مردمى كه الان پولشان در اىن بانكهاست با گرفتاريهاى پيش امده چه كنند شكايت به كجا برند
امنيت پول مردم را نگه نمى دارىد چطور به شما براى امنيت كشور و نظام مى شود اعتماد كرد اىا در همه چيز بلوف مى زنيد
مردم را به حال خود رها كرده اىد و مي خواهيد تصميمها را به ماه و سال بكشيد ... اما نگذارىد مردم در مقابل ابروى شما بايستند و زوتر چاره كنيد
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
1
1
بانک مرکزی از سال 93 اعلاعیه هایی در مورد موسسات مالی را در سایتش گذاشته بود . موسسات مالی از سالیان قبل فعالیت خود را آغاز کرده بودند. مقامات بانک مرکزی و دولت اخیرا در رابطه با موسسه ثامن اطهار نظرهای مساعدی را کردند . شما هم نقطه نظر گروه بانک اسلامی را اعلام نمودید. من یک فرد عامی هستم چکار کنم با این همه ....
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
0
1
چه جالب موسسات نمى توانندمجوز اخذ كنند ادغام مى شوند تا مشكل مهر اقتصاد حل بشود پيدا كنيد پرتقال فروش را
طالب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
0
1
وقتی چنین کسی که بعنوان مدیر بانک چنین حرف بچه گانه ای میزنه واویلاست شرم کنید بسه دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
1
1
شما به دروغ میگید بانک مرکزی درموردثامن هشدار داده بود اگرهشدار داده بودبایددرسایت بانک مرکزی درج میشد درموسسه ثامن سپرده گذاری نکنید سایت بانک بانک مرکزی موجود است کجای این سایت وهرخبرگزاری دیگری این هشدار راداده اگراین هشدارداده شده بادلیل وسنداعلام کنید مضافا به اینکه هم اکنون هم بانک مهراقتصادباشرایط مشابه ثامن داره فعالیت میکنه پس چرا بانک مرکزی درمورد این بانک به مردم هشدار نمیده که سپرده گذاری نکنندواگرثامن غیرقانونی فعالیت میکرذچرا جلو فعالیتش دراین بیست سال گرفته نشد وچرا بعدازاین شایعه برای ثامن اقای فرشادی ونوبخت درسیمای جمهوری اسلامی به سپرده گذاران اطمینان خاطردادندکه مشکلی برای سپرده های انان پیش نمی اید برادرعزیز مردم خیلی بهترازشما این بازی ها رابلدهستند اماان از دروغ که ریشه همه بدبختی هاست کم به مردم دروغ بگید اینها همه بازی های سیاسی وجنگ قدرته قدرت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
0
0
لازم به توضیحه سوداکثر بانکهای دولتی مشابه ثامن ودیگرموسسات است بان ملی روزشمارش 17درصده ثامن 18 درصد پس برای سپرده گذاران فرق انچنانی نداشته منتها فرقش اینه که کارمردم راحت تروسریعتر دموسسه ثامن ومهر وبانکهای خصوصی راه می افته والبته بااحترام بیشتر اگربه نوددرصدسپرده گذاران ثامن بگویید چرادرموسسه ثامن سپرذه گذاری کرده اید انهاهمین ادله رامی اورندتو رابه خدامردم راعاقل فرض کنید وبااین بازیهای سیاسی انها رابدبخت نکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
1
1
چه سودی بابا
اون کاسپین بود که سود چهل درصد کاذب میداد
ثامن سود 15 درصد میداد البته این سودم به سپرده های بالای پنج میلیون روز شمار.آمار بانکا رو ندارم.
یه سود بالا گذاشتن سر هر کلمشون خودشون رو توجیح میکنن
ما با این اراجیف کاری نداریم اگر مجاز نبود باید بانک مرکزی جلوش رو مبگرفت حالا که نگرفته مقصر و باید جواب پس بده
مردم رو احمق فرض کردند.
هستند عده ای هم که وام گرفتند و ازین جریانات دارن سو استفاده میکنن باید در مورد اونها هم یه فکر اساسی کرد.در واقع اونها هم یک سر ماجرا هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
1
1
پدر من توی بیمارستان داره پر پر میشه...هیچ پولی از ثامن نتونستم بگیرم. مقصر هم بانک مرکزیه. همین و لاغیر.اگر اتفاقی واسه پدر و خانواده ما بیفته بیچارتون میکنم.
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
1
1
ههه مدیرگروه بانکداری اسلامی .یعنی این آقا دقیقا کارش چیه.بله اگر بانک مرکزی ودولت به جای آدمهای شکم سیری مثل این آقا چهار تا بازرس وحسابرس قوی استخدام میکرد امروز هر موسسه و مدیری نمی توانست پول مردمو بالا بکشه فعلا که بهانه آدمهایی مثل این آقا سود بالای این موسسه هاست اما صندوق فرهنگیان و... که سود بالا نمیدادند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
0
1
مردم حکومت را دست یک عده میدهند تا امنیتشان را همه لحاظه تامین کنند وگرنه چه حکومتی چه کشکی چه پشمی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین