کد خبر: ۴۶۳۲۷۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶

دروغ را به کام صداقت تلخ نکنیم

شیرینی که در بیان راست‌گویی وجود دارد در زبان دروغ نیست، پس بیابیم شیرینی صداقت را با زبان دروغ‌گویی تلخ نکنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام «علی محمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: صداقت و راست‌گویی یکی از مهم‌ترین اصل‌ها در اخلاق اسلامی محسوب می‌شود، به طوری که اگر انسان در این اصل دچار لغزش شود دروغ‌گو نامیده می‌شود.

وی افزود: ما زمانی باید خواهان ریشه‌کن کردن دروغ از زبان‌ها باشیم که ریشه صداقت را تقویت کنیم و این کار مستلزم تقویت ایمان و داشتن تقوا است.

محمدی تصریح کرد: راست‌گویی زمانی در فرد شکل می‌گیرد که به خوبی از اثرات آن آشنایی داشته باشد، بذر صداقت و راست‌گویی توسط والدین راستگو و با ایمان در فرد شکل می‌گیرد و زمانی که غیر این والدین عمل کنند نتجه‌اش دروغ می‌شود که به فرموده امام حسن عسکری (ع)، دروغ کلید همه بدی‌ها است.

وی یادآور شد: متاسفانه در جامعه شاهد این جریان هستیم که افراد به راحتی زبان به دروغ می‌گشایند و این در حالی است که این عمل رذیله اثرات ناخوشایندی بر روح و ذهن فرد می‌گذارد و در صورت ترک نکردن این گناه، عواقب ناگواری متوجه شخص خواهد شد.

محمدی خاطرنشان کرد: در منابع روایی به جایگاه دروغ و دروغ‌گو به‌خوبی اشاره شده است که با توجه به آن می‌تواند به اهمیت صداقت و راست‌گویی پی ‌برد، زیرا دروغ آفت بسیار مخربی است که زندگی را به کام بدبختی سوق می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین