کد خبر: ۴۶۳۴۱۰
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
سایت آمریکایی «سالون» مطرح کرد؛

اختلاف شدید در کابینه ترامپ بر سر برجام/نارضایتی کارکنان عالی‌رتبه سیاست خارجی از ترامپ/تیلرسون برکنار می‌شود؟

به نظر می رسد که علاوه بر تیلرسون اچ ار مک مستر مشاور امنیت ملی ترامپ نیز بر سر مسائل مرتبط با سیاستگذاری در حوزه سیاست خارحی با او اختلاف نظر شدیدی دارد. برای مثال، منابع مطلع می گویند که ترامپ به توصیه های مک مستر درباره موضع گیری سرسختانه در قبال پوتین رییس جمهوری روسیه توجهی نداشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
 سرویس بین‌الملل-سایت آمریکایی «سالون» در گزارشی اشاره می کند که ممکن است رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا خیلی زود به ترک کابینه ترامپ فکر کند چرا که به نظر می رسد او با ترامپ رییس جمهور بر سر مسائل مختلف اختلاف نظر دارد. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این سایت می نویسد: «منابع مطلع آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفته بودند که مقام های عالی رتبه سیاست خارجی در وزارت خارجه آمریکا از ترامپ ناراضی هستند و معتقدند که رییس جمهوری امریکا اجازه نمی دهد آنان به طور مستقل کار تخصصی خود را انجام دهند. این نارضایتی به صورت متقابل از جانب ترامپ نسبت به تیلرسون نیز وجود دارد.

اختلاف شدید در کابینه ترامپ بر سر برجام/نارضایتی کارکنان عالی‌رتبه سیاست خارجی؛ ترامپ اجازه کار تخصصی نمی‌دهد//تیلرسون برکنار می‌شود؟

 طبق برنامه ریزی انجام شده، رکس تیلرسون حداقل تا انتهای سال می خواهد به عنوان دیپلمات بلندپایه امریکا باقی بماند اما به نظر می‌رسد این هدف به طور فزاینده در حال کمرنگ شدن است. 

منابع مطلع می گویند که تیلرسون بسیار ناراحت شده که ترامپ استقلال عمل و کنترل او بر وزارتخانه‌اش و توانایی انجام کارها طبق سلیقه خودش را نادیده گرفته و بسیار آزرده خاطر است. به نظر می رسد که از این به بعد نیز وضعیت بهتر نمی شود و حتی در برخی از موارد بدتر نیز شده است.

این سایت در ادامه اشاره می کند که به نظر می رسد که علاوه بر تیلرسون اچ ار مک مستر مشاور امنیت ملی ترامپ نیز بر سر مسائل مرتبط با سیاستگذاری در حوزه سیاست خارحی با او اختلاف نظر شدیدی دارد. برای مثال، منابع مطلع می گویند که ترامپ به توصیه های مک مستر درباره موضع گیری سرسختانه در قبال پوتین رییس جمهوری روسیه توجهی نداشته است.
 
این سایت درباره تیلرسون و اختلاف نظرش با ترامپ نیز می نویسد که هفته پیش شاهد بودیم که ترامپ بدلیل تاثیرپذیری از استیو بانون استراتژیست ارشد خود و سباستین گورکا از مشاورانش در کاخ سفید که مخالف توافق هسته ای هستند با تیلرسون بر سر تایید پایبندی ایران به مفاد برجام اختلاف نظر پیدا کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین