کد خبر: ۴۶۳۴۴۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
خشم سایت نئومحافظه کار آمریکایی:

دولت ترامپ در قبال ایران همان مسیر دولت اوباما را در پیش گرفته است/ افزایش همکاری های وزارت کشاورزی آمریکا با ایران علیرغم موضع ضد ایرانی ترامپ

این سایت نئومحافظه کار با عصبانیت از گسترش همکاری وزارت کشاورزی امریکا با ایران به نقل از منبعی که در تماس منظم با کاخ سفید قرار دارد اشاره کرده که این گزارش تبلیغاتی است و موجب آن می شود که به اشتباه این تصور ایجاد شود که ایران معتدل شده و همکاری با آن کشور مشروع است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین اللمل-سایت «واشنگتن فری بیکان» از سایت های نزدیک به نئومحافظه کاران آمریکایی در گزارشی انتقادی نسبت به دولت ترامپ نوشته است که علیرغم مواضع ضد ایرانی ترامپ وزارتخانه های دولت او همان مسیر اوباما را در قبال ایران در پیش گرفته اند و از این موضوع ابراز نارضایتی کرده است. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این سایت می نویسد:«علیرغم مخالفت واضح کاخ سفید وزارت کشاورزی امریکا در حال افزایش تجارت با ایران است. منابع متعدد می گویند که این نشانه ای از نافرمانی آن وزارتخانه از فرامین و دستور کار ترامپ بوده است و این وزارتخانه و سایر نهادهای امریکایی مسیر اوباما را در  ترویج تجارت و گسترش آن با ایران در پیش گرفته اند. در گزارش ماه ژوئیه منتشر شده از سوی وزارت کشاورزی از تلاش های دولت اوباما برای گشایش فضای تجارت با ایران پس از برجام تقدیر و تحسین به عمل امده است و اشاره شده که لغو بخش عمده تحریم های ضد ایرانی اقدام مثبتی بوده است. این گزارش در تضاد با مواضع کلی کنونی کاخ سفید در قبال ایران است. 

این سایت می نویسد که این گزارش نشان دهنده آن است که ادارات دولتی و کارشناسان آن هنوز هم رویه اوباما را در قبال ایران دنبال می کنند و از معامله با تهران استقبال می کنند. این سایت می نویسد عدم تبعیت تیلرسون از تصمیمات ترامپ و تایید برجام علیرغم اختلاف نظر میان آن دو در این باره را  نیز باید رد این راستا ارزیابی وتحلیل کرد. 

این سایت اشاره می کند که در گزارش وزارت کشاروزی آمریکا آمده است که توافق هسته ای فرصتی برای کمک به ایران در ارتباط با بازارهای بین المللی و امریکا برای فروش محصولاتی چون پسته و خاویار است. در این گزارش اشاره شده است که لغو تحریم ها و برجام به ایران این فرصت قابل توجه را خواهد داد تا سرمایه، فناوری و تجهیزاتی وارداتی را جذب کند که همگی بر تولید محصولات کشاورزی آن کشور تاثیر مثبتی خواهند گذاشت. 

این گزارش هم چنین اشاره می کند که امریکا می تواند در رقابت با بازار پسته ایران نیز فعالانه تر عمل کند. 

این سایت نئومحافظه کار با عصبانیت از گسترش همکاری وزارت کشاورزی امریکا با ایران به نقل از منبعی که در تماس منظم با کاخ سفید قرار دارد اشاره کرده که این گزارش تبلیغاتی است و موجب آن می شود که به اشتباه این تصور ایجاد شود که ایران معتدل شده و همکاری با آن کشور مشروع است. 

او می گوید شگفت آور است که چطور دولت ترامپ موفق به مهار آن وزارتخانه و جلوگیری از انتشار چنین گزارشی نشده است. این سایت در ادامه اشاره می کند که این گزارش در تضاد با تصمیم کاخ سفید برای مقابله با برنامه موشکی ایران و ادعای آن کشور مبنی بر حمایت مداوم ایران از تروریسم است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین